Punto og motor-problemer
Fra : Jesper G

Dato : 22-02-04 10:28

Jeg har en Fiat Punto 60 SX - og jeg har nogle problemer med den..

Når jeg starter i 1. gear så lyder motoren lidt forkølet - ligesom om
den tøffer. Og den "forkølede" virker som om den kommer bagfra ved
lydpotten.

Når jeg kører accelererer den MEGET langsommere end den plejer. Og jeg
har svært ved at runde 120 km/t.

Jeg tjekkede olien og den var lidt lav, men nu har jeg fyldt rigeligt
på og det virker ikke helt som det har løst problemet.

Nogen forslag, tips eller råd?

M.v.h.

Jesper

Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 22-02-04 10:39

Kunne lyde som om den kun går på 3 cylindre?

Fra : Jesper G

Dato : 22-02-04 13:13

Lyder ik' rart hvis der er fejl på en cylinder - er det så en ny
motor??

Fra : John Sahl

Dato : 22-02-04 13:50

Jesper G wrote:
> Lyder ik' rart hvis der er fejl på en cylinder - er det så en ny
> motor??

Det kan være noget så simpelt som et tændrørskabel, så
mal ikke fanden på væggen *S*

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Peter Weis

Dato : 22-02-04 14:02

"Jesper G" <jesper_spamtag@bone.dk> wrote in message
> Lyder ik' rart hvis der er fejl på en cylinder - er det så en ny
> motor??

Du kan starte med et nyt tændrør.

mvh
Peter

Fra : John Sahl

Dato : 22-02-04 14:21

Peter Weis wrote:
> Du kan starte med et nyt tændrør.

Ved at fjerne tændrørskablerne et for et kan man lokalisere
hvilket tændrør der driller.

Fra : Jesper G

Dato : 23-02-04 21:38

Bare som info - problemet er løst - det var en tændspole der skulle
skiftes

Fra : ruma01

Dato : 30-04-04 21:52

99,9% sikker på det er toppakningen...der er gået ved cyl nr 1...

http://www.kandu.dk/