Skade efter bugsering med Falck.
Fra : Leif Nielsen

Dato : 22-02-04 08:52

Hej alle.

For snart 14 dage siden måtte min Citroen XM køres hjem med falck,
fordi den ikke ville starte. En køretur på ca, 60 km. Jeg sad selv
inde i Falckbilen da de hev den op på ladet, for det var pissekoldt.
Derfor hørte jeg nok ikke da undervognen skrabte mod ladet. De havde
ellers sendt en vældig smart en, der skulle kunne hive en citroen uden
tryk op. Nuvel. Jeg bliver kørt hjem og bilen bliver stillet i min
indkørsel. Der står den stadig! Fejlen med startproblemet var hurtigt
løst. En irret ledning på startersolenoiden. Bilen startede i første
hug. Men straks opstod en stor skovsø af hydraulikolie under det ene
baghjul. Her var kvæstet et rør, og min udstødning hsr også fået et
ordentligt skrub. Nu er det jo lige jeg mener at Falck har et
erstatningsansvar da bilen er blevet skadet i deres varetægt. Det er
for det første meget svært, at komme i kontakt med de rette personer
på falck, og da det endelig lykkedes efter 9 dage, ja 9..., påstod han
at det var en sag mellem mig og mit eget forsikringsselskab. Mit
selskab siger, at det dækker min egen kasko ikke...
Er der andre her på listen, der har fået deres bil skadet af Falck
under en bugsering, og hvordan blev det klaret. Min bil står stadig
hjemme, og kører indtil videre ingen steder...

Med venlig hilsen
Leif nielsen

Fra : Niels Bengaard

Dato : 22-02-04 09:29

Du bliver nødt til at prøve på telefonen igen. Accepter ikke et svar som det
du tidligere fik og få navnet på den person du talte med.
Alternativt og måske bedre, skriv et brev, hvori du gør krav på erstatning
for de skader de har forvoldt under bugseringen.

Det er altid vigtigt at man anmelder sådanne skader straks.

Niels

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 22-02-04 09:58

> Er der andre her på listen, der har fået deres bil skadet af Falck
> under en bugsering, og hvordan blev det klaret. Min bil står stadig
> hjemme, og kører indtil videre ingen steder...

Bed om navnet på område-chefen for den by/region, hvori din bil blev
afhentet. Ring derefter og tal med vedkommende.

Manden er øverste chef for alle redderne, og har formentlig den
beslutningskompetence, der kræves for at sende dig en check - eller tage
affære på anden måde.

Han skal formentlig først kontakte vagtcentralchefen (chef på samme niveau),
der kan oplyse, hvilken assistance, der konkret var tale om, så de måske
også kan spørge falck-redderen, der hentede dig.

/Jan W Nielsen

Fra : Mogens...

Dato : 22-02-04 11:20

On Sun, 22 Feb 2004 09:57:42 +0100, "Jan W Nielsen"
<intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:

> [...]
>der kan oplyse, hvilken assistance, der konkret var tale om, så de måske
>også kan spørge falck-redderen, der hentede dig.

Nu skal man jo passe på med at underkende din kompetence i denne her
forbindelse, fordi din gode ven jo er ved korpset. Imidlertid er/var
det ikke helt dén forretningsgang, vi fulgte her i huset, da vi skulle
have dækket vore omkostninger (3.000 kr!).

Hos Falck har de en sagsbehandler, der ikke bestiller andet end at
forhandle skader under transport. Denne dame er uhyggelig svær at
træffe, fordi:
1) hun er ene om jobbet
2) træghed afliver mange sager

Jeg fik et større antal grå hår i hovedet gennem forløbet, som
opstartedes pr. tlf, gennemførtes pr. brev - dog bistået af løbende
opfølgende tlf. opringninger. Sagen forsvandt faktisk midt under det
hele, men blev genoplivet ved at faxe alle mine kopier !!!

Vi fik alle vore penge, men i guder mand for et ringe forløb - hvor vi
var uden skyld, OVERHOVEDET!

/Mogens

Fra : Møller

Dato : 22-02-04 12:20

"Mogens..." <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote in message
> On Sun, 22 Feb 2004 09:57:42 +0100, "Jan W Nielsen"
> <intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:
> Vi fik alle vore penge, men i guder mand for et ringe forløb - hvor vi
> var uden skyld, OVERHOVEDET!

Da jeg en gang fik sprængt et gennemtæret hydraulikrør parkerede jeg bilen
stod på færgeparkeringspladsen ved Korsør, og skulle have den hjem. her
spurgte Falck om det stadig var en Citroen med hydraulik (ellers ville
hydraulikrøret vel ikke sprænges) grunden var, at de så skulle sende en
speciel vogn, og adspurgt, var de ikke i tvivl om, at evt. transportskade
ville være deres problem, så da jeg kom hjem efter ferie, (jeg tog på stop
hjem efter den anden bil og tog på ferie i en rallybil) stod der en flad
Citroen pænt parkeret af Falck og uden ekstra skader.

Jer er sikker på, at de skal påtage sig transportskade, men de holder nok
lidt mere på pengene nu end for 25 år siden.
--
Møller

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 22-02-04 17:33

> [...]
> det ikke helt dén forretningsgang, vi fulgte her i huset, da vi skulle
> have dækket vore omkostninger (3.000 kr!).

Det er sikkert den helt rigtige måde at gribe den an på - men skulle man
ende et sted, hvor forhandlingerne der går i hårknude, kan man måske benytte
sig af den anden metode.

/Jan W Nielsen