MS Windows
briani 27239
Rundll32.exe
Fra : Dennis Lange

Dato : 22-02-04 15:34

Hej.

Når jeg vil lukke XP ned, kan dette ikke ske fordi filen rundll32.exe
hænger. Jeg er nødt til at trykke på "Afslut nu" i den boks der fremkommer,
før computeren vil lukke ned.

Hvad kan det skyldes, og hvad kan der gøres ved det?

--
Mvh.
Dennis Lange

- Brugte fagbøger: www.pensum.dk www.bogbiz.dk

Fra : peter hansen

Dato : 23-02-04 01:40

> [...]
fremkommer,
> før computeren vil lukke ned.
>
> Hvad kan det skyldes, og hvad kan der gøres ved det?

[CUT]

Har ingen anelse men jeg har droppet Windows' egen shutdown-funktion - dels
fordi jeg hader at skulle trykke Start for at slukke men også fordi jeg
oplever det samme med at Windows hænger i stort set alle mine programmer og
vil ha mig til at bekræfte (typisk Microsoft) at jeg vil afslutte de enkelte
programmer. Når jeg vil lukke min computer har jeg oftest travlt og gider
ikke vente en krig for at slukke computeren. Derfor har jeg oprettet tre
genveje på skrivebordet:

shutdown -f -s -t 010
shutdown -f -r -t 010
shutdown -a

Den første forcer (-f) en nedlukning af computeren (-s for shutdown) efter
10 sekunder (-t 010)
Den næste forcer computeren til at restarte (-r) efter 10 sekunder
Den sidste aborter (-a) de to øverste inden for tidsrammen på 10 sekunder...
Iøvrigt kan du også logge af med kommandoen - mener at parameteren hedder -l

Du kan også bruge dette til netværkscomputere - så skal du bare huske -m
\\[computernavn]
Fx

shutdown -f -s -t 010 -m \\[computernavn]
eller
shutdown -a -m \\[computernavn]

// Peter