MS Windows
briani 27239
To filer??
Fra : Michael Hansen

Dato : 22-02-04 13:10

Hej NG

Har lige et par spørgsmål ang. to filer som ligger i roden

hyberfil.sys
pagefil.sys

De fylder henholdsvis 511 mb og 768 mb, er det meget normalt og hva bliver
de brugt til? Eller kan jeg bare slette dem?

Fra : Ole Axelsen

Dato : 22-02-04 13:30

"Michael Hansen" <mhansen@FJERNjyde.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG
>
> Har lige et par spørgsmål ang. to filer som ligger i roden
>
> hyberfil.sys

Bruges af hibernate funktionen = dvale

> pagefil.sys

Det er Windows swapfil

> De fylder henholdsvis 511 mb og 768 mb, er det meget normalt og hva bliver
> de brugt til? Eller kan jeg bare slette dem?

Nej du kan ikke bare slette dem. Du får simpelthen ikke lov.

--
Ole Axelsen. (5771)
Der er fejl i min mailadresse.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 22-02-04 13:37

In article <40389c14$0$142$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
mhansen@FJERNjyde.dk says...

> Har lige et par spørgsmål ang. to filer som ligger i roden

Det er der også andre der har.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : hcma

Dato : 23-02-04 12:55

> [...]
>
> De fylder henholdsvis 511 mb og 768 mb, er det meget normalt og hva bliver
> de brugt til? Eller kan jeg bare slette dem?

Hvis du deaktiverer dvalefunktionen, forsvinder hyberfil.sys.
Pagefil.sys = sidefilen = Hvis du løber tør for ram, slår programmet over på
at arbejde på harddisken for ikke at gå i stå. Du kan ændre størrelsen på
den, hvis du ønsker det, men den står nok på standard (vil gætte på at du
har 512 mb ram). Lad den stå som den er, hvis du ikke ellers mangler plads
på hd'en.
m v h
HC