xp pro og xp home via en gammel hub
Fra : rasmus carlsen

Dato : 22-02-04 21:11

Hejsa,

jeg prøver at få to maskier til at se hinanden via en gammel hub (som
virker). Hvad hulan gør jeg? Xp home er den bærbare ... og den kender jeg
ikke skide godt. Skal jeg ikke give maskinen et navn eller noget? Og er der
ikke noget med "hente automatisk ip"?

ras

Fra : Søren Blom

Dato : 23-02-04 00:29

"rasmus carlsen" <rasmus(punktum)carlsen@tdcadsl.dk> skrev
> jeg prøver at få to maskier til at se hinanden via en gammel hub (som
> virker). Hvad hulan gør jeg? Xp home er den bærbare ... og den kender jeg
> ikke skide godt. Skal jeg ikke give maskinen et navn eller noget?

Du skal sørge for at maskinerne er i samme arbejdsgruppe. I kontrolpanel,
system, faneblad computernavn, i "computerbeskrivelse" angiver du computeren
navn, tryk derefter på Skift knappen, i "medlem af" trykker du på
arbejdsgruppe og angiver navnet på en arbejdsgruppe (dette navn skal være
det samme på begge maskiner).
Der efter er det bare at dele de drev og biblioteker som du vil dele med de
to maskiner.

> Og er der ikke noget med "hente automatisk ip"?

Det er i forbindelse med Internet adgangen, det har som sådan ikke noget med
om computerne skal kunne se hinanden.

Du skal bare huske, at når du bruger en HUB, så kræver det at du har en IP
adresse til hver maskine, hvilket vil sige at du skal have mindst to IP
adresser.

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : rasmus carlsen

Dato : 23-02-04 13:21

> [...]
> det samme på begge maskiner).
> Der efter er det bare at dele de drev og biblioteker som du vil dele med

- det er gjort og det virker! Mange tak. Desværre er hubben en gammel Base10
så det går lidt langsomt (til gengæld er der 16 porte i den ... )

> [...]
> adresse til hver maskine, hvilket vil sige at du skal have mindst to IP

- ok. Svjh. har jeg da to dynamiske og så skulle de vel kunne være på nettet
begge to. Eller skal du være tændte begge to?

ras

Fra : Søren Blom

Dato : 24-02-04 01:29

"rasmus carlsen" <rasmus(punktum)carlsen@tdcadsl.dk> skrev i

> - det er gjort og det virker! Mange tak. Desværre er hubben en gammel
Base10
> så det går lidt langsomt (til gengæld er der 16 porte i den ... )

Det var godt.

> - ok. Svjh. har jeg da to dynamiske og så skulle de vel kunne være på
nettet
> begge to. Eller skal du være tændte begge to?

Ja, når du har to dynamiske IP adresser bør dine to maskiner kunne komme på
nettet igennem din HUB uafhængig af hinanden. Indrømmet jeg har ikke så
meget styr på hub, er mest til routere, men sådan bør det være, en hub er
bare en fordeler boks.

Fra : Jørn Andersen

Dato : 27-02-04 00:56

On Tue, 24 Feb 2004 01:29:17 +0100, "Søren Blom" <soren@blom.dk>
wrote:

>Indrømmet jeg har ikke så
>meget styr på hub, er mest til routere

Jeg har det noget lignende:
Er ikke så meget til skruetrækkere, mest til svensknøgler.

(Undskyld, ku' ikke la' være ...)

--
Jørn Andersen,
Brønshøj