Ukorrekt visning af html med IE 6.0-html e~
Fra : Knud Winckelmann

Dato : 23-02-04 03:45

Jeg har nu gennem længere tid haft et problem med at alt html, der
renderes med min IE 6.0 html-engine, dvs. sider i IE, diverse
kontrol-paneler rundt om i min Windows 2000 DK Pro, programmer, der
anvendes den, osv. ikke bliver vist korrekt.

Som det fremgår af følgende screenshots, er det lige som alt
CSS-information ignoreres:

<http://belial.dk/news/wimamp-browser.jpg>
<http://belial.dk/news/mplayer9.jpg>
<http://belial.dk/news/tdconline.jpg>
<http://belial.dk/news/add-remove.jpg>

Det har fulgt mig op igennem div. opgraderinger fra IE 5.0.

Det sjove er at hvis jeg logger ind som en anden bruger, f.eks.
Administrator, er der ingen problemer overhovedet.

En ny bruger-profil, oprettet til lejligheden, har hellere ikke
problemet.

Jeg syntes at jeg har været alt igennem med evt. opsætning af IE, men
det undrer mig bare en smule at det også slår igennem på f.eks.
Windows-system-værktøjer som Tilføj/Fjern Programmer.

Hvad overser jeg?

Xpost til
med fut til <news:dk.edb.internet.software.browser>

Knud
--
"Bother," said the Borg, "We've assimilated Pooh."

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 23-02-04 07:53

Knud Winckelmann <knud@fabel.dk> wrote:

>Det sjove er at hvis jeg logger ind som en anden bruger, f.eks.
>Administrator, er der ingen problemer overhovedet.
>
>En ny bruger-profil, oprettet til lejligheden, har hellere ikke
>problemet.

Hvis jeg forstår dig ret så oplever alle brugere / superbrugere på maskinen problemet, men administrator har ingen problemer ??

Det må være sikkerhedsindstillinger der er gået ged i - Der må være en række vitale filer der er 'låst' af
sikkerhedsindstillinger.

Det kan være vanskeligt at lokalisere problemet, men prøv at gennemgå dine WINDOWS WINDOWS\SYSTEM og WINDOWS\SYSTEM32 foldere med
en lup. Brugere / Superbrugere skal som minimum have 'læse og kørsels tilladelse' til alle filer i disse foldere....

<mlr>

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 23-02-04 09:20

Således skrev Michael Rasmussen <mic@NO_SPAMdou.dk> i
dk.edb.internet.software.browser Mon, 23 Feb 2004 07:53:28 +0100:

>Hvis jeg forstår dig ret så oplever alle brugere / superbrugere på maskinen problemet, men administrator har ingen problemer ??

Nej, min brugerprofil har problemet, hvor administrator og en til
lejligheden oprettet almindelig bruger, uden specielle rettigheder,
ikke har problemet.

Kun min nuværende profil.

>Det kan være vanskeligt at lokalisere problemet, men prøv at gennemgå dine WINDOWS WINDOWS\SYSTEM og WINDOWS\SYSTEM32 foldere med
>en lup.

Jeg går dem efter i sømmene.

Knud
--
If it looks like a duck, acts like a duck, and quacks like a duck,
it is probably just a tool of the conspiracy...