Boote motherboard uden grafikkort
Fra : Kristian Thrane

Dato : 23-02-04 01:07

Hej,

Jeg har just erhvervet et Abit BE7II motherboard til brug i en server.

Mit problem er, at jeg ikke kan få boardet til at boote uden grafikkort,
hvilket er at problem, da jeg satser udelukkende på at remote den.

Den bipper en lang og to korte og stopper derefter bootet - nogen der kan
hjælpe med et godt råd?

De bedste hilsner
Kristian Thrane

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 23-02-04 07:07

On 2004-02-23, Kristian Thrane <thrane@jubii.dk> wrote:
> Den bipper en lang og to korte og stopper derefter bootet - nogen der kan
> hjælpe med et godt råd?

Prøv at sætte den til "halt on: <no error>" i biosen (der hvor du sætter
tiden)

Mvh Thomas, 2720

Fra : Kristian Thrane

Dato : 23-02-04 09:04

> Prøv at sætte den til "halt on: <no error>" i biosen (der hvor du sætter
> tiden)

Tak for svaret ...

Jeg havde prøvet ovenstående (for at få den til at boote uden keyboard) -
det hjælper desværre ikke på grafikkort-problematikken ...

Synes jeg har prøvet at kigge alt igennem i bios'en - kan ikke umiddelbart
finde noget, der kunne ligne en løsning derinde - derfor håber jeg at nogen
ved et mirakel kan komme med en idé ..? :)

/kristian

Fra : Sune Storgaard

Dato : 23-02-04 09:10

Kristian Thrane mumbled his insignificant opinion in:
4039b3f3$0$258$edfadb0f@dread12.news.tele.dk

> Synes jeg har prøvet at kigge alt igennem i bios'en - kan ikke
> umiddelbart finde noget, der kunne ligne en løsning derinde - derfor
> håber jeg at nogen ved et mirakel kan komme med en idé ..? :)

Sidst jeg rendte ind i det problem, satte jeg et skod pci kort i (som
iøvrigt var defekt).

Fra : Kristian Thrane

Dato : 23-02-04 09:16

"Sune Storgaard" <speg-fjern@mail.dk> wrote in message news:4039b515$0$55924
> Sidst jeg rendte ind i det problem, satte jeg et skod pci kort i (som
> iøvrigt var defekt).

Ja, tanken har også strejfet mig - har dog lige præcis ikke sådan et
liggende - så nu vil jeg lige undersøge, om det er helt umuligt at få
boardet til at makke ret ...

Men bestemt en fall-back-løsning ...

/kristian

Fra : Brian Møller

Dato : 23-02-04 14:37

> [...]
> hvilket er at problem, da jeg satser udelukkende på at remote den.
> Den bipper en lang og to korte og stopper derefter bootet - nogen der kan

Så vidt jeg errindrer kan det ikke lade sig gøre at boote en pc uden
grafikkort.
Men der skal da nok være en som vil af med et skod (som jo derved ikke er
skod mere, da det faktisk kan bruges til noget mere end fyld i en kasse) pci
/ isa grafik-kort i dk.marked.privat.edb eller en af undergrupperne.

/Brian

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 24-02-04 10:15

On 2004-02-23, Brian Møller <news@moellernet.dk> wrote:

> Så vidt jeg errindrer kan det ikke lade sig gøre at boote en pc uden
> grafikkort.

Erstat "en pc" med "nogle pc'ere". Jeg har haft en del hjemmebyggede
"servere" (asus p5a) kørende uden gfx kort.

Mvh Thomas, 2720

Fra : Kristian Thrane

Dato : 23-02-04 18:07

Tak for alle svar ... sagen er nu afsluttet.

Jeg har opstøvet et gammel S3 virge pci kort, som kommer til at tage tjansen
som proforma-kort i min server :)

/kristian