kampfisk og vandklima ?
Fra : Jack Laybourn

Dato : 24-04-01 18:48

Hej.

Min kære han kampfisk var i fuld vigør i går aftes sammen med alle de andre
platy/gubier og divs, men idag er den pluselig blevet meget dårlig at se på,
dens øjene er hævet + at de er blevet tåget at se på ?

Kan det virkelig være vandet eller andet ? vi har givet dem medecin imod
parasiter, da nogle af vores sværgedrager døde af det efter et par dage, de
gnubet sig også op af stenen med deres gæller.

Nitrit indholdet! kan det være det ?, vi skiftede ca 80 % vand i lørdags.

Håber på svar snart, da jeg helst ikke vil miste den kampfisk

Hilsen
J.Laybourn
dawebman@privat.dk

Fra : Keyser Soze

Dato : 26-04-01 02:12

Du stiller et svært spørgsmål. Der kan være noget nær uendeligt mange
forklaringer på dens dårligdom.

Generelt har sværdragere og kampfisk ikke meget tilfælles med hensyn
til temperaturkrav og vandbevægelse. Kampfisken vil have varmt, stille
vand. Sværdrageren omkring 5 grader koldere vand, gerne med en
hæderlig gennemstrømning.

Køb/lån noget litteratur inden du befolker dit akvarium. Derved undgås
megen ulykke og lidelse. Ikke mindst for fiskene!

Keyser Soze