Jeg er lovovertræder ;)
Fra : jan@stevns.net

Dato : 22-02-04 01:40

Se - nu her en sen nattetime, når man skøjter lidt rundt på nettet ,
faldt der en tanke ind :

De nye regler for brug af blinklys på motorvejen kan jo være lidt
problematiske. Man skal bruge sit havariblink, hvis man kører bagest
i en pludsligt optået kø .... står der i loven

Øehhhhh .... hvad skal man så i en bil der ikke har havariblink ?

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 22-02-04 01:55

> Øehhhhh .... hvad skal man så i en bil der ikke har havariblink ?

Undlade det...?

Jeg forestiller mig, at det er ligesom med selen. Hvis du har en bil, der er
tilstrækkelig gammel, og derfor ikke er født med den slags unødvendige pjat,
så behøver du vist nok ikke at bruge sele.

/Jan W Nielsen

Fra : Uffe Ravn

Dato : 22-02-04 02:00

<jan@stevns.net> skrev

> [...]
> i en pludsligt optået kø .... står der i loven
>
> Øehhhhh .... hvad skal man så i en bil der ikke har havariblink ?

Det samme som hvis du kører på en motorcykkel, der er født uden blinklys,
for dem er der nemlig heller intet krav om at blinke/vise af ved
vognbaneskift.

Mvh.

Fra : Martin Vollert

Dato : 22-02-04 02:09

> Det samme som hvis du kører på en motorcykkel, der er født uden blinklys,
> for dem er der nemlig heller intet krav om at blinke/vise af ved
> vognbaneskift.

De skal vel vise af ved at bruge armen ligesom cykler.
så er du sikker på der intet krav er om det.
--
Hilsen Martin.

Ford klub Danmark Medl:2113.

Fra : René Lønstrup

Dato : 22-02-04 02:42

Martin Vollert wrote:

> De skal vel vise af ved at bruge armen ligesom cykler.

Så istedet for at bruge havariblink skal mc'isten vel sidde og vifte med
begge arme?

--
Mvh René Lønstrup
min bil: 1985 Toyota MR2 1,6i 16v

Fra : Ukendt

Dato : 22-02-04 09:09

"René Lønstrup" <news@rel6+1star.dk> skrev i en meddelelse

> Så istedet for at bruge havariblink skal mc'isten vel sidde og vifte med
> begge arme?

*SPLUFHSPRØJT* Pis... nu er min skærm fyldt med kaffe! :)

Goodone!

> --
> Mvh René Lønstrup

Lars B

Fra : Uffe Ravn

Dato : 22-02-04 09:25

"Lars Jensen" <lars [snabela] zulfo [punktum] dk> skrev

> *SPLUFHSPRØJT* Pis... nu er min skærm fyldt med kaffe! :)
>
> Goodone!

Enig, men forresten, hvornår har du sidst set en MC holde som den sidste i
køen?

Mvh.

Fra : Broegger

Dato : 22-02-04 16:41

> *SPLUFHSPRØJT* Pis... nu er min skærm fyldt med kaffe! :)

også her!!!

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk

Fra : Leonard

Dato : 22-02-04 14:29

"René Lønstrup" <news@rel6+1star.dk> wrote:

>Så istedet for at bruge havariblink skal mc'isten vel sidde og vifte med
>begge arme?

Det er faktisk en mege effektiv metode at få folk til at holde en god
afstand på ...
--
Leonard
http://leonard.dk/foredrag/uheld.php

Fra : Uffe Ravn

Dato : 22-02-04 09:09

"Martin Vollert" <sæt mit fornavn foran.@plakaten.dk> skrev

> De skal vel vise af ved at bruge armen ligesom cykler.
> så er du sikker på der intet krav er om det.

Jeg hørte en betjent, vist nok i en chefstilling, sige det på P4, kort tid
efter at de nye regeler var vedtaget.

Undtagelsen gælder naturligvis kun på motorvejen.

Mvh.

Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 22-02-04 02:18

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> problematiske. Man skal bruge sit havariblink, hvis man kører bagest
> i en pludsligt optået kø .... står der i loven

Hvordan definerer man i øvrigt "pludseligt opståede" ?
Hvis der nu dagligt i gennem flere år, har været kø det samme sted og på
samme tidspunkt, og der i øvrigt også advares mod køen i trafikradio, er det
så en pludseligt opstået kø ?

Jeg tænker på hillerødmotorvejen lige så'n cirka omkring fiskebæk-broen i
sydlig retning hver hverdags morgen.

mvh
Bendt

Fra : Klaus Rejkjær

Dato : 22-02-04 08:04

> Jeg tænker på hillerødmotorvejen lige så'n cirka omkring fiskebæk-broen i
> sydlig retning hver hverdags morgen.

At dømme efter antallet af skadede biler der meget ofte ses placeret i
nødsporet på denne strækning, må der jo være tale om "pludseligt opstået
kø". Ellers kan der jo være tale om nogle af de mange sovende bilister der
så har fået sig en lidt for brat opvågning. Under alle omstændigheder er det
i hvert fald utroligt at det kan komme som en overraskelse.

MVH Klaus

Fra : Mikael Kristiansen

Dato : 22-02-04 08:41

> [...]
> i en pludsligt optået kø .... står der i loven
>
> Øehhhhh .... hvad skal man så i en bil der ikke har havariblink ?

Jeg havde en parallel tanke, da jeg fik min 307'er.... Det var kort tid
inden det blev tilladt at bruge haveriblinket ifm pludseligt opståede køer
på motorvejen, og det bekymrede mig egentligt en smule, at 307'eren selv
tændte "efter behov" (kraftig opbremsning).....

Mvh. Mikael Kristiansen

Fra : Ukendt

Dato : 22-02-04 10:33

> [...]
> på motorvejen, og det bekymrede mig egentligt en smule, at 307'eren selv
> tændte "efter behov" (kraftig opbremsning).....

Den er vel lavet til tyskerne som har haft det med havariblink i årevis.

Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Ukendt

Dato : 22-02-04 10:29

> Øehhhhh .... hvad skal man så i en bil der ikke har havariblink ?

Se i bagspejlet og hvis lastbilen bagved bare tonser videre uden at opdage
noget så har du lige 1-2 sekunder til at smide bilen ud i nødsporet.

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 22-02-04 23:36

Tom wrote:
> Se i bagspejlet og hvis lastbilen bagved bare tonser

Er det ikke der man plejer at se lastbiler komme tonsendel,
i bakspejlet altså

mvh
Henning

Fra : Ukendt

Dato : 22-02-04 23:45

> Er det ikke der man plejer at se lastbiler komme tonsendel,
> i bakspejlet altså

Jo mens der bliver lavet kaffe og læst avis )
(nej nu skal jeg nok holde op eller kommer folmer efter mig)

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 23-02-04 19:29

Tom wrote:

> Jo mens der bliver lavet kaffe og læst avis )
> (nej nu skal jeg nok holde op eller kommer folmer efter mig)

Ja ja, det er nu ikke kun lastbilschaufførerne der kan:
http://www.eb.dk/visartikel.iasp?pageID=239471

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Mathias

Dato : 22-02-04 11:26

> Øehhhhh .... hvad skal man så i en bil der ikke har havariblink ?

Blinke _hurtigt_ fra side til side?

-Mathias

Fra : N I E L S

Dato : 22-02-04 15:29

<jan@stevns.net> skrev

> Øehhhhh .... hvad skal man så i en bil der ikke har havariblink ?

Du behøver ikke at gøre noget, men jeg synes da godt du lige kunne folde din
advarselstrekant ud og stikke den ud af vinduet...

N I E L S