/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
max længde på bagage på tagbøjler
Fra : CS


Dato : 22-02-04 01:17

Tagbøjler på taget hvorlangt må bagagens længde være 1,8 eller må det ikke rage ud over
taglængden, det drejer sig kun om en lille smule og det vil ikke genere udsynet hverken
foran eller bagtil !

vh ch



 
 
Folmer Rasmussen (22-02-2004)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 22-02-04 11:43

On Sun, 22 Feb 2004 01:17:21 +0100, "CS" <CS@ofir.dk> wrote:

>Tagbøjler på taget hvorlangt må bagagens længde være 1,8 eller må det ikke rage ud over
>taglængden, det drejer sig kun om en lille smule og det vil ikke genere udsynet hverken
>foran eller bagtil !

>--

Teoretisk set må bilen incl. tagbagage vel måle 12 meter fra den ene
ende til den anden.

Deraf må 1 meter rage ud over forreste kofanger, og resten bagud.

Der skal selvfølgelig afmærkes korrekt.

Det er ikke så nemt at køre med uden at vælte det halve af byen.

Desuden er der regler om, at en vis procentdel af totalvægten skal
være på de styrende hjul. (Tror det er 30%, men kan ikke huske det).

Dette er langt ude i hampen, men seriøst må din bagage gerne rage ud
over bilens bagende, men der skal afmærkes korrekt.

Venlig hilsen
Folmer


CS (22-02-2004)
Kommentar
Fra : CS


Dato : 22-02-04 11:44


"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:rh1h30dftks1v4qt55bh8r5h1g6mlpi350@4ax.com...
> On Sun, 22 Feb 2004 01:17:21 +0100, "CS" <CS@ofir.dk> wrote:
>
> >Tagbøjler på taget hvorlangt må bagagens længde være 1,8 eller må det ikke rage ud over
> >taglængden, det drejer sig kun om en lille smule og det vil ikke genere udsynet hverken
> >foran eller bagtil !
>
> >--
>
> Teoretisk set må bilen incl. tagbagage vel måle 12 meter fra den ene
> ende til den anden.
>
> Deraf må 1 meter rage ud over forreste kofanger, og resten bagud.
>
> Der skal selvfølgelig afmærkes korrekt.
>
TAK for positivt svar - det drejer sig om en tremmeseng der vejer 27 kg + 5 kg til madras,
som vi skal have med til "den demokratiske Tyskland"

vh
cs



Mogens... (22-02-2004)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 22-02-04 11:45

On Sun, 22 Feb 2004 11:44:24 +0100, "CS" <CS@ofir.dk> wrote:

>TAK for positivt svar - det drejer sig om en tremmeseng der vejer 27 kg + 5 kg til madras,
>som vi skal have med til "den demokratiske Tyskland"

Hvilken bil?
Mange må kun laste 30 kg på taget!


/Mogens

CS (22-02-2004)
Kommentar
Fra : CS


Dato : 22-02-04 12:22


"Mogens..." <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
news:212h30dm9tnk7ebo2mod1j1mqefaf61dqo@4ax.com...
> On Sun, 22 Feb 2004 11:44:24 +0100, "CS" <CS@ofir.dk> wrote:
>
> >TAK for positivt svar - det drejer sig om en tremmeseng der vejer 27 kg + 5 kg til
madras,
> >som vi skal have med til "den demokratiske Tyskland"
>
> Hvilken bil?
> Mange må kun laste 30 kg på taget!
>
en Peugeot 206 der må laste 50 kg, men jeg har set biler der må laste 75 kg, der er tale
om originale tagbøjler og at fastspænding vil ske meget forsvarligt og madrassen snørret
ind i pressenning så det ikke kan blæse sig løs som vi tit ser når folk kommer fra Ikea
o.lign.

vh CS



Tor Lund (22-02-2004)
Kommentar
Fra : Tor Lund


Dato : 22-02-04 15:03


> en Peugeot 206 der må laste 50 kg, men jeg har set biler der må laste 75
kg, der er tale
> om originale tagbøjler og at fastspænding vil ske meget forsvarligt og
madrassen snørret
> ind i pressenning så det ikke kan blæse sig løs som vi tit ser når folk
kommer fra Ikea
> o.lign.

Lige En Advarsel. jeg er osse ejer af en 206'er og synes det er en
fantastisk bil. kører godt uden nogle problemer. men de originale tagbøjler
skal du passe på med. den bagerste tagbøjle kan glide tilbage, selvom den er
spændt helt og lave nogle meget ubehagelige buler i taget. jeg reklamerede
over det som en produktfejl hos min peugeout forhandler i holbæk, hvor de
erkendte at bøjlernes design ikke var optimalt. og dermed både betalte
omkostninger for bulerne og lakering af halvdelen af bilen.
det skal lige siges at jeg er windsurfer og havde to brædder på taget der
vejer i alt højst 20 kg. så jeg ville passe meget på med at køre langt med
en "tremmeseng".

mvh Tor Lund, der kun kører meget korte ture med tagbøjler.



Brizz (22-02-2004)
Kommentar
Fra : Brizz


Dato : 22-02-04 15:09

> Lige En Advarsel. jeg er osse ejer af en 206'er og synes det er en
> fantastisk bil. kører godt uden nogle problemer. men de originale
tagbøjler
> skal du passe på med. den bagerste tagbøjle kan glide tilbage, selvom den
er
> spændt helt og lave nogle meget ubehagelige buler i taget. jeg reklamerede
> over det som en produktfejl hos min peugeout forhandler i holbæk, hvor de
> erkendte at bøjlernes design ikke var optimalt. og dermed både betalte
> omkostninger for bulerne og lakering af halvdelen af bilen.
> det skal lige siges at jeg er windsurfer og havde to brædder på taget der
> vejer i alt højst 20 kg. så jeg ville passe meget på med at køre langt med
> en "tremmeseng".

Hvilket får mig til at tænke på en tur jeg havde i klitmøller med et par
venner. Vi skulle køre nogen surfboards op til byen men havde ikke nogen
stropper. Så hvad gør man så. Man lægger da de 2 brædder op på taget. sin
kompis springer op på taget og lægger sig oven på og holder fast i
tagbøjlerne også triller vi stille og roligt op i byen. en lille tur på ca
1½ km. også skulle man tro at det vakte opsigt. men næ egentlig ikke. Men
det kan måske have noget at gøre med der var VW i wawe på samme tidspunkt så
man så lidt af hvert i byen i de dage

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk
....nu med billeder af den nye Passat



Tor Lund (22-02-2004)
Kommentar
Fra : Tor Lund


Dato : 22-02-04 15:20


> Hvilket får mig til at tænke på en tur jeg havde i klitmøller med et par
> venner. Vi skulle køre nogen surfboards op til byen men havde ikke nogen
> stropper. Så hvad gør man så. Man lægger da de 2 brædder op på taget. sin
> kompis springer op på taget og lægger sig oven på og holder fast i
> tagbøjlerne også triller vi stille og roligt op i byen. en lille tur på ca
> 1½ km. også skulle man tro at det vakte opsigt. men næ egentlig ikke. Men
> det kan måske have noget at gøre med der var VW i wawe på samme tidspunkt

> man så lidt af hvert i byen i de dage
>
> Mvh Brian
> ---

hehe grineren, ved du så hvad man gør hvis man kører i en udlejningsbil og
har stropper men ikke tagbøjler :).

Tor Lund



Brizz (22-02-2004)
Kommentar
Fra : Brizz


Dato : 22-02-04 15:22

>
> hehe grineren, ved du så hvad man gør hvis man kører i en udlejningsbil og
> har stropper men ikke tagbøjler :).

Ja det kan jeg tænke mig og tror også jeg har set resultatet...har arbejdet
for Europcar biludlejning og man ser mange ting der...

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk
....nu med billeder af den nye Passat



CS (22-02-2004)
Kommentar
Fra : CS


Dato : 22-02-04 23:07


"Tor Lund" <REM THISmistral@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
news:9E2_b.4195$487.2639@news.get2net.dk...
>
> Lige En Advarsel. jeg er osse ejer af en 206'er og synes det er en
> fantastisk bil. kører godt uden nogle problemer. men de originale tagbøjler
> skal du passe på med. den bagerste tagbøjle kan glide tilbage, selvom den er
> spændt helt og lave nogle meget ubehagelige buler i taget. jeg reklamerede
> over det som en produktfejl hos min peugeout forhandler i holbæk, hvor de
> erkendte at bøjlernes design ikke var optimalt. og dermed både betalte
> omkostninger for bulerne og lakering af halvdelen af bilen.
> det skal lige siges at jeg er windsurfer og havde to brædder på taget der
> vejer i alt højst 20 kg. så jeg ville passe meget på med at køre langt med
> en "tremmeseng".
>
> mvh Tor Lund, der kun kører meget korte ture med tagbøjler.
>
Muligvis kan den bagerste tagbøjle glide tilbage, hvis jeg ikke er påpasselig med at få
den ordentligt fastspændt - men en tremmeseng, tremmerne er
4 cm bredde og tagbøjlen 3,5 cm og afstand mellem tremmerne 4,5 cm der i sig selv er
fastgjort i en metalskinne boltet der er snurret fast med reb både ved de forreste og
bagerste tagbøjler vil ikke kunne glide nogen steder, men sengen er Made in Finland år
1965 og kostede dengang en månedsløn, vil jeg ikke smide ud når den er så solid. Det er
ikke som idag noget billigt brænde. Jeg er klar over at det vil tage en 2-3 timer at sikre
sengen og følger jeg brugsanvisningen for tagbøjlerne og at jeg på intet tidspunkt vil
køre mere end max 100 km/t på motorvej, jeg vil selvfølgelig gøre det et par dage før
afgang og tjekke om det er solidt fastspændt, hvis der bare er den mindstre slinger vil
jeg under ingen omstændigheder medtage den på taget men skille den af, da den er boltet
sammen i mange bolte/møtrikker.

Man kan ikke sammenligne med windsurfer brædder hvor der ikke som ved en tremmeseng er 2
tremmer der går ned i tagbøjlen på begge sider

vh
cs



Tor Lund (23-02-2004)
Kommentar
Fra : Tor Lund


Dato : 23-02-04 10:56


> Man kan ikke sammenligne med windsurfer brædder hvor der ikke som ved en
tremmeseng er 2
> tremmer der går ned i tagbøjlen på begge sider

det er rigtigt,

jeg var sikkert også mere end uheldig med mine bøjler og ville bare advare
inden du skal ud på sådan en tur.

mvh Tor Lund



Brizz (22-02-2004)
Kommentar
Fra : Brizz


Dato : 22-02-04 12:58

> Hvilken bil?
> Mange må kun laste 30 kg på taget!

Passaten må have 100 kg

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk
....nu med billeder af den nye bil



Brian Sørup (22-02-2004)
Kommentar
Fra : Brian Sørup


Dato : 22-02-04 13:43


"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:rh1h30dftks1v4qt55bh8r5h1g6mlpi350@4ax.com...
> On Sun, 22 Feb 2004 01:17:21 +0100, "CS" <CS@ofir.dk> wrote:
>
> >Tagbøjler på taget hvorlangt må bagagens længde være 1,8 eller må det
ikke rage ud over
> >taglængden, det drejer sig kun om en lille smule og det vil ikke
genere udsynet hverken
> >foran eller bagtil !
>
> >--
>
> Teoretisk set må bilen incl. tagbagage vel måle 12 meter fra den ene
> ende til den anden.
>
> Deraf må 1 meter rage ud over forreste kofanger, og resten bagud.

Så vidt jeg husker må lasten gerne rage mere end 1 meter ud foran
kofangeren, så er der bare krav om man medbringer en hjælper til at
guide sig gennem vejkryds m.v.
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car




Reino Andersen (22-02-2004)
Kommentar
Fra : Reino Andersen


Dato : 22-02-04 14:15

Brian Sørup skrev:

> Så vidt jeg husker må lasten gerne rage mere end 1 meter ud foran
> kofangeren, så er der bare krav om man medbringer en hjælper til at
> guide sig gennem vejkryds m.v.

Hvis det rækker mere end 1 meter ud over, skal det afmærkes.

Hvis det rækker mere end 2 meter ud over, skal man have en ledsager med.

--
Reino



Brian Sørup (22-02-2004)
Kommentar
Fra : Brian Sørup


Dato : 22-02-04 14:34


"Reino Andersen" <abc@def.gh> skrev i en meddelelse
news:xX1_b.3354$uy6.1869@news.get2net.dk...
> Brian Sørup skrev:
>
> > Så vidt jeg husker må lasten gerne rage mere end 1 meter ud foran
> > kofangeren, så er der bare krav om man medbringer en hjælper til at
> > guide sig gennem vejkryds m.v.
>
> Hvis det rækker mere end 1 meter ud over, skal det afmærkes.
>
> Hvis det rækker mere end 2 meter ud over, skal man have en ledsager
med.

Okay - så havde jeg da ikke husket helt forkert
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177525
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408688
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste