Problem med højde på overskrift i ramme
Fra : Theis Andersen

Dato : 22-02-04 01:08

Hej

Jeg har et lille problem med en ramme på min side. Rammen
indeholder overskriften til siden. Jeg ville gerne have højden på
rammen til ca. at være 50px. Men af en eller anden grund kan jeg
ikke komme under 73px. Hvis jeg fjerner teksten inde i rammen,
kan jeg den sagtens blive 50px høj. Men jeg ønsker jo netop en
tekst inde i rammen.

Her er min side: http://ta.users.whitehat.dk/

I mit CSS har jeg skrevet følgende:
table.overskrift {
   margin-left: 105px;
   height: 46px;
   Width: 636px;
   }

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Lobais

Dato : 22-02-04 08:54

Sun, 22 Feb 2004 00:07:47 +0000. skrev Theis Andersen:

> I mit CSS har jeg skrevet følgende:
> table.overskrift {
>    margin-left: 105px;
>    height: 46px;
>    Width: 636px;
>    }

Prøv at sætte margin: 0px; padding: 0px; på h1, eller overflow: hidden
på table.overskrift.

--
Thomas
- "Videnskab uden religion er lam,

Fra : Theis Andersen

Dato : 22-02-04 21:38

Lobais <thomas@ahle.dk> wrote in message news:<pan.2004.02.22.07.53.47.41160@ahle.dk>...

> Prøv at sætte margin: 0px; padding: 0px; på h1, eller overflow: hidden
> på table.overskrift.

Jeg glemte vist at sige tak for hjælpen. Jeg kan få det til at fungere
nogenlunde. Overskriften kan jeg dog maksimalt få til at være
{font-size: 26px;} Men det overlever jeg jo nok :).

Mange tak for hjælpen.

Hilsen Theis Andersen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 22-02-04 15:43

"Theis Andersen" <theisandersen87@hotmail.com> skrev

> Her er min side: http://ta.users.whitehat.dk/

Du har i din css:

body {
background-color: #718ABD;
margin-left: 30px;
overflow: hidden;
}

.... hvilket bevirker, at man ikke kan læse mere af den lange tekst, end der
kan være i browservinduet. Uden scrollbar kan man ikke køre ned til resten
af teksten.

Desuden har du indsat teksten uden formatering, hvilket bevirker, at teksten
kommer i en lang køre. Så massive tekstblokke er meget læseuvenlige. Hver
gang du i teksten har indsat et linjeskift (for at lave afsnit) skal du
indsætte </p><p>.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Theis Andersen

Dato : 22-02-04 21:14

> [...]
> kommer i en lang køre. Så massive tekstblokke er meget læseuvenlige. Hver
> gang du i teksten har indsat et linjeskift (for at lave afsnit) skal du

Ja, men nu gik mit spørgsmål jo ikke overhovedet på noget med min
tekstformatering eller scrollbar. Jeg har blot sat en tilfældigt
fundet tekst ind på min side for at se, hvad resultatet bliver.

Mht. scrollbaren: Det er jo en "demo-version". Når jeg har mit design
ordentligt på plads, har jeg naturligvis tænkt mig at finde en
passende scrollbar. Grunden til den manglende scrollbar er blot en
"test" af koden, som jeg har glemt at fjerne. Selvfølgelig skal jeg
have en scrollbar på siden.

Hilsen Theis Andersen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 23-02-04 00:06

> [...]

> Mht. scrollbaren: Det er jo en "demo-version". Når jeg har mit design
> ordentligt på plads, har jeg naturligvis tænkt mig at finde en

En passende scrollbar er at lade den være. Altså lad være med at pille ved
den. I min browser er scrollbaren mit værktøj, ikke nogen andens legetøj.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin