Krigeren (no spoiler)
Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 22-02-04 00:54

Kan kun anbefale 'Krigeren', en indisk (!) film der kører i nogle få biffer
for tiden. Lad jer for faen ikke skræmme af 'det fremmede', den er et
mesterværk. Den er faktisk ikke særlig meget Bollywood, instruktøren er
indisk englænder så stilen er meget mere vestlig, jeg vil næsten sige den er
noget nær spaghetti-western'sk. De danser f.eks. ikke i denne film!
Der er fantastiske landskabsbilleder igennem filmen fra ørkener til
Himalayabjerge og nogle knaldgode close-ups der er i stand til at fortælle
kolossalt meget på lidt plads. Replikkerne (på hindi) er så få, så man
mistænker instruktøren for at have gjort det med vilje for at filmen kan
begå sig bedre internationalt (hva faen, det virker på mig). Figurerne er så
levende at man ender med at holde af adskillige af dem, især den gamle
kælling! Hovedrollen (et-eller-andet Kahn) har med sine poser under øjnene
et fjæsspil som er Charles Bronson og Ian McKellen værdig.
Plottet er pascifistisk, men ikke på den der blødsødne Hollywood måde. Skal
man agitere for pascifiscme, skal det gøres på denne måde. Så vil jeg
faktisk ikke røbe mere.

Jeg mener det virkelig, den er et mesterværk. Skynd jer at fange den i
biffen mens I kan.

- - -
CITIZEN ANTI-TERROR READINESS
Should you be standing in a tall building looking out the window and see a
big aeroplane come directly towards you, then do the following:
1) Walk calmly up to the window
2) Turn your back to the window
3) Open your pants
4) Pull your pants & possible underwear slightly down
5) Bend over & moon the bastard!!!

Fra : Jesper Lauridsen

Dato : 03-03-04 17:50

On Sun, 22 Feb 2004 00:53:35 +0100, "C. H. Engelbrecht" <chrisengeldk@dkik.dk> wrote:

>Kan kun anbefale 'Krigeren', en indisk (!) film der kører i nogle få biffer
>for tiden.

Har den ikke været i Danmark før? Jeg mener at have set den i Øst for Paradis
for nogle år siden.

Fra : Thomas S

Dato : 03-03-04 17:57

Jesper Lauridsen wrote:

> Har den ikke været i Danmark før? Jeg mener at have set den i Øst for Paradis
> for nogle år siden.

Den er fra 2001, så det er da ikke umuligt. Faktisk mener jeg, at Øst
for Paradis kørte et tema en periode med en del indiske film, dengang
jeg boede i Århus, så det vil sige for mellem 1½ og 2½ år siden. Det
ville jo ikke være utænkeligt, at den var blevet vist i den forbindelse.
Men det er rene spekulationer fra min side.

Thomas S