Neil Young
Fra : Gergen

Dato : 24-04-01 18:32

Hej

NY skal jo spille på Roskilde Festivalen. Jeg kender ikke hans musik
specielt godt, men hvilke af hans plader ville være mest "egnet" hvis jeg
ville "forberede" mig ved at lytte til hans musik, inden jeg skulle se ham
på festivalen. Altså hvilke plader og numre der har været store hit, og som
det kunne tænkes han ville spille?

--
Christian
-----

Fra : Michael Thomsen

Dato : 24-04-01 19:49

> [...]
> på festivalen. Altså hvilke plader og numre der har været store hit, og

Hans to live-plader fra starten af 90'erne, "Weld" og "Unplugged" er nok et
godt bud på det bedste sted at starte. De indeholder tilsammen de fleste af
hans aller-bedste sange og giver et godt indblik i hans henholdsvis støjende
og akustiske side.

Dobbelt-opsamlingen "Decade" med hans bedste sange fra de første ti år af
hans karriere er også en mulighed.

Ellers er der masse muligheder blandt hans 'almindelige' plader. "Rust Never
Sleeps", "Freedom", "Ragged Glory" kunne være muligheder, hvis du ønsker
plader hvor han lyder mere eller mindre som når han spiller live.

Michael

Fra : Thomas Lund Hansen

Dato : 25-04-01 11:43

Reverend "Gergen" <gergen@post.tele.dk>, High Priest of Bollocks
Talking mumbled:

> [...]
>på festivalen. Altså hvilke plader og numre der har været store hit, og som

Jeg ved ikke om du vil være mest forberedt med dette album, men
Harvest er IMO en plade man aldrig bliver træt af. Albummet dækker
måske ikke hele Neil Young repetoiret, da det ikke er så støjende som
andre af albums af ham.

Livealbummet Freedom kan give en idé om hvad du går ind til. Det er
også ganske fortræffeligt.

Fra : Michael Hjorth

Dato : 28-04-01 00:57

Gergen wrote:

> [...]
> på festivalen. Altså hvilke plader og numre der har været store hit, og som

Nu kommer han med Crazy Horse, så det bliver nok hans rå side vi vil
høre i år.
Jeg vender hele tiden tilbage til Zuma eller Sleeps With Angels to
virkeligt fede NY+Crazy Horse plader, Ragged Glory er også rigtig god og
lidt mere rå.

Michael.