Windows XP mystisk netværksproblem
Fra : David

Dato : 21-02-04 00:55

Jeg har to comp den ene er via kabel sat til en D-link 504 router mens den
anden kobler på den via et D-link DWL-610. Begge maskiner går fint på nettet
og kan se sig selv under netværksforbindelser. Den bærbare kan imidlertid
godt se den stationære og omvendt. Hvis jeg i stedet for \\stationaer taster
\\192.168.0.101 får jeg en fin liste over det der er delt på den stationære
og kan åbne og kopiere. Hvis jeg derimod blot taster \\stationaer som comp
hedder sker der ingenting. Begge maskiner er sat op med workgroup mshome

Er der nogen de kan hjælpe?

mvh

David

Fra : Morten Christensen

Dato : 22-02-04 20:56

David wrote:
> [...]
> hedder sker der ingenting. Begge maskiner er sat op med workgroup mshome

Er den bærbare bagved en router i forhold til den stationære ?

Netbios-navne bliver ikke sendt igennem en router.

Morten Christensen

Fra : David

Dato : 25-02-04 00:37

> Er den bærbare bagved en router i forhold til den stationære ?
De sidder begge til en D-link 504 router

mvh

David