MS Windows
briani 27239
Fejl i explorer i XP Pro Uk
Fra : Lauridsen

Dato : 21-02-04 20:34

Hej
Skrev fornylig om problemer med at explorer pludselig begynder at køre 50%
på CPU og begynder at æde mine ram. Maskinen bliver herefter temmelig
langsom.

Jeg har fundet ud af at det sker hver gang jeg åbner stifinder eller blot et
drev fra en genvej. Herefter kan jeg genstarte explorer og måske igen køre
et par minutter inden fejlen kommer igen.

Hvis jeg genstarter maskinen svarer explorer.exe og ctfmon.exe ikke.
Jeg har netop geninstalleret windows.

Nogen som har en ide til hvad problemet kan være?

Mvh.
Lars

Fra : sfc

Dato : 23-02-04 15:08

> [...]
> drev fra en genvej. Herefter kan jeg genstarte explorer og måske igen køre
> et par minutter inden fejlen kommer igen.

Har samme problem? Blot at explore bruger 100% og min XP-pro er på dansk.

Norton Antivirus og Ad-Aware kan ikke finde noget?

HJÆLP

Mvh SFC

Fra : Snakefoot

Dato : 15-03-04 21:02

"Lauridsen" <dsl30271@vip.cybercity.dk> wrote in message news:<GoOZb.5343$1S.4365@news.get2net.dk>...

> Hvis jeg genstarter maskinen svarer explorer.exe og ctfmon.exe ikke.
> Jeg har netop geninstalleret windows.
>
> Nogen som har en ide til hvad problemet kan være?

Ctfmon.exe har plaget en del mennesker, og mange har haft gode
resultater med at slå Ctfmon.exe fra. Du kan læse mere om hvad
Ctfmon.exe er, og hvordan du kan slippe af med den i disse artikler
fra Microsoft:

http://support.microsoft.com/?kbid=282599
http://support.microsoft.com/?kbid=313176