Forsikringsdækning ved forkerte/dårlige dæ~
Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 21-02-04 19:52

Hej alle,

Jeg følger ved siden af denne guldgrube også med i et tysk forum for min
bil. Der diskuterede man forleden et emne som også har været genstand til
store polemikker her - nemlig vinterdæk eller ej
Et meget brugt argument dernede var at man undgik problemer med forsikringen
hvis man blev indblandet i et uheld om vinteren med sommerdæk på bilen.
Ligeledes slidte dæk om sommeren skulle kunne give problemer med erstatning
ved uheld.

Hvordan forholder det sig med dette i DK ?

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 21-02-04 20:05

> [...]
erstatning
> ved uheld.
>
> Hvordan forholder det sig med dette i DK ?

Forsikringen undersøger ikke noget (mig bekendt).
De sender højst bilen til Statens Bilinspektion hvis der er tale om alvorlig
personskade.

Sommer/Vinterdæk har ikke noget at sige forsikringsmæssigt (hos danskere i
danmark)

Selv om forsikringen var vidende om at min bil var med eftermonteret turbo
så gav lige turboen ingen problemer vedr. erstatningen. Det var kun beløbet
vi skulle skændes over i ca 2½ time i telefonen

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : claus b. p.

Dato : 27-02-04 00:43

"Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> wrote in message
> [...]
erstatning
> ved uheld.
>
> Hvordan forholder det sig med dette i DK ?

Hvis dækkene er ulovlige kan der teoretisk blive en sag ud af det. Ellers
ikke.

/Claus