Når vi så diskuterer om pærer er gode/dårl~
Fra : jan@stevns.net

Dato : 21-02-04 19:27

Hej rødder og de der

så er der billeder / kommentarer til forskellige lamper

http://www.dkfritidbil.dk/debat/lamper/index.htm

lånt , sådan lidt på lykke og fromme ;)

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Fra : Martin Vollert

Dato : 21-02-04 19:36

<jan@stevns.net> wrote in message
> Hej rødder og de der
>
> så er der billeder / kommentarer til forskellige lamper
>
> http://www.dkfritidbil.dk/debat/lamper/index.htm
>
> lånt , sådan lidt på lykke og fromme ;)

Jeg bruger den der Philips premium vision 30%+,
og jeg må sige at det bliver det også næste gang
den lyser simpelhen suverænt til 100 kr parret.
--
Hilsen Martin.

Ford klub Danmark Medl:2113.

Fra : Ukendt

Dato : 21-02-04 19:54

> Jeg bruger den der Philips premium vision 30%+,
> og jeg må sige at det bliver det også næste gang
> den lyser simpelhen suverænt til 100 kr parret.

Gjorde jeg også i over et år. De var ganske gode og jeg har dem stadig med
som reserve.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : KB

Dato : 21-02-04 20:15

Nogen som ved, om følgende pærer findes som H7

Philips Blue Vision+ og Bosch Xenon Blue

Findes der evt. en onlineshop, hvor de kan bestills, da butikker ofte ikke
har dem hjemme...

Fra : Ukendt

Dato : 21-02-04 20:21

> Nogen som ved, om følgende pærer findes som H7
>
> Philips Blue Vision+ og Bosch Xenon Blue
>
> Findes der evt. en onlineshop, hvor de kan bestills, da butikker ofte ikke
> har dem hjemme...

hmmm hvorfor skal de være blå?
Jeg købte mine +40% på den lokale shell station

Fra : Ukendt

Dato : 21-02-04 20:23

> hmmm hvorfor skal de være blå?
> Jeg købte mine +40% på den lokale shell station

Sorry det var + 30%

Fra : KB

Dato : 21-02-04 20:25

Fordi jeg synes det ser rigtig smart ud... Det er sådan set den eneste grund
;)

Fra : jan@stevns.net

Dato : 22-02-04 00:38

"KB" <klnefjern@mail.dk> skrev :

>Fordi jeg synes det ser rigtig smart ud... Det er sådan set den eneste grund
>;)

Det er da også den absolut dårligste grund at vælge pærer udfra.

kan du ikke bare finde nogle blåtonede solbriller ?
<grin>

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Fra : Rasmus Trenskow

Dato : 22-02-04 00:48

<snip>
> kan du ikke bare finde nogle blåtonede solbriller ?
> <grin>

Hehe.. good one

Fra : Ukendt

Dato : 21-02-04 23:49

Fordi de skulle give en rigtig god kontrast i mørket.
Jeg købte for små tre uger siden nogle Bosch Xenon Blue på tilbud i Bilka,
visntok 79 pr. stk. (testens nr. 10)
Jeg må sige de er rigtig gode. Og det der med at blænde - der er noget om
snakken.
Jeg har et par morgener kørt foran konen på vej til arbejdet (som jeg så tit
har gjort før) og har bemærket at de her Bosch pærer faktisk opleves meget
"svagere" end de fabriksmonterede. Samtidigt synes jeg at de er bedre i
mørke (når jeg så selv for
lov at kører i bilen).
Så jeg kan vamt anbefale Bosch Xenon Blue.

Så må vi se med holdbarheden, jeg har aldrig skiftet en pærer på Bora'en
trods 3 år og 66.000 km.
Pærene var ikke sprunget men jeg tænkte at de nok kørt på lånt tid nu.
De orginale er i øvrigt Osram pærer.

Claus Peteresen

http://vwfanatic.dk

=== Døden overhaler de hurtige ===

Fra : jan@stevns.net

Dato : 22-02-04 00:49

"Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> skrev :

>Fordi de skulle give en rigtig god kontrast i mørket.

Jeg har prøvet dem (blue vision+) og synes nu ikke der er specielle
ting der taler til deres fordel, fremfor f.eks Bosch lampen (+60)

De lyser begge godt, og er anbefalelsesværdig

Nogen falder i svime over prisen, men ærligttalt - det er sgu' da
peanuts vi snakker om (det svarer jo kun til et par hundrede km's
kørsel - og med f.eks mine årlige 45-60.ooo er det ligemeget)

Noget jeg stærkt savnede i Bilmagasinets test var lysdiagrammerne fra
lamperne.

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Fra : Rasmus Trenskow

Dato : 22-02-04 00:57

> Noget jeg stærkt savnede i Bilmagasinets test var lysdiagrammerne fra
> lamperne.

Havde FDM ikke sådan en test sidste år?

Fra : jan@stevns.net

Dato : 22-02-04 00:59

"Rasmus Trenskow" <rasmus@trenskow_fjernes_.dk> skrev :

>Havde FDM ikke sådan en test sidste år?

aner det ikke - svenskerne havde en test , men individuelle skemaer
(målegrafer)

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Fra : jan@stevns.net

Dato : 21-02-04 21:41

"KB" <klnefjern@mail.dk> skrev :

>Findes der evt. en onlineshop, hvor de kan bestills, da butikker ofte ikke
>har dem hjemme...

Den nærmeste autoelektriker med respekt for sig selv, burde have et
rimeligt udvalg, af mærkevarelamper

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Fra : Rasmus Trenskow

Dato : 22-02-04 00:45

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
> Hej rødder og de der
>
> så er der billeder / kommentarer til forskellige lamper
>
> http://www.dkfritidbil.dk/debat/lamper/index.htm
>
> lånt , sådan lidt på lykke og fromme ;)

Hmm.. jeg så lige at dem jeg har i, og som jeg har et sæt ekstra liggende,
er på en lidet flatterende 17. plads. Måske jeg skulle investere i et par
nye inden jeg skal til syn på onsdag.

Mvh
Rasmus

Fra : jan@stevns.net

Dato : 22-02-04 00:57

> [...]

>er på en lidet flatterende 17. plads. Måske jeg skulle investere i et par

Numrene skal vist ikke tages som speciel karaktergivende, men et
forslag du kan prøve er at køre foran din egen bil - skifte lamper, og
prøve igen ...

en 100 las, kastet efter nogle væstentligt bedre lamper, kan du jo
ende med at blive glad for ;)

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why