1000 tak for det fyldestgørende svar, jeg ved endnu ikke hvilken løsning jeg
vælger men hvis det du beskriver om TDC er det måske på tide at jeg
forlader dette selskab!!
Mange hilsener
Marberg
"Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> skrev i en meddelelse
news:4037B040.4E53208B@carftp.com...
Marberg wrote:
> Er der der nogen der kender til et sådant problem?
Det er en klassiker, check fx. tråden DSBL fra i torsdags, det er
en i samme situation som du selv og kigger du længere tilbage vil
du se at det er et tilbagevendende problem for TDC kunder.
Jeg er ikke selv TDC kunde, men her er det overblik jeg har dannet
mig ved at læse med herinde:
TDC bruger dynamiske ipnumre til en del af deres kunder, dvs. du
har ikke samme ipnummer hver gang du logger på, du får et
"tilfældigt" fra en pulje.. Det betyder at du indimellem arver et
ipnummer der er blevet brugt til enten at spamme fra, udsende
virusmails eller lignende snavs.
Når jeg modtager en virusmail fra en eller anden, slår jeg
indimellem ipnummeret op i en database, finder ud af hvem
afsenderen er kunde hos og skriver en mail til afsenderens
udbyder. Normalt fungerer det let og smertefrit at skrive til
udbyderne, men når man skriver til TDC's abuse-afdeling brokker de
sig over ting som, at jeg har vedhæftet den header der er tale om
og de ikke accepterer vedhæftninger, at min mail ikke har det
rigtige subjekt eller hvad de nu ellers kan finde på. Da det er
min fritid jeg bruger på det, og det dybest set er mig ligegyldigt
hvordan tingene fungerer for TDC og deres kunder, har jeg taget
konsekvensen og gider nu ikke længere skrive til dem når en TDC
kunde har virus eller lignende. I stedet kyler jeg ipnummeret i en
blacklist som DSBL.
Da jeg garanteret ikke er den eneste der har disse erfaringer med
TDC's abuse, er resultatet at en hel del TDC ipnumre nu står
listet i diverse blacklists (formoder jeg). Hver gang du får et
nyt ipnummer, er der altså en voksende risiko for at du får et der
er blevet blacklisted på et tidligere tidspunkt.
Rygterne siger, at TDC selv bruger samme blacklists på deres
udadgående trafik, dvs. selv om de er klar over at et ipnummer
ikke altid bruges af den kunde der forurenede nettet, så blokerer
de alligevel i stedet for at tage kontakt til den forurenende
kunde og få forureningen standset. Det er muligt at rygtet ikke er
sandt, så tag det lige med et gran salt, okay?
Resultatet er altså, at du kan risikere at stå uskyldigt anklaget
for en gang spamming eller virusspredning en anden kunde har
foretaget, og at dømme efter den mail du har fået fra TDC lader de
det være op til dig at bevise du er uskyldig. Andre TDC kunder har
fået rådet at vente et par dage på at få nyt ipnummer og se om de
skulle være heldige at få et der ikke er blacklisted på forhånd.
Du har, som jeg ser det, 5 muligheder:
1) Du kan arbejde på at få dit ipnummer renset hos DSBL, vel
vidende at om 2-3 dage får du måske et andet ipnummer og må forfra
igen.
2) Du kan forsøge at få TDC's abuseafdeling til at indtage en
seriøs indstilling til tingene - good luck!
3) Du kan købe dig til et fast ipnummer, på den måde slipper du
for at arve "besudlede" ipnumre fra andre TDC kunder.
4) Leve med TDC's kundepolitik og vente en 2-3 dage på at dit
ipnummer skifter og se om du er heldigere næste gang.
5) Du kan bruge din ret som forbruger og skifte til en anden
internetudbyder.
Jeg valgte løsning 5 for et par år siden og jeg har aldrig et
sekund fortrudt..
--
Hygge..
Thomas
<
http://www.carftp.com> - a library of car videos.