rest af klistermærke på bagsmækken
Fra : Anders Henriksen

Dato : 21-02-04 18:18

Hej..

Jeg har en klisterrest siddene på min bils bagsmæk som volder mig lidt
problemer med at få af. Der har i tidernes morgen siddet et 16v mærke men
som er faldet af for længst(tidligere ejer) Nu sidder der sådan en sort
klister rest som er svær at få bugt med.

Jeg har prøvet

- lakrens

- rensebenzin

Har ikke mulighed for at bruge varm luft af noget art, grundet manglende
forlængerkabel (40 meter ca.)

Er det muligt at bruge andre midler: sprit, terpentin.. eller måske noget
helt andet?

Al hjælp er kærkomment.

Hilsen

Anders

Fra : - Stan -

Dato : 21-02-04 18:49

På mit arbejde har vi med succes fjernet noget lignende med en "dims" til at
sætte på boremaskinen. Altså en runddel af gummi. Den fjernede hurtigt og
nemt de gamle rester af lim, gummi osv.
Jeg er sikker på at Du hér kan bruge din akku-boremaskine............

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 21-02-04 18:49

On Sat, 21 Feb 2004 18:17:46 +0100, Anders Henriksen wrote:

> Er det muligt at bruge andre midler: sprit, terpentin.. eller måske noget
> helt andet?
>
> Al hjælp er kærkomment.

Jeg brugte på min ZX'er sprit/petroleum og til den svage rest som var
tilbage, den polerede jeg væk med knofedt.

Resultat? En dejlig emblemfri/skiltefri bil

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Uffe Ravn

Dato : 21-02-04 20:11

"Anders Henriksen" <anhen@webspeed.dk> skrev

> [...]
> som er faldet af for længst(tidligere ejer) Nu sidder der sådan en sort
> klister rest som er svær at få bugt med.

Tricket jeg ofte har brugt er:

Læg et stykke køkkenrulle vædet i rensebenzin henover klistermærket, kom
derefter en plastikose henover, så benzinen ikke fordamper, når det så har
stået og trukket et stykke tid, kan den sidste klisterrest fjernes. Men prøv
evt. først hvordan lakken reageren, på et sted hvor det ikke ses.

Mvh. Inge Norus............øh Uffe Ravn

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 21-02-04 21:22

"Anders Henriksen" <anhen@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> som er faldet af for længst(tidligere ejer) Nu sidder der sådan en sort
> klister rest som er svær at få bugt med.

Har selv haft held med madolie på en klud og så gnubbe stadset væk.

> Al hjælp er kærkomment.

Den er så kommet her.

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Brizz

Dato : 22-02-04 13:04

> [...]
> som er faldet af for længst(tidligere ejer) Nu sidder der sådan en sort
> klister rest som er svær at få bugt med.

Hvis du spørger Leth vil han sikkert sige koldpresset lindolie

Men jeg kan desværre kun sige jeg har haft gode erfaringer med varmluft og
efterfølgende knofedt.

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk
....nu med billeder af den nye bil

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 22-02-04 14:56

"Brizz" <nogen@microsoft.com> wrote in message
-sakse-
> Hvis du spørger Leth vil han sikkert sige koldpresset lindolie

Så skal det også poleres efter med bivoks!

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Torben Jørgensen

Dato : 24-02-04 20:02

Når varmluft ikke virker, skulle du prøve med lugtfri petroleum som også
anvendes for fjernelse af overskydende undervognsbehandling og det skader
ikke lakken. Torben

Fra : GiWeo

Dato : 22-02-04 15:43

Hejsa