A7N8X hvilken CPU?
Fra : Tom Hansen

Dato : 21-02-04 18:19

Hej NG
Jeg er ved at købe et Asus a7n8x-x bundkort. Jeg ville så købe en 2,2Ghz
Athlon til, men overvejer nu en 2,5Ghz Barton istedet med 333fsb. Ved nogle
hvad der er bedst ? Har jeg læst forkert hvis a7n8x-x ikke kører så godt
333fsb, eller var det 400fsb. Det kan jeg ikke huske På forhånd tak.

Hilsen Tom

Fra : K E Nielsen

Dato : 22-02-04 14:58

Mit kører stabilt med en Barton 2500+ (FSB 333)

Fra : Tom Hansen

Dato : 22-02-04 15:35

Ok mange tak for hjælpen, så må jeg ha' mig et a7n8x. Så har du vel oppe
omkring 1800 eller mere i score i RAM læsetesten i Aida, hvis du bruger det
program?

Hilsen Tom

Fra : K E Nielsen

Dato : 23-02-04 05:58

Jeg får flg. i Aida: (Med et 512MB ram modul)
2451 MB/S Læse
901 MB/S Skrive

Fra : Tom Hansen

Dato : 23-02-04 20:29

Ok det lyder spændende. Jeg får 123 i skrive og 341 i læse på PC'en jeg
udskifter for en ven; nok mest pga. computeren er bukket under for hans XP
installation med dens 96mb ram og 466 pII. så der bliver da noget at se frem
til.
Jeg har bestilt 400mhz kingston ram med idag, men jeg ved ikke om jeg tør
rode med jumpers for at køre 400fsb, selvom det lyder tiltalende. Men jeg
vil prøve at søge lidt på det og se om jeg kan finde noget mere om barton
med 400fsb. Jeg har bestilt en spire wisperrock 4 med, men jeg ved ikke hvor
meget den kan klare. Shg siger max. 2500+ til barton. Men mange tak for
hjælpen.

Fra : Brian Lund

Dato : 24-02-04 17:23

> [...]
hvor
> meget den kan klare. Shg siger max. 2500+ til barton. Men mange tak for

Du skal ikke rode med nogen jumpere... Medmindre det kokser og du skal
nulstille BIOS!
Idag clocker man jumper-free (dvs. fra BIOS) :)

Brian

Fra : Søren Ladegaard

Dato : 23-02-04 14:59

> [...]
> hvad der er bedst ? Har jeg læst forkert hvis a7n8x-x ikke kører så godt
> 333fsb, eller var det 400fsb. Det kan jeg ikke huske På forhånd tak.

En Barton kører kun 1800Mhz !!!

Husk at købe 400mhz ram, så kan du køre din XP2500+ ved 400Mhz,
og derved opnå den samme ydelse som en XP3200+
PS. alle de XP2500+ jeg har haft med at gøre, kunne uden varme
problemer gøre dette (dog skal man købe en ordentlig køler).

--
Søren