Trækker svagt til venstre, hvorfor?
Fra : Christian Joensen

Dato : 21-02-04 17:12

Min Mondeo '97, trækker meget svagt til venstre hele tiden. Det er ikke
dæktrykket den er gal med, hvad kan det så være?

På forhånd tak

Chr.

Christian

Fra : Møller

Dato : 21-02-04 17:17

"Christian Joensen" <christianj@hotmail.invalid> wrote in message
> Min Mondeo '97, trækker meget svagt til venstre hele tiden. Det er ikke
> dæktrykket den er gal med, hvad kan det så være?
>
> På forhånd tak

Har du købet den af en SF'er?
og du er sikker på, at hjulene er lige store i begge sider

eller også kan det jo være
- sporing
- hængende bremser
--
Møller

Fra : Christian Joensen

Dato : 21-02-04 18:03

"Møller" <eam@son.dk> skrev i en meddelelse

> Har du købet den af en SF'er?
> og du er sikker på, at hjulene er lige store i begge sider
>
> eller også kan det jo være
> - sporing
> - hængende bremser
> --
> Møller

Ja hjulene er lige store i begge sider, med mindre det ene er krøbet efter
at have stået i en vandpyt el. lign

Sporingen, hmm kan den komme ud af sporing af sig selv? - hvordan retter jeg
det? - jeg har slet ikke haft rodet ved noget med styretøjet, det eneste jeg
har gjort er at skifte hjul her i weekenden. Det var desværre nødvendigt
efter at to dæk var blevet skåret op på den i fredags.

Hængende bremser, det var et godt bud hvordan tester man om det er det?

Tak for svar.

Fra : Møller

Dato : 21-02-04 18:12

> [...]
> efter at to dæk var blevet skåret op på den i fredags.
>
> Hængende bremser, det var et godt bud hvordan tester man om det er det?

Først parker på en let skrånende vej, står i frigear og slip håndbremsen,
den skal så begynde at rulle.
Gør den ikke det, så prøv at gi den et lille skub, det skulle ikke være
nødvendig, og se om den så kører frit.
hvis den gør, har vi udelukket hængende bremser, hvis den ikke gør, så find
det hjul der hvor bremserne hænger:

Jeg ville starte med venstre forhjul, løft vognen op på donkraft, lad vær
med at kravl ind under den, så forhjulet hænger frit, du skal nu kunne dreje
det uden besvær eller mislyde.
Du har selvfølgelig sikret dig, at bilen ikke kan flytte sig med 3-kant
klodser under hjul der ikke løftes.
--
Møller

Fra : Møller

Dato : 21-02-04 18:52

"Møller" <eam@son.dk> wrote in message

> ikke

> jeg

Hvor mange dæk fik du skiftet?
Hvis du kun fik skiftet
--
Møller
2 i samme side, kan problemet sagtens ligge her, for så har du ikke ens dæk

under pkt. 8.

Fra : Christian Joensen

Dato : 21-02-04 19:03

> [...]
> --
> Møller
> 2 i samme side, kan problemet sagtens ligge her, for så har du ikke ens

Tak for dine råd, det prøver jeg når det bliver lyst. Jeg skiftede alle fire
hjul, så det er ikke der problemet ligger.

Jeg vender tilbage med en evt. udvikling i 'sagen'

Fra : Ukendt

Dato : 21-02-04 19:07

> Sporingen, hmm kan den komme ud af sporing af sig selv?

Ja hvis du spørger konen så er det sikkert sket af sig selv

Ellers er det fordi hun har ramt en kantsten eller lign.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Christian Joensen

Dato : 21-02-04 20:26

> Ja hvis du spørger konen så er det sikkert sket af sig selv
>
> Ellers er det fordi hun har ramt en kantsten eller lign.

Jeg tænkte lidt det samme, men sagde intet højt naturligvis

Fra : Mogens...

Dato : 21-02-04 18:47

On Sat, 21 Feb 2004 17:12:13 +0100, "Christian Joensen"
<christianj@hotmail.invalid> wrote:

>Min Mondeo '97, trækker meget svagt til venstre hele tiden. Det er ikke
>dæktrykket den er gal med, hvad kan det så være?

Har du lige skiftet dækkene, eller er det en opstået situation/fejl?

/Mogens

Fra : Christian Joensen

Dato : 21-02-04 19:04

"Mogens..." <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse

> Har du lige skiftet dækkene, eller er det en opstået situation/fejl?
>

> /Mogens

Problemet lagde vi mærke til efter at jeg havde skiftet hjulene, men ved
nærmere eftertanke mener min kone at det har været sådan i et stykke tid.
Jeg tor mest på det sidste.

Fra : Emil Jensen

Dato : 21-02-04 19:10

Vejens lette krumning (for at lede regnvand væk) som næsten ikke kan ses med
det blotte øje kan også få biler til at dreje let til venstre. Prøv hvis du
har mulighed for det at køre i den modsatte side af vejen og se om bilen nu
ikke svagt trækker til højre?

Mvh

Emil

Fra : Christian Joensen

Dato : 21-02-04 20:27

"Emil Jensen" <lime@jensen73.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
du
> har mulighed for det at køre i den modsatte side af vejen og se om bilen

Aha, ja det kunne selvfølgelig være der var noget der!

Fra : Mogens...

Dato : 21-02-04 19:40

On Sat, 21 Feb 2004 19:04:11 +0100, "Christian Joensen"
> [...]

>nærmere eftertanke mener min kone at det har været sådan i et stykke tid.

Jeg havde det samme problem på een af mine biler -> dækket var vendt
forkert! (omløbsretning)

/Mogens

Fra : Christian Joensen

Dato : 21-02-04 20:28

> Jeg havde det samme problem på een af mine biler -> dækket var vendt
> forkert! (omløbsretning)

Ok. ja det er jo ikke så fedt, det havde jeg hellere ikke tænkt på at
chekke.

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 21-02-04 22:45

Christian Joensen wrote:
> Min Mondeo '97, trækker meget svagt til venstre hele tiden. Det er
> ikke dæktrykket den er gal med, hvad kan det så være?

At dine dæk er for ringe. Prøv at bytte rundt på dækkene og se om det
hjælper.

mvh
Henning

Fra : Christian Joensen

Dato : 22-02-04 10:38

"Henning Præstegaard" <onkelhenning@virker.ikke> skrev i en meddelelse

> At dine dæk er for ringe. Prøv at bytte rundt på dækkene og se om det
> hjælper.

Det er næsten ubrugte Pirelli-dæk, så det tror jeg altså ikke det er, men
tak for forslaget.

Fra : Kim Andreasen

Dato : 23-02-04 08:52

hejsa det er helt sikkert bøsningerne i bære armene foran det plejer det at
være

kim