Banning af navne
Fra : Stig Sørensen

Dato : 21-02-04 16:51

Hejsa.

Jeg har følgende mail funktion:

<?php
if ($_POST['Add'])
{
mail("$_POST[til]@domæne.dk", "$_POST[afsender]", "$_POST[besked]");
}
?>

Det er en lille intern email funktion. Jeg vil gerne have det således at
hvis det er et bestemt navn foran @domænet så vil den ikke sende emailen.

Altså hvis $_POST[til] er hans - så vil den give en echo noget ligende:
Navnet $_POST[til] kan du ikke sende en email til.

Kan I hjælpe mig med at få det ind i ovenstående kode?

Håber I forstår hvad jeg mener :)

på forhånd mange gange tak
Mvh
Stig Sørensen

Fra : Stig Sørensen

Dato : 21-02-04 18:41

"Stig Sørensen" <kontakt@dontdoitFJERN.dk> wrote in message
> Hejsa.
[snip]

Nu har jeg prøvet lidt selv:

<?php
if ($_POST['Add'])
{

$conn = mysql_connect("", "", "");
mysql_select_db("",$conn);

$ar = mysql_query("SELECT * FROM email_banlist where navn='$_POST[til]'");
$banlist = mysql_fetch_array($ar);

if($banlist[ip] == "$_POST[til]"){
echo "Du kan ikke sende email til $_POST[til]!";
}
else{

mail("$_POST[til]@domæne.dk", "$_POST[afsender]", "$_POST[besked]");

}

echo "Din email er blevet sendt til $_POST[til]!";
}
?>

Det virker! Der bliver ikke sendt en email hvis nu 'hans' står i
email_banlist.
Men. Hvis man prøver at sende til en som står i banlisten så giver den begge
echo'er:

Du kan ikke sende email til...
Din email er blevet sendt til...

Hvis man prøver at sende en email til en hvor navnet ikke er bannet så
skriver den kun den nederste echo som jeg vil have den til.

Det er det eneste problem, nogen der kan sige mig hvorfor den gør dette hvis
navnet er bannet?

På forhånd mange tak
Mvh
Stig Sørensen

Fra : Stig Sørensen

Dato : 21-02-04 18:46

"Stig Sørensen" <kontakt@dontdoitFJERN.dk> wrote in message
> Hejsa.
[snip]

Nu har jeg prøvet lidt selv:

<?php
if ($_POST['Add'])
{

$conn = mysql_connect("", "", "");
mysql_select_db("",$conn);

$ar = mysql_query("SELECT * FROM email_banlist where navn='$_POST[til]'");
$banlist = mysql_fetch_array($ar);

if($banlist[email_banlist] == "$_POST[til]"){

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 21-02-04 19:31

> Det er det eneste problem, nogen der kan sige mig hvorfor den
> gør dette hvis navnet er bannet?

Prøv at putte den echo med "din mail er afsendt" ind i samme else{}
som hvor afsendelsen sker.

http://såkadulæredet.dk/ => http://xn--skadulredet-x8as.dk/

Fra : Stig Sørensen

Dato : 21-02-04 19:36

"Henrik Stidsen" <nospamforme@hs235.dk> wrote in message

> Prøv at putte den echo med "din mail er afsendt" ind i samme else{}
> som hvor afsendelsen sker.

Tusind tak for det Henrik. Nu virker det efter hensigten.

Mvh
Stig Sørensen