MS Windows
briani 27239
Gode gamle FDISK
Fra : Mickel Hedemand

Dato : 21-02-04 15:51

Nogen af jer, der ved, hvad der er blevet af gode gamle fdisk?

Jeg har flere gange haft brug for at kunne partitionere på en computer, der
kun har én harddisk og én partition, men til gengæld et diskettedrev eller
CD-ROM-drev. Og så savner jeg at kunne vælge en procentdel af harddisken i
stedet for at skulle angive partitionens størrelse i bytes.

Er der evt. et andet program, der kan det samme?

- Mickel

Fra : Edmund

Dato : 21-02-04 15:57

Mickel Hedemand skrev:

> [...]
> diskettedrev eller CD-ROM-drev. Og så savner jeg at kunne vælge en
> procentdel af harddisken i stedet for at skulle angive partitionens

Du kan da angive % i Fdisk
Det er nettop % man skal bruge hvis man ikke har opdateret til den nye
fdisk der under støtter mere end 65 GB
--
Mvh Edmund

Fra : Mickel Hedemand

Dato : 21-02-04 17:08

Edmund wrote:

> Du kan da angive % i Fdisk

Netop

> Det er netop % man skal bruge hvis man ikke har opdateret til den nye
> fdisk der under støtter mere end 65 GB

Mit problem var nu egentlig, at jeg ikke kunne finde programmet. Jeg er nu
lige kommet i tanke om, at google.com nok er et bedre sted at lede...
Undskyld ulejligheden.

- M

Fra : Edmund

Dato : 21-02-04 17:13

www.bootdisk.com

--
Mvh Edmund

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 22-02-04 13:46

In article <40377066.3020805@set.auc.dk>, mREMOVETHISickel@set.auc.dk
says...

> CD-ROM-drev. Og så savner jeg at kunne vælge en procentdel af harddisken i
> stedet for at skulle angive partitionens størrelse i bytes.

Brug en lommeregner.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Mickel Hedemand

Dato : 23-02-04 09:37

> Brug en lommeregner.

Det kræver også, at man ved, hvor meget plads, der skal bruges på
partitionens "infrastruktur". Med 41.943.040 (=40Gb) er der ikke plads to
ens partitioner á 20Gb.