A7N8X Deluxe bios problemer
Fra : Bach|DK|

Dato : 21-02-04 13:45

Efter at have flashet fra version 1006 til 1007 vil min pc ikke køre med
FSB 200. Den startet fint op, men inde i XP kommer der sorte "blackouts"
på få millisekunder. Efter disse "blackouts" er der små grafik "stumper"
spredt rundt på skærmen. Så trykker jeg F5 og så bliver skærmen "ren"
igen. Lige indtil der kommer et nyt blackout. Blackoutet kommer i
forbindelse med åbning af et nye programmer.
Maskinen kan godt køre med FSB 199! Det undrer mig lidt. Ingen CPU
temperaturændringer i øvrigt.

Nogen ideer?

A7N8X Deluxe rev. 1.6
Barton 2500+ FSB 166
2 X samsung PC3200 ram

--
Michael Bach

http://m-b-f.dk - under opbygning
ICQ#: 56140045

Fra : Bach|DK|

Dato : 21-02-04 17:37

> Maskinen kan godt køre med FSB 199!

Lige en rettelse. Den kan ikke køre FSB 199. Ved denne hastighed sker
det samme:)

--
Michael Bach

http://m-b-f.dk - under opbygning
ICQ#: 56140045

Fra : Peer Krogh Petersen

Dato : 21-02-04 17:52

Har du hentet den rigtige BIOS version ??

Der er en til rev 2.0 og højere (C18D1007) og en til rev 1.03+1.04+1.06
(AN8D1007).

Det er vel rev. 1.06 du har ??

Jeg kører uden problemer med :
A7N8X Deluxe rev. 2.0
Barton 2500+ FSB 166
1 X 512 Kingston PC2700 ram

mvh
Peer

Fra : Bach|DK|

Dato : 21-02-04 17:58

Nu har jeg så småt indkredset problemet til mine ram. Det kan ikke passe
at de ikke kan køre Dual channel ved 200MHz og med rimelig konservative
timings. Det irriterer mig lidt. Men det *må* være ram, da cpu kører
200MHz FSB nu uden problemer sammen med 166MHz ram hastighed.

--
Michael Bach

http://m-b-f.dk - under opbygning
ICQ#: 56140045

Fra : Peer Krogh Petersen

Dato : 21-02-04 18:14

Øh - 2500XP er 333 Mhz (altså 166 FSB i Bios)

Fra : Bach|DK|

Dato : 21-02-04 18:25

> Øh - 2500XP er 333 Mhz (altså 166 FSB i Bios)

....ikke hvis man overclocker :)

--
Michael Bach

http://m-b-f.dk - under opbygning
ICQ#: 56140045

Fra : Peer Krogh Petersen

Dato : 21-02-04 19:41

Ok - overclocking er ikke noget jeg har erfaring i.