OT:Hvordan står jeg rent juridisk???
Fra : Mig

Dato : 21-02-04 12:54

Hej NG.
Dette er OT men jeg ved ikke hvor jeg ellers skal henvende mig.

Jeg købte et Soltek SL75FRN2-L d.24-6-03 hos PRC-DATA for 674,- inkl. moms.
Den 23-1-04 opretter jeg en reklamationssag da bundkortet nu er blevet
defekt.
Jeg vælger at få det ombyttet/repareret.
Det bliver testet og fundet defekt og jeg får nu et andet tilsendt,et DEMO
kort (dagspris 595,- inkl. moms)og det er defekt fra starten af.
Jeg opretter en ny sag og vælger denne gang at få mine penge tilbage.
Kortet bliver fundet defekt og jeg får bekræftigelse på at jeg vil få
pengene refunderet.
Nu har jeg fået et brev hvori det står at jeg får 595,- kr. tilbage.

MEN det er jo ikke det jeg har givet for bundkortet.Det var jo 674,- inkl.
moms.

Har PRC DATA ret til at udbetale de 595,- som det pågældende bundkort koster
i dag????

Har tidligere haft defekt hardware købt i Bilka som blev ombyttet et par
gange og tilsidst fik jeg pengene tilbage for det FØRSTE køb af det
pågældende hardware.

På forhånd tak...

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 21-02-04 13:20

On Sat, 21 Feb 2004 12:53:53 +0100, Mig wrote:

> Dette er OT men jeg ved ikke hvor jeg ellers skal henvende mig.

news:dk.forbruger er nok den mest passende gruppe.

http://usenet.dk/grupper.pl?get=dk.forbruger
http://usenet.dk/grupper.pl?get=dk.videnskab.jura

--
Mvh. Lars

Fra : "

Dato : 21-02-04 16:51

Hej.

Du skal da selvfølgelig have dine penge tilbage som du jo i første omgang
har betalt. At PRC Data ikke er opmærksomme på at prisen var een anden da du
indkøbte kortet, er jo ikke din fejl. Du må ringe til dem og forklarer din
situation og så evt. fax'e din originale kvittering derop til dem så de kan
se hvad du oprindeligt gav for det.

Det sker tit at - een eller anden tilfældig ekspedient har lidt for travlt
med at ordne ordrer osv. og ikke har været opmærksom på prisforskellen.

Håber du finder ud af det snarest. PRC er jo ved efterhånden at være et
velrenomeret internet firma som jeg dårligt kan forestille mig vil have en
dårlig sag på nakken p.gr.a. af nogle "håndører".

Mvh.
John