Astra
Fra : Hans

Dato : 21-02-04 09:51

Hej NG.

Vi har en Astra G 98` stc.car.
Den vil ikke starte når det fryser 3 grader eller mere. Selvstarteren kører
fint, men den starter ikke. Opel har skiftet benzinpumpen, det hjalp ikke.
Er der andre der har problemer med Astra G?
Mvh. Hans

Fra : alexbo

Dato : 21-02-04 20:28

"Hans" skrev i

> Vi har en Astra G 98` stc.car.
> Den vil ikke starte når det fryser 3 grader eller mere. Selvstarteren
kører
> fint, men den starter ikke. Opel har skiftet benzinpumpen, det hjalp ikke.

Lugter den af bensin efter flere startforsøg?
Jeg går ud fra I kan høre bensinpumpen starte, så det ikke er der problemet
ligger.
Tændrørende er forhåbntlig også skiftet, det er nærmest standard ved
startbesvær.

Det kan være et olieproblem, de hydraliske ventilspillerumsudlignere kan
være sarte hvad angår olie, når det er koldt.

Men det er nemmest at starte i den anden ende, kommer der gnist,
stik en skruetrækker ned i en tændrørsledning, hold den 10 mm. fra motoren,
så skal der komme en gnist, når en hjælper forsøger at starte.

mvh
Alex Christensen

Fra : Hans

Dato : 22-02-04 08:55

"alexbo" <alexbo@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> "Hans" skrev i

> kører
>
> Lugter den af bensin efter flere startforsøg?

Den lugter ikke af benzin.

> Jeg går ud fra I kan høre bensinpumpen starte, så det ikke er der
problemet
> ligger.

Hvor skal man lytte for at høre benzinpumpen ?

> Tændrørende er forhåbntlig også skiftet, det er nærmest standard ved
> startbesvær.

Bilen har lige været til service og på regningen står der 4 tændrør.

> Det kan være et olieproblem, de hydraliske ventilspillerumsudlignere kan
> være sarte hvad angår olie, når det er koldt.

Olien skulle også være skiftet. Det er en 8V, har de også
ventilspillerumsudlignere ?

mvh. Hans

Fra : Olesen

Dato : 22-02-04 09:08

"Hans" <HANSscthans@c.dk(fjern HANS)> skrev i en meddelelse

> [...]

....kan det direkte være årsagen til den ikke springer igang ?
Næh vel ?...eller....?

Fra : bme

Dato : 22-02-04 18:38

> ...kan det direkte være årsagen til den ikke springer igang ?
> Næh vel ?...eller....?

På de tidlige brava/bravo motorer kan det - løsningen er 5w30 olie.

/bo

Fra : alexbo

Dato : 22-02-04 19:14

"Hans" skrev i

> Den lugter ikke af benzin.
Det kunne tyde på den ikke får noget.

> Hvor skal man lytte for at høre benzinpumpen ?
Ved bensintanken vil den være tydeligst, en dag den starter, stopper du
motoren, sætter tænding på, sidder stille i bilen og lytter, dernæst lytter
du ved tanken, så ved du hvordan bensinpumpen lyder.
Den lyd skal være der hvergang du sætter tænding på.

mvh
Alex Christensen