FDM eller ej?
Fra : N I E L S

Dato : 21-02-04 03:24

Jeg har en Peugeot 406 2.0 SV fra 1996, som har kørt 79000 Km.
Garantien udløber om ca. en måned. (Da har jeg haft den i ½ år).

Umiddelbart virker den meget velholdt og har fuld servicebog fra autoriseret
Peugeot-værksted. Den har efter sigende gennemgået ret meget vedligeholdelse
inden for de sidste 1-1½ år. Bl.a tandstang-skift. Derudover har jeg lige
fået foretaget en større reparation i forbindelse med et uheld, så forbroen
er skiftet, nye støddæmpere, ny køler og en masse andre småting, der var
nødvendige.

Problemer jeg selv har observeret:

- Den trækker til højre i styrtøjet under kørsel ved alle hastigheder, trods
nye forhjul/dæk og sporing hus AGL.
- Underlig svag bankelyd, som mekaniker ikke umiddelbart kunne bestemme, men
som jeg har bestilt tid til at få lavet.
- Periodisk kraftig benzinlugt i kabinen. (Tror altså ikke det er
udstødning).
- Bremser der snart skal skiftes.

Jeg ved det er svært at sige når man ikke har set nærmere på bilen, men jeg
kan ikke finde ud af om det kan betale sig at ofre de dér 2.100,- kr på en
FDM-test.

Hvad synes I?

N I E L S

Fra : Henry

Dato : 21-02-04 11:39

> [...]
jeg
> kan ikke finde ud af om det kan betale sig at ofre de dér 2.100,- kr på en

Hvad venter du dog på, du har jo selv svaret, det er da oplagt med de ting
du selv har observeret samt de reps der er lavet. Du har jo kun sælgers ord
for det er iorden, afsted med dig. Er du sikker på at det er 2100 du skal af
med? Jeg har selv haft min bil dernede og jeg skulle kun betale 1800 (jeg er
medlem). Jeg er glad for jeg kørte derned nu har jeg en rimelig vished om at
dytten er iorden.

mvh
Henry

Fra : N I E L S

Dato : 22-02-04 15:17

"Henry" <henry@nomail.com> skrev
> Hvad venter du dog på,
[klip]

> mvh
> Henry

Du har sikkert ret. Især mht. visheden om at alt så er i orden. Jeg er nok
bare lidt for fokuseret på forhandlerens negligering af nødvendigheden af en
sådan test.

Jeg har som sagt fået lavet en stor rep. til 70000 kr. hos Peugeot. De giver
2 års garanti på reparationen. Bør jeg mon også få foretaget en test af
dette arbejde?

N I E L S

Fra : Henry

Dato : 22-02-04 15:42

> [...]
> bare lidt for fokuseret på forhandlerens negligering af nødvendigheden af
det siger jo sig selv han ikke er intresseret at du kører den til FDM.

> Jeg har som sagt fået lavet en stor rep. til 70000 kr. hos Peugeot. De
giver
> 2 års garanti på reparationen. Bør jeg mon også få foretaget en test af
> dette arbejde?
Ja, de kan jo have lave noget skidt som først viser sig om 2år og 1 dag+

Jeg ville ofre de penge og få det tjekket.

mvh
Henry