skoda import?
Fra : tb

Dato : 20-02-04 23:43

Har en felicia som egenligt opfylder mit behov fint (få mig fra a til b).
Den er dog gammel og er begyndt at ruste meget, såe en ny skal vel snart
til. Med ny mener jeg dog anden brugt!

Og så nu min overvejelse
Hvis man køber en fra sydtyskland, så har den vel ikke været udsat for salt
(og dermed rust) i samme grad som vores danske. Så selv hvis det går lige
op økonimisk sammenlignet med en lignende brugt i dk (96/97), så regner jeg
med at den tyske vil klare sig længere i dk, da den først i en sen alder
bliver udsat for vores klima.
Er det helt galt ?

(ps: Det praktiske med import har jeg prøvet flere gange med MC, så det tør
jeg godt at prøve med bil også)

Mvh Tom

Fra : Brian M

Dato : 21-02-04 12:41

"tb" <no@mail.dk> wrote in message news:<40368d76$0$182$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> [...]
> med at den tyske vil klare sig længere i dk, da den først i en sen alder

Næ, men kan det betale sig? Udvalget at Felicia formoder jeg er
begrænset i Tyskland.

Når du ikke stiller så store krav til udstyr og motorstørrelse, så vil
jeg da mene at du sagtens kan finde en fin og rustfri bil i DK til de
samme penge, f.eks en Peugeot 306. Sådan en er uanset alder, normalt
nærmest rustfri selv i det danske klima og køre da noget bedre. En 1.4
i skrabet model koster ikke mange penge og er normalt blevet kørt
pænt, da der ikke er mange unge mennesker der vil have sådan en. Eller
hvad med en Hyundai Accent, Jeg kender en der har sådan en, uden at
have kikket nærmere mener jeg ikke at have set rust og at hun har haft
problemer med den, har jeg ikke hørt om. De er billige.

Men det kan jo selvfølgelig være du er Skoda entusiast.

Fra : tb

Dato : 21-02-04 14:58

> [...]
> problemer med den, har jeg ikke hørt om. De er billige.
>
> Men det kan jo selvfølgelig være du er Skoda entusiast.

Næh, de har bare et grotesk værditab de første år, og derfor er de godt at
købe brugt, men jeg skal da lige se om sådan en 306'er også er til at få for
penge...