GPS og PDA i Peugeot 307 SW
Fra : MA

Dato : 20-02-04 23:39

Vil gerne montere en GPS og en iPAQ i en Peugeot 307 SW.
Pga atermisk forrude og tagrude kan GPS'en kun sidde øverst i forruden i
midten over bakspejlet.
På stort set alle 307-modeller er der i midten af instrumentpanelet en rød
knap til advarselslys samt et par knapper på hver side, hvor den ene er
reserveret til at låse alle døre. Forestiller mig at man kan flytte
ledningen til cigarettænderen op bag instrumentpanelet til en af disse
knapper og føre ledningen ud her og montere sin PDA hvor ledningen kommer
ud. Har faktisk allerede forhørt mig hos en Peugeout forhandler, der sagde
at det var nemt (når man vidste hvor ledningerne gik ect.), men jeg har
aldrig set det gjort, har ingen tegninger over ledningsføringen og kender
ikke til hvordan instrumentpanelet (nemt) skilles ad, men hører meget gerne
hvis der fx. via internettet findes en side med detaljerede tegninger.
Endvidere har jeg erfaret, at det elektriske system i 307 modellerne er
ganske følsomt, og man skal, eller må, der for ikke koble GPS eller PDA til
strøm andre steder end ved 12V udtaget. Det ville ellers være fristende at
koble en Bluetooth GPS øverst i forruden til strøm fra lyset over
bakspejlet. Alternativt har jeg forestillet mig at koble GPS til 12V udtaget
bag i bilen (i en Peugeout 307 SW er der også cigarettænder der), og bruge
det foreste stik til PDA'en. Men som sagt, har nogen foretaget dette eller
har et par tegninger hører jeg meget gerne...

Se evt. også:
http://www.tomtom-user.dk/section/cases/car/?InstallCases=1&case=ulrich
http://www.pdamed.dk/forum/viewtopic.php?p=4630

Venligst
- MA

Fra : Jørgen L

Dato : 21-02-04 00:16

Men som sagt, har nogen foretaget dette eller
> har et par tegninger hører jeg meget gerne...

Der er en masse som har foretaget dette i news:dk.teknik.satellit.navigation

Hilsen Jørgen

---