Linksys Acces point WAP54G - setup hjælp
Fra : Fortz@

Dato : 20-02-04 22:00

Hej med jer - HÅBER der er et klogt hovede som lige kan hjælpe mig lidt her.

Mit problem : Jeg har netop lige investeret i et trådløst netværk fra
Linksys, efter mange overvejelser. Jeg har sat mit Accec Point ind i min
Switch (denne er tilkoblet en Router), og så har jeg sat et PCMCIA kort i
min notebook og ligeledes et PCI kort i min stationær computer.

Disse kort var ikke noget problem og installere med de medfølgende drivere
(XP), men jeg kan ikke komme langt når jeg skal installere software som
følger med Acces point - Jeg får en besked om at der ikke er noget Acces
Point installeret, tjek kabling (Strøm og cat5).....hmmmm, dette er gjort nu
20 gange.....og DET ER INSTALLERET, kan også gå på nettet......men mine to
computere kan IKKE se hinanden........og jeg kan ikke konfig. min Accse
Point fordi jeg ikke kan installere selve softwaret..........hvor går det
galt, og hvad skal jeg gøre..........ja; gerne i punkt form

Hilsen, Fortza

PS. Svar gerne tilbage i NG, da min mail er en "fake" adresse *SS*

Fra : VIP

Dato : 20-02-04 22:38

Konfigureingen af APét foregår fra lan siden, du kan ikke gøre det via det
trådløse netkort

--
Venlig hilsen

Viggo

Fra : Fortz@

Dato : 20-02-04 22:43

Okay, men hvad skal jeg så stille op med det software som følger med mit
AP.....der står at det skal installeres.....det er jo ikke mine trådløse
netkort som er problemet, det er installatione af software til min AP...??

Fra : VIP

Dato : 21-02-04 00:18

Der skal ikke installeres software til apét.
APét skal konfigures, til det er der et program på cdén,
Herefter kan du så konfigurere apét med browseren på den bærbare via wlanét.

Fra : Fortz@

Dato : 21-02-04 09:25

Præcis......så langt er jeg også kommet - men når jeg så skal installere det
software som følger med APèn, så "sige" softwaret at der ikke er nogen AP
sat til netværket....og så kan jeg ikke komme videre i installationen af
dette software...?

Men jeg kan godt komme på WAN, dog kan jeg ikke se mine andre computere på
LAN...?

Fra : Ukendt

Dato : 21-02-04 10:40

"Fortz@" <fortza@despammed.com> wrote in message
> [...]
> dette software...?
>
> Men jeg kan godt komme på WAN, dog kan jeg ikke se mine andre computere på

Hva er det for en opsætning du køre med ? har du router - switch -pc OG
router - switch - AP ? samt både LAN og WAN i PC ?
din bærbare går jeg ud fra kun har Wan..

Ellers er en go ting og læse manualen.. se om der står noget med at AP har
defalt factory setting IP sat til et eller andet og så prøve og logge på den
ip via browser .. username blank password er admin ...

Fra : Fortz@

Dato : 21-02-04 13:21

Jeg har en Router fra min udbyder, til den er sat en 10/100 Switch til, så
har jeg sat min Ap ind i switchen - Går ud fra at jeg både har LAN og
WAN......det havde jeg før, altså hvor jeg kunne se de andre computere på
mit interne netværk....det kan jeg så ikke mere, altså se dem.

Mht. min bærbar, så var den også før både på LAN og WAN....kan heller ikke
se de andre computere mere på den.

I bliver hele tiden ved med og skrive at jeg skal se i AP'en, men den har
jeg overhovedet ikke tilgang til - det er jo der en del af mit problem
ligger, jeg kan IKKE konfig. den, den vil ikke indlæse det medfølgende
software......under install. siger den at der ikke er sat nogen AP op, eller
at den ikke har tilgang til den.......så er det s.. lidt svært at konfig.
den

HJÆLP mig, for jeg er ved og blive åndsvag af det her......og som tidligere,
gerne i pkt. form *S*

Fra : VIP

Dato : 21-02-04 15:06

Er du sikker på at du har en router fra din udbyder ?
der er mange der forveksler adsl modemet med en router.

glem først alt om dine trådløse kort, sluk de maskiner de sidder i
tilslut ap til din switch
tilslut en pc til samme switch
check at får tildelt en "lokal" ip-adresse til pcén , f.eks 192.168.254.x
kør programmet fra linksys der skal finde apét, på en pc der tilsluttet
switchen
hvis programmet ikke finder apét, så prøv at resette apét
hvis det ikke hjælper, så er det defekt !

Fra : Morten Davidsen

Dato : 21-02-04 18:46

"VIP" <netbroker@detteskalfjernesmail.dk> skrev i en meddelelse
> Er du sikker på at du har en router fra din udbyder ?
> der er mange der forveksler adsl modemet med en router.
Såvidt jeg kan se i hans header har han Cybercity, så ja .. det er en
router!

/MD

Fra : Fortz@

Dato : 21-02-04 20:09

I mit daglige liv sælger jeg hardware til forhandlere, så jo - det ER en
router...

Fra : Fortz@

Dato : 21-02-04 20:15

Okay........super at du gør det i pkt. form......så kan også jeg forstår
det.....der hvor "kæden" sådan hopper af er :

Under pkt. "3"......skal jeg så sættte mit Cat 5 kabel på Switchen
igen.......???? Hvor er ideen så med et trådløst netværk ?

Pkt.4 - Hvor kan jeg se hvilken IP adresse Computeren får......hvorfor sker
det automatisk......er det ikke noget jeg sætter op manu. ? Min udbyder
tildeler selv (automatisk) disse IP adresser...?

Nå, men jeg prøver lige din fremgangsmåde.....du skal nok hører fra min
advokat hvis det går galt *GG*

Fra : Ukendt

Dato : 21-02-04 21:44

> [...]
>
> Under pkt. "3"......skal jeg så sættte mit Cat 5 kabel på Switchen
> igen.......???? Hvor er ideen så med et trådløst netværk ?

Ideen er at du kan konfigurere dit AP via det ! du kan IKKE første gang's
konfigurere det via WAN ! troede du havde læst manualen !

> [...]
> det automatisk......er det ikke noget jeg sætter op manu. ? Min udbyder
> tildeler selv (automatisk) disse IP adresser...?

Efter som det er en router så ja den giver dig automatiskt IP adresser.. dog
er AP sat til at have en defalt.. kan dog ikke huske hva min havde til og
starte med.. men det tog mig 5 sec og starte den op og køre med den.

Fra : Fortz@

Dato : 21-02-04 22:04

Hmmmm......jeg tror jeg udtrykker mig dårligt her - hvad skal jeg gøre HELT
præcist nu for at komme videre.

Situation :

1) Lige nu sidder der et trådløst netkort i min stationærer computer og i
min notebook.
2) Der sidder også mit alm. 10/100 netkort, men jeg har fjernet netkablet,
også taget ud af switchen.
3) Min AP er sat ind i min Switch via det medfølgende kabel - switchen er
sat ind i routeren. Har også prøvet og sætte AP'en direkte ind i routeren
udenom switchen, uden held.
4) Jeg kan IKKE indlæse det medfølgende software til AP'en.....dermed kan
jeg heller ikke konfig. den, og ligeledes heller ikke se den IP adresse som
den åbenbart skulle have.
5) Kan ikke se de to andre maskiner på mit LAN mere - hverken min notebook
eller min tredje computer...?

Kort og godt, der er noget MEGET underligt ved det her..........vil jo gerne
kunne sikre mit netværk bedre, kunne slå broadcastmeddelelser fra, ændre
standard password, ændre SSID........hvad med MAC adresser, hvordan ændre
jeg dem, og hvad med WEP nøgler......de kan heller ikke
aktiveres.............IGEN......hjælp venligst

Fra : VIP

Dato : 21-02-04 23:07

det kan ikke skæres mere ud !

forsøg at gøre som jeg foreslog kl. 15.06
du kommer ikke videre for du har fået hul igennem til apèt via dit lokal
net.
først derefter kan du montere dit trådløse kort i pcén

Fra : Ukendt

Dato : 22-02-04 08:51

"VIP" <netbroker@detteskalfjernesmail.dk> wrote in message
> [...]
> net.
> først derefter kan du montere dit trådløse kort i pcén

Sagde han ikke han var HW sælger ?? Tror sgu ikke jeg skal købe noget af
ham! Han ved jo ikke hva han sælger :)

Fra : jacob

Dato : 24-02-04 09:23

Det er fordi at du skal tilslutte dig AP med dit trådløse kort, så de kører
sammen. Installerer linksys utility programmet fra din notebook cd. Derinde
scanner du efter dit AP, og connecter til det. Så virker det.