SUV'er byjeep dærlige biler?
Fra : Møller

Dato : 20-02-04 21:31

Min teori om de omsiggribende SUV.er er desværre nok rigtig: de er ikke
egnet til at persontransport , de er kun til at transportere golfkøller i
som statussynbol. De er generelt mere usikre end alm. biler:

http://www.folksam.se/forskning/index.htm >> Stadsjeeper, SUV'er

Nedenstående er baseret på faktiske forekommende uheld og test.
Uheld: episoder der er kommet til forsikringsselskabets kendskab =
erstatning: ja/nej.
Falsk säkerhet
Det är inte heller så att stadsjeepar har en högre egen säkerhet jämfört med
övriga personbilar, snarare tvärtom. I krockprov (Euro NCAP) får stadsjeepar
generellt sämre resultat vid frontalkollisioner jämfört med vanliga
personbilar. Stadsjeeparnas bättre säkerhet i en kollision sker alltså
främst på bekostnad av motparten.

Singelolyckor står för över hälften av alla olyckstyper. Vid denna typ av
olyckor ska bilens egen säkerhet verka. Resultat från USA visar en högre
dödsrisk i singelolyckor för stadsjeepar jämfört med övriga personbilar. Det
beror till stor del på att deras högre tyngdpunkt ger en ökad vältningsrisk.

--
Møller

Fra : Morgan Jones

Dato : 20-02-04 22:00

Hvis man nu rent faktisk gik ind på www.euroncap.com - ville man kunne se at
nedestående ikke holder vand. :)

Morgan

> [...]
> generellt sämre resultat vid frontalkollisioner jämfört med vanliga
> personbilar. Stadsjeeparnas bättre säkerhet i en kollision sker alltså

Bah...

Fra : Møller

Dato : 20-02-04 22:35

"Morgan Jones" <morgan@jones.dk> wrote in message

> Hvis man nu rent faktisk gik ind på www.euroncap.com - ville man kunne se
> [...]

Jeg kender ikke det sidste udtryk du anvender, men hvad.

Jeg vil stadig fastholde, at forsikringsselskabets oplysninger er korrekte.

De laver mange flere skader end andre biler. og er dermed med til at hæve
præmierne for os andre, samt udgør en unødig risiko for almindelige
bilister. Lad dem blive over i det vilde vest, desværre ligger der flere
hundrede CX90'ere på bunden af Kanalen der skulle havde været der over.
(måske kom de op samtidig med at man savede vraget i flere dele for at
flytte det fra sejlrenden)
De har dårligere vejbeliggenhed en gennemsnitsbiler.
Dette bygger jeg på, at jeg har kørt i flere af dem. og vil ikke sætte mine
lommepenge i en blot for at være smart.
De er efter min mening noget opreklameret overflødighedsgejl.
--
Møller

Fra : Sode

Dato : 20-02-04 23:16

""""Jeg vil stadig fastholde, at forsikringsselskabets oplysninger er
korrekte.""""

Det eneste problem er vist at du inte læser Svensk

Der står mellem linierne ar SUV'erne klarer sig bedre fordi de ikke køre ind
i andre biler men over.....

VH/Sode

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 20-02-04 23:26

> De har dårligere vejbeliggenhed en gennemsnitsbiler.

Du ska vist ud at køre Cayenne Turbo..

/Jan W Nielsen - der godt ved, at du har ret, når man finder en tilsvarende
personbil.

Fra : Mogens...

Dato : 21-02-04 15:12

On Fri, 20 Feb 2004 23:25:31 +0100, "Jan W Nielsen"
<intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:

>Du ska vist ud at køre Cayenne Turbo..

Han har prøvet een Cayenne...

/Mogens

Fra : Ricky Petersen

Dato : 23-02-04 11:49

Altså...
Som jeg tidligere skrev så påtænker jeg også at bo der noget af tiden. Dels for at
forbedre mit tysk i tale og skrift, og dels for at skaffe point's til videregående
udd. senere Det kan det nemlig også bruges til.
Da jeg har et par timers arbejde 2 dage om ugen i Odense kan jeg lovligt udnytte
kørselsfradraget på de 2 dage. Altså ca 160 km 2 gange om dagen x 2 dage om ugen.
Pr. måned giver det over 2400 km, hvilket er nok til at jeg ikke skal betale noget
af min SU i skat. Og hvorfor så ikke bare skrive det på??
Og når jeg nu engang har pengene til bilen, og jeg lovligt kan køre i den, hvorfor
skulle jeg så ikke gøre det? Nej vel. Det ville vel være dumt ikke at gøre det.
desuden er lægerne dygtigere i Tyskland + tandlægerne er meget billigere. Så kan
jeg godt leve med at jeg mister min valgret i DK..

Mvh Ricky

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:80.161.123.22)