Nye gode børnefilm?
Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 20-02-04 21:24

Jeg står for et fastelavnsarrangement i morgen lørdag, i den forening som
jeg sidder i bestyrelsen i. Vores formand har desværre fået den geniale ide
at holde generalforsamling direkte efter, og så forsøge at holde på nogle af
forældrene (med børn) så der er andre tilstede end selve bestyrelsen

Men de her børn skal jo have noget at lave i den tid vi holder
generalforsamling, så jeg tager turen i Blockbuster i morgen formiddag og
leger et par eller tre film til dem.

Er der nogen der har nogle gode forslag? Aldersgruppen fordeler sig fra
omkring 2-3 år og op til 12-13 år, så det er jo en noget bred gruppe. Jeg
regner med at leje mere end en i tilfælde af at alle har set det jeg kommer
med.

Alle forslag modtages med kyshånd - min fantasi strækker sig til at tænke på
at kigge på hitlisterne over mest solgte og udlejede (som de sikkert
allesammen har set alligevel) - og så at tegnefilm nok er det der egner sig
bedst til så stor en aldersfordeling. Tager jeg fejl?

Med venlig hilsen Tina
--
www.1001kat.dk
www.gizzemissen.dk

Fra : Svend Emil

Dato : 20-02-04 23:47

"Tina Susanne Johansson" <tina_johansson@NOSPAMyahoo.com> skrev i en
meddelelse news:40366cff$0$1573$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> [...]
> omkring 2-3 år og op til 12-13 år, så det er jo en noget bred gruppe. Jeg
> regner med at leje mere end en i tilfælde af at alle har set det jeg

Shrek
Toy Story I og II
Ice Age (en god film med få replikker alt i alt, og masser gode sjove
scener, for alle aldersgrupper)
Antz
A bug's life.

Altså stort set alle Pixar film, kender ikke lige de nyeste, men "Find Nemo"
kan vel ikke lejes endnu, ellers ville det også være en hitter ?

--
--- Svend Emil ---

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 21-02-04 00:30

"Svend Emil" <hader@spam.ja> wrote:

> [...]
>
>Altså stort set alle Pixar film, kender ikke lige de nyeste, men "Find Nemo"
>kan vel ikke lejes endnu, ellers ville det også være en hitter ?

Nu er det kun Toy Story og Bugs life der er Pixar i ovenst. Den du
tænker på du "mangler" er nok Monsters.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Svend Emil

Dato : 21-02-04 08:46

"Lars Kim Lund" <lkl@fabel.dk> skrev i en meddelelse
> "Svend Emil" <hader@spam.ja> wrote:
> Nu er det kun Toy Story og Bugs life der er Pixar i ovenst. Den du
> tænker på du "mangler" er nok Monsters.

Jep, Monsters Inc. er også værdig på listen!
Ok, jeg mente med rette alle de nyere computer-animerede "tegne"film.

Men håber budene kan bruges.

--
--- Svend Emil ---

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 21-02-04 08:55

"Svend Emil" <hader@spam.ja> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Shrek
> Toy Story I og II
> Ice Age (en god film med få replikker alt i alt, og masser gode sjove

Synes ikke Antz er decideret børnefilm til den aldersgruppe, ellers er de
andre vist meget gode.

Fra : Peter Knutsen

Dato : 21-02-04 10:52

Brian, Rikke & Kristian wrote:

> Synes ikke Antz er decideret børnefilm til den aldersgruppe, ellers er de
> andre vist meget gode.

Jeg har også hørt fra en tante, at min nevø (som vistnok dengang var 8
eller 10 år gammel) ikke brød sig om den (de så den i biffen). Jeg
husker ikke om det var fordi han ikke forstod den, eller fordi den var
for barsk (men jeg gætter på sidstnævnte), men det indtryk jeg fik,
var at man ikke skal vise filmen til den aldersklasse.

Tegnefilm er ikke altid børnefilm.

I øvrigt så er det er børnemishandling at sætte normalbegavede
13-årige til at se film som er så simple og banale at en normalbegavet
2-årig kan forstå dem. Folk der gør den slags bør tortueres ihjel.

--
Peter Knutsen

Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 21-02-04 20:04

Tak for hjælpen til jer allesammen.

Valgmulighederne blev naturligvis noget begrænset af hvad der var at finde
på hylderne, men det lykkedes mig da at gøre dagen til en succes.

Børnene lagde ud med Ice Age - vi hørte overhovedet ikke fra dem i den tid
filmen kørte.

Da Wallace & Gromit (med dansk tale naturligvis) så blev sat på bagefter,
var der lidt mere uro. Men det skyldtes vist mest at ungerne generelt var
ved at være både trætte og sultne på det tidspunkt - og hellere ville sidde
hos deres forældre.

Men vi nåede det vi skulle nå og børnene havde en god dag - og det var det
vigtigste.

Mvh Tina
--
www.1001kat.dk