Audi A4 2,8 - 96' model
Fra : Ole Slott Jensen

Dato : 20-02-04 19:45

Hej

Har også kigget på denne model som et alternativ til Volvo'en
http://www.vw-randers.dk/brugtebiler/Default.asp?vk=23001804&fha=059.
Er der nogle ting jeg skal være opmærksom på.

Jeg tager over for at se den på søndag. Så går dagen da med et eller andet
:)

På forhånd tak
Ole

Fra : Sniffer

Dato : 20-02-04 20:12

Fed øse ... men få chassis-nummeret og spørg Audi om den nogensinde har
været skadet. Har den haft en af de store skader, så glem den.

Fra : (5220)Morten Kølbæk

Dato : 20-02-04 21:19

> Har også kigget på denne model som et alternativ til Volvo'en
> http://www.vw-randers.dk/brugtebiler/Default.asp?vk=23001804&fha=059.
> Er der nogle ting jeg skal være opmærksom på.

Jeg synes den er for dyr, prøv at se den her
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=644928&page=1

Den er 1 år nyere, 20.000 km kortere og sidst men ikke mindste det er den
nye 30 ventiler 2,8 motor med 193 hk alt det for bare kr 10.000

Mvh Morten

Fra : Brizz

Dato : 20-02-04 21:46

> Har også kigget på denne model som et alternativ til Volvo'en
> http://www.vw-randers.dk/brugtebiler/Default.asp?vk=23001804&fha=059.
> Er der nogle ting jeg skal være opmærksom på.

Tja min erfaring med A4 er plastiske knapper der går trægt hvilket jeg mener
er meget skuffende for en bil i den klasse.

> Jeg tager over for at se den på søndag. Så går dagen da med et eller andet
> :)

og det er jo altid hyggeligt at shoppe bil jo...har selv lige gjort

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Ole Slott Jensen

Dato : 21-02-04 09:49

Hej Brian

Har du selv en A4? Er der andre ting jeg skal være opmærksom på?

Hilsen
Ole

Fra : Carsten Hjorth

Dato : 21-02-04 12:37

"Ole Slott Jensen" <slott@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Brian
>
> Har du selv en A4? Er der andre ting jeg skal være opmærksom på?

Hej!

Har selv en, og du skal være opmærksom på indtræk og rat, de er tit slidt,
bremser er dyre, bærearme "klonk" lyde...også dyre. Kig også efter tegn på
skader der kan være lavet så galvaniseringen er ødelagt. Jeg har set rust et
sted (ikke på min..) det er ved overkantet af forruden, sikkert fordi den
ikke er skiftet korrekt.

/Carsten

Fra : Ole Slott Jensen

Dato : 21-02-04 15:44

Hej Carsten

Tak skal du have. Jeg skal faktisk over for at se begge biler i morgen.
Afsted 7:30 og først hjemme igen kl. 21 (med DSB). Hvis jeg kan få presset
den nye ned i et prisleje der er lidt mere fornuftig, tror jeg nok at det
bliver denne (tak Morten). Skal dog lige have afklaret forsikringspørgsmålet
på mandag. Har tidligere fået et tilbud på 13900 for en Audi 100 2,6. Så jeg
tror ikke at det kan være meget dyere.

Hvilken årgang er din? Er det er stærk mortor? Har du haft nogle problemer
med din?

Mht til service. Er det til at lave selv? Og er det muligt at købe en
original factory repair manual?

Hilsen
Ole

Fra : Carsten Hjorth

Dato : 22-02-04 19:16

> [...]
> med din?
>
> Mht til service. Er det til at lave selv? Og er det muligt at købe en

Jeg har skiftet bærearme og bremser på min, desuden havde jeg en utæt
olitrykskontakt. Den er rimelig til at gå til hvis man er vant til at rode
med den selv, din motor kender jeg ikke, min er en `96 1.8. Lad os vide om
du henter den hjem...
13k i forsikring....brrrr, jeg giver 6.500 hos tryg.

Carsten

Fra : (5220)Morten Kølbæk

Dato : 22-02-04 20:57

> Skal dog lige have afklaret forsikringspørgsmålet
> på mandag. Har tidligere fået et tilbud på 13900 for en Audi 100 2,6. Så
jeg
> tror ikke at det kan være meget dyere.

Jeg har en A6 2,6 og A6 er betydelig (+50-100%) dyrere med en 2,8 30V motor,
spørg ikke hvorfor.

> Mht til service. Er det til at lave selv? Og er det muligt at købe en
> original factory repair manual?

Ja, hvis du kan servicere andre biler kan du også serviecere en Audi
Der er en Bentley repair manual, som skulle være god.

Jeg har en A6 2,6 avant -96 model.

De typiske fejl på 2,6 og sikkert også 2,8 er en defekt kølevandstermostat
(billig del, men vanskelig af skifte), bøsninger, lambdasonder, toppakninger
(når de har gået få nogle hundrede tusinde km) og hvis det er blandt de
første årgange med 2,6 / 2,8 motoren så også utætte ventilstammepakninger.

Alt sammen mindre ting, men hvis man køber en hvor man selv skal betale et
aut Audi værksted for det hele bliver man nok lidt ked af det !

Mvh Morten

Fra : Michael Olesen

Dato : 24-02-04 15:40

Hejsa

Jeg har haft en A4 2,6 aut. fra ´96... og jeg begyndte at få rustangreb bag
gummilisten til bagagerummet (lige under bagruden)... så et forslag ville
være at løfte listen lidt og se hvordan "blikket" ser ud...

Hvis den er monteret med elektronisk differentialespær og
hjulspinsregulering (hvilket var ekstraudstyr før man fik ESP), så skal du
sikre dig, at det virker!!!

Diverse knapper til fx el-ruder komfortlukning via nøgle/fjernbetjening
o.lign. kan godt finde på at gå i udu...

Og så er der lige den tåbelige måde som lyset i bagagerummet virker på
(rullekontakt påvirket af tyngdekraften), som har det med at sætte sig
fast...

/mic

Fra : Brizz

Dato : 22-02-04 10:45

> Hej Brian
>
> Har du selv en A4? Er der andre ting jeg skal være opmærksom på?

Nej af samme årsag har jeg ikke en A4 men købte en Passat isteddet da den er
større og "bedre" hvis man kan sige sådan. Har haft kigget på A4 og en ven
har haft en A4 købt ny i DK men efter ca 1 år knirkede og knagede den i hele
instrument panelet. Hvis man sammenligner en passat fra 98(som min) og en A4
fra samme årgang eller en fra '00 så er efter min menning, kvaliteten større
i Passaten.

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk