Så er det dyrlægen - hvis ingen andre vil.~
Fra : Anders Larsson \(fje~

Dato : 20-02-04 19:07

Desværre må jeg konstatere at løbet er kørt for vore langhårede Engelske
Brite.

Den er nu knap 5 år, og endnu ikke helt renlig. Dvs. den er renlig, men de
forkerte steder.
Typisk har den for vane at ski** på gulvet ved siden af den bakke. Resten
gør den dog i bakken.

Vi har efterhånden prøvet meget. 2 kattebakker, baldrian bla... bla...
bla...

Og nu er den så begyndt at gøre det i møblerne.
Lukkede den ind - 20 min. efter finder jeg den i færd med at "skrabe" efter
at havde skidt i en læderstol.
(ja - den vil gerne være ude, bare vejret er til det, men er absolut en
hjemmekat)

Så - hvis nogen har lyst, er de velkomne til at afhente den inden mandag.
Herefter er det dyrlægen og en stille søvn.

Jeg kan oplyse at Mulle ellers er meget omgængelig, hankat, med stambog men
kastreret som killing.

Hvis der er nogen der har interesse i katten, er det i Assentoft ved Randers
(8900).

MVH Anders

Fra : Louise Viborg

Dato : 20-02-04 19:25

Hej Anders!
Har du kontaktet opdrætteren? De fleste opdrættere tager gerne deres
afkom tilbage igen.

Mvh. Louise
Katteri DK Shuno Zahra
Opdræt af Smukke Selvsikre Skovkatte
http://www.shunozahra.dk
Dejlig hunkilling til salg!
Nyt kuld ventes i uge 15!

Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 20-02-04 19:28

> [...]

>Så - hvis nogen har lyst, er de velkomne til at afhente den inden mandag.
>Herefter er det dyrlægen og en stille søvn.

   Du har naturligvis søgt med lys og lygte efter ny ejer de
sidste adskillige måneder ikke sandt?

/Trine.
What We Do in Life Echoes in Eternity.

Fra : zasha

Dato : 20-02-04 19:37

<klip>
>Desværre må jeg konstatere at løbet er kørt for vore langhårede Engelske
> Brite.
<klip>
> Så - hvis nogen har lyst, er de velkomne til at afhente den inden mandag.
> Herefter er det dyrlægen og en stille søvn.

Hej Anders

Jeg vil gerne forsøge at hjælpe dig af med katten, MEN du giver mig alt for
kort tid! Jeg kan IKKE på to dage (og så ovenikøbet) en weekend, få fat i
mine "livliner" der måske/måske ikke vil tage katten.

Skal jeg forsøge, har jeg brug for mindst én uge og måske flere....og hvis
du er med på at jeg forsøger, så har jeg brug for nogle billeder, ellers er
ret enormt svært at ovetale folk til at tage en voksen kat, der oven i købet
har lidt problemer.

Lad mig høre om det er en mulighed...

--
Hilsen Miver og Mulle's mor Heidi

http://hei.homepage.dk
og
http://www.onlinesalg.dk/default.asp?Firmaid=3636

Fra : Louise Viborg

Dato : 20-02-04 19:45

On Fri, 20 Feb 2004 19:36:58 +0100, "zasha"
<zasha_xFJERN@DETTEhotmail.com> wrote:

> [...]
>kort tid! Jeg kan IKKE på to dage (og så ovenikøbet) en weekend, få fat i
>mine "livliner" der måske/måske ikke vil tage katten.

Ja, men jeg synes det er ret typisk i de situationer der. De kommer
altid med truslen en fredag og giver katten en chance til om mandagen!
Det er bare SÅ typisk!

Fra : Spangkuk

Dato : 20-02-04 19:53

"Louise Viborg" <nospam@shunozahra.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, men jeg synes det er ret typisk i de situationer der. De kommer
> altid med truslen en fredag og giver katten en chance til om mandagen!
> Det er bare SÅ typisk!

Det var da en ualmindelig stupid kommentar !

Er du også en strigle i privaten ?

Spang

Fra : Helle

Dato : 20-02-04 20:08

"Spangkuk" <hrmfkekgh@tiyestkt.øå> wrote in message

> Det var da en ualmindelig stupid kommentar !
>
> Er du også en strigle i privaten ?
>
> Spang

Rooolig nu Spang. Jeg giver Louise ret i, at man så tit ser den her
situation som både er ulykkelig for katten og ejeren. At begynde at kalde
folk for en strigle fordi man svarer på et indlæg og giver sin mening til
kende er komplet uacceptabelt! Kan vi lige få en ordentlig tone her! jeg
gider simpelthen ikke hvis der skal starte sådan noget mudderkastning.
Louise er jo bare ked af at der så tit opstår sådan en situation med en
ulykkelig ejer af en kat som har nogle adfærdsproblemer når den ikke er
renlig. Hvem er ikke ked af det? man ønsker vel intet ondt for andre
mennesker eller dyr? tja, kunne bare lige ikke lade være med at forsvare
Louise på den sviner du sender der. God og rar tone udbedes!

Mvh Helle

Fra : Louise Viborg

Dato : 20-02-04 21:30

On Fri, 20 Feb 2004 20:08:27 +0100, "Helle"
<mail@FJERNhellenielsen.dk> wrote:

> [...]
>mennesker eller dyr? tja, kunne bare lige ikke lade være med at forsvare
>Louise på den sviner du sender der. God og rar tone udbedes!

Tak Helle! Men kritik fra HAM DER præller af mig igen, fuldstændig!

Knus, Louise

Fra : Anders Larsson \(fje~

Dato : 20-02-04 20:08

> Ja, men jeg synes det er ret typisk i de situationer der. De kommer
> altid med truslen en fredag og giver katten en chance til om mandagen!
> Det er bare SÅ typisk!

Hvis det havde været mandag inden kl. 15 var den her ikke mere - det er
chancen den har fået !

Chancer har de været *mange* af - og på et tidspunkt er der lige en lille
ting som får bægeret til at løbe over. Jeg synes 4 års chancer er *meget*.

MVH Anders

Fra : Danielle Nielsen

Dato : 20-02-04 20:44

Anders Larsson (fjern ikke noget fra email adr.) wrote:

Jeg synes 4 års chancer
> er *meget*.

Har I da prøvet at finde nyt hjem til ham i 4 år??
Jeg kan godt se at det er træls, men hvis I har levet med sk...riet i 4 år,
er det så ikke muligt lige at give ham et par uger mere, så han
forhåbentligt kan nå at finde et nyt hjem??

Mvh.
Danielle

Fra : Jane :o)

Dato : 22-02-04 16:00

> [...]
> ting som får bægeret til at løbe over. Jeg synes 4 års chancer er *meget*.

Hvordan kan et uskyldigt dyr have fået "chancer"...?

Er det ikke en lidt "omvendt" tankegang?

Du omtaler katten, som om det er et voksent, reflekterende ansvarsfuldt
menneske?

Er det ikke kattens EJER der er det?

Hvis børn sked på brættet, tissede i sengen om natten, spildte når de spiste
o.s.v. var det så også fordi DE var umulige?
Og hvis de blev ved, trods du sagde til dem de skulle lade være, hvad så?
Er det så børnene der er DUMME eller forældrene der gør noget forkert?

Hvis i kender løsningen, men trods den viden ikke gør det alligevel, så er
det da.......?

At slæbe den kat til aflivning er vel egentlig bare symptombehandling og
tangere vel egentlig til at "spille gud", siden man syntes man har ret til
at slå et dyr ihjel, bare fordi det ikke lige indpasser sig jeres behov.

Det er helt fint at ligge ansvar fra sig, hvis man har erkendt man ikke er i
stand til at tage det. Det er faktisk en god erkendelse, men derfra og så
til at tage LIVET væk fra et "væsen" på det grundlag, syntes jeg er langt.

Hvis i vitterligt ikke har lyst, energi, overskud til også at indpasse jer
efter jeres kat - i stedet for det hele tiden skal være omvendt, så brug da
den lille smule energi der skal til, for at finde et nyt hjem til den.

Det ER og bliver altså ikke kattens skyld...

Der er ikke nogen katte der er FØDT urenlige...

Mvh Jane

P.S. Vi har lige fået lavet badeværelse, hvor toilettet blev flyttet ned i
den mørke skumle kælder i en hel måned.. he he... og hvis jeg ALTID skulle
derned, og ikke mindst min datter - SÅ tror jeg sgu også vi ville begynde at
tisse i håndvasken... ha ha...

---
www.janemark.dk

Fra : Anders Larsson \(fje~

Dato : 20-02-04 20:13

"zasha" <zasha_xFJERN@DETTEhotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

er
> ret enormt svært at ovetale folk til at tage en voksen kat, der oven i

Jeg drøfter det lige med familen.
Men personligt har jeg nok holdning at der har været *mange* chancer, og jeg
tror ikke der er særlig mange der er interesseret i sådan en kat.
Måske hvis det havde været en kat som var egnet/opvokset til at være ude,
men ikke når det er en indendørs kat hvis største interesse er madskål og et
slumrehjørne.

I øvrigt - det er ikke en Engelsk Brite.
Det er naturligvis en Langhåret Brite - blå.

MVH Anders

Fra : Louise Viborg

Dato : 20-02-04 21:25

Vi ville meget gerne give den en chance til, men vi tør ærlig talt
ikke når den får lov at rende ude....mht sygdomme osv. Ikke at jeg
siger jeres kat er syg, men vi tør ikke tage nogen chancer....

Mvh. Louise
Katteri DK Shuno Zahra
Opdræt af Smukke Selvsikre Skovkatte
http://www.shunozahra.dk
Dejlig hunkilling til salg!
Nyt kuld ventes i uge 15!

On Fri, 20 Feb 2004 20:12:39 +0100, "Anders Larsson \(fjern ikke noget

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 20-02-04 23:26

Anders skrev
<Men personligt har jeg nok holdning at der har været *mange* chancer, og
jeg tror ikke der er særlig mange der er interesseret i sådan en kat. >

Det skal du ikke sige, der er utallige eksempler på at et
nyt hjem _gør_ en forskel, mange gange er det ikke
katten der er noget galt med, men "kemien" mellem kat
og mennesker

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Fra : Anders Larsson \(fje~

Dato : 21-02-04 00:31

"Marianne Hellemose" <hellemose.som2@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> nyt hjem _gør_ en forskel, mange gange er det ikke
> katten der er noget galt med, men "kemien" mellem kat

Det vil jeg bestemt heller ikke afvise.
Problemet er opstået efter vi er flyttet til et andet hus, hvorfor meget
også har været forsøgt (måske for længe).

Mulle er trods alt en sød kat - lidt (meget) dum - men trods alt meget sød.

MVH Anders

Fra : Ditte Hansen

Dato : 20-02-04 21:58

Hej

Er det en ude kat, hvis nej, er den vant til andre katte?

Hilsen Ditte, Randers

Fra : Anders Larsson \(fje~

Dato : 21-02-04 00:29

"Ditte Hansen" <ditte@bog.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Er det en ude kat, hvis nej, er den vant til andre katte?

Det er en *udpræget* indekat.
Den vil gerne være ude (kort tid) såfremt der er varmt og tørt - ikke noget
med fugt eller kulde her.

Det er lidt svært at forklare.
Mulle er som sagt en udpræget indekat, med hovedinteresse i sin madskål og
et lunt slumrehjørne.
Han vil dog gerne være lidt ude (og ikke længere end matriklen) såfremt det
er varmt og tørt.
Der er trods alt lidt jagtdyr i ham, selvom det er begrænset hvor meget held
han har med sin jagt (og mindes episoden hvor havde "fundet" en mus som han
havde taget med ind. Problemet var bare at den blev vælk for ham - i hans
pels)

Nej Mulle er ikke vant til andre katte - og ville sikkert heller ikke kunne
klare sig hvis det kom til stykket. Selvom han er noget ude (og kan være det
ude han vil), er han altså ikke en strejfer.

MVH Anders

Fra : anja rasmussen

Dato : 21-02-04 08:38

> [...]
> klare sig hvis det kom til stykket. Selvom han er noget ude (og kan være det
> ude han vil), er han altså ikke en strejfer.

Hej....
Først vil jeg sige: Jeg er målløs!
Jeg har svært ved at forstå at man i 4 år synes man har givet en kat
chancer - hvilke chancer....jeg mener, har den været ved dyrlæge,
han/hun kunne måske have hjulpet for længe siden??? Er der blevet søgt
efter et nyt hjem inden for de 4 år??? Er det 4 år siden i flyttede i
nyt hus???
Jeg synes simpelthen det er for nemt at lade sin kat aflive inden man
har set sig om efter andre muligheder! Og så ydermere nærmest skrive
indlægget som en slags trussel, for alle os der elsker katte....Jeg er
uforstående!!!
Har selv haft en kat der begyndte at tisse over det hele, og helst i
vores tasker, vi fandt ud af i samarbejde med dyrlægen at dette skyldes
angst og stress, når vi mennesker skulle ud af døren....en angst den har
fordi den en gang i sit liv er blevet efterladt....det krævede masser af
tid og penge, men hvad gør man ikke for de små "kræ" man holder af???
Det er muligt nogle vil synes jeg er en dum kælling, men det kan jeg
ikke rigtig tage mig af - folk må mene hvad de vil - og jeg kan ikke
tage dem seriøst der ikke har andet at skrive end tilsvininger af
folk....Man behøver jo ikk blive personlig fordi man ikke er enig

Med venlig hilsen
anja rasmussen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Heidi Bojsen

Dato : 21-02-04 20:03

Hejsa!!

Hvad sker der med den stakkelse mis, er der fundet en løsning eller hvad??
Har du givet den en uge, så Zasha kan finde ud af noget eller vil du ikke
give den så lang tid.

--
Hilsen
Heidi B.

Ved mail fjern dekatten
Tjek min hjemmeside ud om mine katte og min
familie: http://www.mitzy.lir.dk

Fra : Anders Larsson \(fje~

Dato : 22-02-04 00:47

"Heidi Bojsen" <Heidi.bojsende@kattentdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Har du givet den en uge, så Zasha kan finde ud af noget eller vil du ikke

Jeg har ladet vente lidt på mig, da der kører nogle diskussioner i familien
(naturligvis - det skal der jo i en sådan situation).

Tendensen er nok at den (endnu) engang får noget line at køre på, at der
prøves noget nyt for om det kan afhjælpe eller løse problemerne.

Som du/i måske fornemmer, er det *mig* som synes det efterhånden er
rigeligt - menageriet er stort nok uden en kat der skider overalt. Og jeg er
så den "onde" for hvem bægeret er fyldt - måske fordi jeg er den der går
mest hjemme og gør rent efter den.
Katten er ikke det eneste husdyr - der er f.eks. også mig
Og jeg tror trods alt at det også gælder for jer at nogle ting på et
tidspunkt bare bliver for meget - og så skal der ske noget.

Blot for at berolige dig/jer - vi/jeg har ikke for vane at aflive vore
husdyr.
Dem vi indtil nu har måttet lade sove stille ind, har været vores Siameser
på 17 år og sidste vinter en Labrador på 15 år.
Jeg tror vi kan være enige om at det er en høj alder for dem - og ingen af
dem var ligefrem i den bedste form til sidst. Fælles for begge var at de
havde voldsomme problemer med gigt - så meget at piller og indsprøjtninger
ikke hjalp mere.

Så Mulle aka Oshindo (og nogle flere navne) klarer den nok alligevel denne
gang.
Såfremt resten af familien finder en mulighed der ikke er prøvet. Jeg
gider/tror ikke mere på flere løsninger.

Men jeg skal da ikke lægge skjul på at min holdning er at jeg ikke tror
løsningen er her i familien.
Problemerne kan måske skyldes at dens bakke er i kælderen, og ikke i
stueplan - men alle er trods alt enige om at den ikke kommer på stueetagen.

Så hvad der nu end findes ud af i familien den kommende tid, så vil jeg da
støtte det - og så i øvrigt se frem til at der snart går et havlt år, så
Mulle enten får et andet hjem eller sover ind. Som sagt - jeg tror ikke det
bliver løst her i familen.

MVH Anders

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 22-02-04 07:10

Anders skrev
<Tendensen er nok at den (endnu) engang får noget line at køre på, at der
prøves noget nyt for om det kan afhjælpe eller løse problemerne.>

Hej Anders

Har I prøvet at give den to kattebakker ? mange katte
foretrækker en bakke til urin og en anden til afføring

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 22-02-04 07:55

> Problemerne kan måske skyldes at dens bakke er i kælderen, og ikke i
> stueplan - men alle er trods alt enige om at den ikke kommer på
stueetagen.

Hvad så om i selv flytter i kælderen, så katten kan få sin bakke på sin
etage?

Fra : Anders Larsson \(fje~

Dato : 22-02-04 12:19

"Nina, Tender Tribes" <ninaNOSPAM@knus.dk> skrev i en meddelelse
> stueetagen.
>
> Hvad så om i selv flytter i kælderen, så katten kan få sin bakke på sin
> etage?

Det er netop den slags geniale forslag der gør at man løser problemet hos
dyrlægen.

MVH Anders

Fra : Louise Viborg

Dato : 22-02-04 12:47

Ærligt, så kan jeg godt forstå at jeres kat hellere vil lave på
stueetagen når dens toilet står i kælderen.

Mvh. Louise
Katteri DK Shuno Zahra
Opdræt af Smukke Selvsikre Skovkatte
http://www.shunozahra.dk
Dejlig hunkilling til salg!
Nyt kuld ventes i uge 15!

On Sun, 22 Feb 2004 12:19:15 +0100, "Anders Larsson \(fjern ikke noget

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 22-02-04 13:12

> Det er netop den slags geniale forslag der gør at man løser problemet hos
> dyrlægen.
>
> MVH Anders

Jamen så fik du jo den undskyldning du har søgt efter. Så er alle vel glade,
eller hva?.....

Det er DIG der vil aflive din kat, det har intet med hverken mig eller min
kommentar at gøre. Hvis du og din familie er rørende enige om at katten ikke
skal have sin bakke der hvor den befinder sig, så er i efter min mening ikke
egnede til at have dyr.

Tag dig dog sammen som menneske og få den bakke taget op til katten, så du
ved om det hjælper eller ej. Det er da så nemt som noget kan være. Et
katteliv er et liv lige som dit liv, og det skal respekteres !

Hilsen Nina
www.tendertribes.dk

Fra : Louise Viborg

Dato : 22-02-04 13:20

Hej Nina!
Hvor kan jeg ikke være mere enig!
Tænk at bruge 4 år på at få en kat renlig, og det eneste der måske
skal til, er at tage den toilet op hvor den befinder sig *ryster på
hovedet*

Mvh. Louise
Katteri DK Shuno Zahra
Opdræt af Smukke Selvsikre Skovkatte
http://www.shunozahra.dk
Dejlig hunkilling til salg!
Nyt kuld ventes i uge 15!

Fra : Anders Larsson \(fje~

Dato : 22-02-04 19:49

> [...]
> Tænk at bruge 4 år på at få en kat renlig, og det eneste der måske
> skal til, er at tage den toilet op hvor den befinder sig *ryster på

Tjaa.. og andre taler mod bedre vidende.
Faktisk ved i jo slet ikke hvad årsagen er ....

MVH Anders

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 22-02-04 20:01

> Tjaa.. og andre taler mod bedre vidende.
> Faktisk ved i jo slet ikke hvad årsagen er ....
>
> MVH Anders

Nej og du finder heller ikke ud af det uden at prøve.
Det var dig der selv skrev, at grunden til din kats urenlighed kunne være at
bakken står i kælderen.
Forstår slet ikke dit forsvar?!?! ... tag da den bakke op og se om det kan
gøre dig "bedre vidende" ...

Nina

Fra : Louise Viborg

Dato : 22-02-04 22:56

On Sun, 22 Feb 2004 19:48:52 +0100, "Anders Larsson \(fjern ikke noget
fra email adr.\)" <nospamfilter001@BotNak.dk> wrote:
ovedet*

>Tjaa.. og andre taler mod bedre vidende.
>Faktisk ved i jo slet ikke hvad årsagen er ....
>
>MVH Anders

Nej, men man jo prøve sig frem for at finde den.
Jeg ved da ikke om det vil hjælpe, men det er da klart et forsøg værd
at prøve!

Fra : Pia Nave

Dato : 22-02-04 12:53

> [...]
> Problemerne kan måske skyldes at dens bakke er i kælderen, og ikke i
> stueplan - men alle er trods alt enige om at den ikke kommer på stueetagen.

Du må meget undskylde.....men hvis I selv har en idé om, at problemerne
skyldes dette, hvorfor i al verden prøver I så ikke at flytte den?!?
Kattebakker _behøver_ altså ikke at lugte grimt!!( - går ud fra det er
grunden til I ikke vil have den i stueetagen).
Det er nogle tråde herinde (eks. tråden "Stank af kat/kattebakke") hvor
der gives en masse gode råd til hvordan man kan undgå dette! Jeg synes
helt klart I skulle prøve at læse denne (hvis kke det allerede er gjort).
Prøv da at give det en chance, det med kattebakken.......det kan jo være det
løser problemet _uden_ at være generende for Jer

Pøj pøj med det.......

--
Mvh. Pia og 4-kløveret

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 22-02-04 15:17

In article <40389837.30309@nave.dk>, Pia Nave <pia_mig@nave.dk> wrote:

> Kattebakker _behøver_ altså ikke at lugte grimt!!( - går ud fra det er
> grunden til I ikke vil have den i stueetagen).

Nej...
vi bor på 68 m2 med to katte. Bakken står på badeværelset lige indenfor
døren - der selvfølgelig altid står på klem. Og badeværelset ligger ret
centralt i lejligheden.
Så man kan sige at vi har bakken stående lige midt i menageriet *g* Og
vi har altid fået denne kommentar fra gæster der ikke har kat: "Jamen -
man kan _overhovedet_ ikke lugte I har kat!" - med undren i stemmen
*gg* Og nej, vi har ikke rengøringsvanvid... *s*
Donna har for resten den idé, at når hun er muggen, lægger hun bæerne
ved siden af bakken eller på kanten af den. Men det er ikke noget stort
problem, jeg fjerner dem bare - og prøver at finde ud af, hvad det er
hun er ked af.. Måske 26 år som sygehjælper med menneske-ditto'er på
langt værre steder har gjort mig hårdhudet *g*

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 22-02-04 16:47

<nospamfilter001@BotNak.dk> skrev i en meddelelse news:4037edfe$0$55934

> [...]
> Problemerne kan måske skyldes at dens bakke er i kælderen, og ikke i
> stueplan - men alle er trods alt enige om at den ikke kommer på

Hvor stort er jeres hus?
Hvis Mulle skal rende helt i kælderen, hver gang den skal på toilet - så kan
der nemt opstå problemer. :o/

Bare for at sammenligne lidt - så bor kæresten og jeg sammen med 5 katte, på
66 kvm. Vi har 5 kattebakker (dem med tag på) fordelt i lejligheden. På nær
i soveværelse og badeværelse.

Vi kan ikke lugte de kattebakker og vores gæster kan heller ikke.
Så hvorfor vil I ikke have, en kattebakke i stueetagen?
1 bakke på hver etage ville garanteret hjælpe på det

> [...]
> støtte det - og så i øvrigt se frem til at der snart går et havlt år, så
> Mulle enten får et andet hjem eller sover ind. Som sagt - jeg tror ikke

Med den holdning, så giver du det jo slet ikke en chance. Du dødsdømmer alle
forsøg, inden du overhovedet har prøvet dem af :o/
Ih giv Mulle en chance - og se lidt mere positivt på det, katten kan
tydeligt mærke dit antiparti mod den - så det er nok også med til at der er
probs mht kattebakken og svineriet.

Nus Mulle en ekstra gang og se om I ikke kan finde en løsning

/Joan
www.haarbolden.dk

Fra : Anders Larsson \(fje~

Dato : 22-02-04 20:09

Jeg har jo nok dummet mig en del, ved overhovedet at anvende denne gruppe.

Så jeg kan vel ligeså godt fuldende det.
Jeg havde overvejet at lade denne tråd dø ganske stille, efter nogle af de
seneste kommentarer - men så stak der altså som sædvanlig en djævel i mig.

En del af jer taler i al sin flor mod bedre vidende - andre forholder sig
til hvad emnet drejer(ede) sig om. Den første gruppe rager det mig en
høstblomst hvad mener, den anden grupper sætter jeg pris på at de trods alt
har forholdt sig sagligt til emnet.

Ingen af jer ved hvad der er prøvet, ej heller hvad årsagen er til at
kattebakken ikke kommer i stueplan igen.
Og alligevel lægger i ikke skjul på at det er mig som derfor burde aflives -
det er mig som har fejlet. Der kan under ingen omstændigheder være tale om
at det er katten.

Jeg vil da heller ikke afvise at jeg måske var et bedre emne til en
aflivning end katten - desværre er det altså katten som er i risiko zonen,
hvorfor det ikke hjælper at skyde i andre retninger.

Så Mulle har altså fået ½ år til at komme på bedre tanker, og til at noget
andet forsøges. Endnu en gang.
Spørgsmålet er så bare hvad i selv har som grænse for hvornår alt er
forsøgt, og dyrlægen er endestation ?
Hvad der så skal forsøges denne gang har jeg ingen anelse - synes alt er
prøvet, bortset fra at vi skaffer os af med hunden. Og netop her står Mulle
altså meget svagt på vægtskålen.

Vedr. de forslag der har været herinde om f.eks. 2 bakker - så står svaret i
første indlæg.
Og til orientering kan jeg da også fortælle at kattebakke på stueplan er
forsøgt - med modsat effekt. Katten forsatte uden bakke i kælderen - også
når den skulle andet end at ski**.
Mulle foretrækker fred & ro når den besørger - både for hunden og os andre.
Og kælderen er ikke et lille skummelt hul i jorden.
Huset er på 112m2 på hver etage - med fuld kælder.
Problemet er bare at den betragter HELE kælderen som dens bakke når den skal
ski**, og bruger kun bakken når han skal tisse.

Men jeg vil da alvorligt overveje om det er ad denne vej, jeg skal forsøge
at "afsætte" Mulle en anden gang. Dette var blot en chance *jeg* gav den -
konen i huset *var* indstillet på dyrlægen på mandag.
Forløbig lykkedes det børnene at give den *endnu* en sidste chance.

MVH Anders

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 22-02-04 20:52

Anders har I også fået Mulle undersøgt hos dyrlægen?
Hvis den f.eks har bøvl med understellet, så forbinder den bakken med smerte
måske.

Og ja ved at true med aflivning af katten, så får du altså os til at skære
tænder
De kære katte er jo vores små guldklumper *S*

Det kunne være ret så lækkert, hvis du nævnte alt det I har forsøgt - og
hvor længe I har forsøgt med det. Så kunne vi være mere behjælpelige

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 22-02-04 20:54

Hovsa glemte lige i farten.... *G*

/Joan
www.haarbolden.dk

Fra : Anders Larsson \(fje~

Dato : 23-02-04 02:20

"Joan Frederiksen" <joanSLETDETTE@haarbolden.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tænder
> De kære katte er jo vores små guldklumper *S*

Og så kan jeg jo passende spørge:
Hvor meget skal der til for at i selv har fået nok, og dyrlægen er sidste
udvej ?

> Det kunne være ret så lækkert, hvis du nævnte alt det I har forsøgt - og
> hvor længe I har forsøgt med det. Så kunne vi være mere behjælpelige

Gosh .. sikke et spørgsmål !!
Forsøgene har varet fra ½-1år og er mixset i forskellige variationer..

Til orientering:
Mulle er en Brite, hankat men kastreret som killing (inden vi flyttede
Der er hund i huset - i en periode har der været 2 hunde. Henv. Labrador &
Goldenretriever - altså ikke små hunde.
Hund & Kat omgås uden problemer, da de begge er vokset op sammen som små.
"deler" ofte madskål med hinanden.
Mulle har altid været underkat - også da vi havde 2 katte. Er (og har altid)
været underkat i forhold til hunden. Dette heraki har på intet tidspunkt
været ændret - og bliver det nok heller ikke.

Familen opholder sig meget i kælderen, da der er arb. værelser, værksted &
TV stue.
Mulle tisser *altid* i bakken - også selvom den allerede er brugt.
Mulle er i øvrigt *meget* selskabelig, men foretrækker fred og ro når han
foretager sit toilette, hvorfor han tydeligvis foretrækker et lidt ugenert
sted til sin bakke - gerne gemt lidt væk i en "hule". Følger gerne med om
sommeren når hunden luftes - men vender dog tilbage til matriklen når vi
kommer lidt for langt væk fra huset - ca. 10-20m.
Endvidere er Mulle et udpræget vanedyr, som har sin daglige rytme og sine
foretrukne slumresteder - og en i øvrigt særdeles omstændig kat mht. dens
renlighed og pels.

Den generelle kareksteristik af Mulle ville være:
Meget selskabelig og proper med sig selv, med hovedinteresse i sin madskål
og en god slumreplads. Udpræget dum og har svært ved at lære af egne
erfaringer (såsom når han falder i havebasinet flere gange dagligt når han
drikker - og svømmer over på den anden side for at komme op ( vi har ikke
havebasin mere , eller når mus bliver væk for ham - i hans pels)

F.eks.:
1). Baldrian dråber - det var han nu ikke særlig interesseret i.
2). 2 bakker - han foretrækker den samme bakke hver gang. Brugte ikke den
anden, og sked ved siden af den "sædvanlige".
3). Tømmner bakken(erne) så snart der er det *mindste* i den - hjalp lidt -
desværre er det ikke altid muligt at tømme bakkerne i samme tempo som han
bruger dem, hvilket jo kan ske mere end 1 gang mens man er på arbejde.
4). Dyrlæge - intet fysisk.

5). Den spidsfindige:
Da vi flyttede havde vi 2 katte - Mulle samt Mille. Mille var en huskat vi
havde hentet på internatet i Århus. Desværre var hun 50% udekat og fik knust
hoften af en bil, og døde før vi nåede at komme til dyrlægen med hende.
Dette var ca. 1 år efter vi var flyttet.

Som sagt - 2 katte da vi flyttede. Umiddelbart efter flytningen begynde
Mulle så på sit show. Der var da allerede 2 bakker i kælderen.
Efter Mille omkom, håbede vi at det måske kunne hjælpe. Desværre - ingen
forandring. Heller ikke med 2 bakker.

6). Ændring af placering af bakke(ere) i kælderen fra ugenert hjørne til
mere central placering - ingen ændring.
7). Forsøgt at placere bakkerne i stueetagen - mildest talt dårligt
resultat, da "bakken" forventes at være i kælderen. Sked stadig på det
sædvanlige sted - men tissede i bakken i stuen.

Min konklusion:
Mulle er begyndt på dette efter flytningen.
Placering af bakken(erne) er naturligvis anderledes - men dog meget nær
måden de var placeret på før.
Synes vi har prøvet hvad der er praktisk muligt - uden det er Mulle der
dominerer familien.
Mulles adfærd er efterhånden blevet en vane for ham - kælderen er hans
domæne. Stuetagen er hundens. Ergo gælder det om at dominere kælderen.

Jeg tror som tidligere sagt ikke Mulle holder op med denne adfærd - i
hvertfald ikke i denne familie.

Og kom nu ikke og sig det er hundens skyld !!

I de over 20 år vi har haft katte og/eller hunde er det første gang vi
overhovedet har problemer overhovedet - hvilket betyder at hvis valget er
mellem hund eller kat, så er valget let. Så er det Mulle der står *meget*
svagt.
Man kan vel sige Mulle i årenes løb har skubbet sig selv længere og længere
ud på (ja .. hvad er det nu lige det hedder det der bræt piraterne har med
hajer under ?)

MVH Anders

Fra : Jane :o)

Dato : 23-02-04 09:52

> [...]

> Gosh .. sikke et spørgsmål !!
> Forsøgene har varet fra ½-1år og er mixset i forskellige variationer..

[snip en masse...]

> MVH Anders

Hvis du var startet med dette indlæg, tror jeg ikke vi havde reageret som vi
gjorde.

Mvh Jane

Fra : Anders Larsson \(fje~

Dato : 23-02-04 23:38

"Jane " <virker@hotmail.NOSPAMcom> skrev i en meddelelse

> [snip en masse...]

> Hvis du var startet med dette indlæg, tror jeg ikke vi havde reageret som
vi
> gjorde.

Udgangspunktet var ikke mere at løse problemet.
Det var et spørgsmål om at skaffe problemet af vejen.

MVH Anders

Fra : taina

Dato : 23-02-04 15:33

> [...]

> Og så kan jeg jo passende spørge:
> Hvor meget skal der til for at i selv har fået nok, og dyrlægen er sidste

Jeg var stået af for et par år siden. Der skal være plads til dyrene, ja,
men der skal sgu osse være plads til de andre familiemedlemmer!
Jeg ville nok der have prøvet at flytte katten for at se, om det hjælper med
et nyt miljø. Man kan selvfølgelig omskole sådan en til staldkat, men hvis
katten er en udpræget indekat, ved jeg ikke, om den ville synes, det var et
hit. Hvis jeg gjorde forsøget, ville jeg nok låne den ud, tjekke hvordan den
klarer sig, hvis det går skidt hente den igen og køre til dyrlægen.

I øvrigt kom jeg til at tænke på, om katten skider langt væk fra bakken,
eller om det er så tæt på, at katten kan tænkes at have glemt at hive numsen
med indenfor? (Jeg har læst tidligere indlæg og er godt klar over, at
læderstolen ikke er lige ved siden af bakken. Men det lyder som om, at det
er undtagelsen, at den gjorde det der)
Den mis, som jeg lige er flyttet sammen med, har nemlig også haft en eller
anden ide om, at området omkring kattebakken også er brugbart. Faktisk
virker det lidt som om, hun er startet med at tabe dem ud over kanten, og så
er kattebakke-området gradvist blevet udvidet.
Men efter at vi har anskaffet en murerbalje som kattebakke er problemet
løst. Den er bare et hit som kattebakke!

mvh. tina
(og klip en hel masse)

Fra : Anders Larsson \(fje~

Dato : 23-02-04 23:37

"taina" <tinachristoffersenFJERNES@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

> med indenfor? (Jeg har læst tidligere indlæg og er godt klar over, at
> læderstolen ikke er lige ved siden af bakken. Men det lyder som om, at det

Nej det er nu ikke en undtagelse. Men heller ikke normen.

>...snip....snap...snude...
> Men efter at vi har anskaffet en murerbalje som kattebakke er problemet
> løst. Den er bare et hit som kattebakke!

Hmm ... måske en større bakke var en mulighed.
Men jeg tror ikke en murerbalje er noget for ham - han ville aldrig kunne
finde ud af hvad der var i den.
Men måske noget med lavere sider - evnt. en tilskåret balje.

Desværre har jeg lidt svært på at forestille mig hvor den skulle placeres i
kælderen.
Sådan en balje er trods alt lidt stor - især hvis den ikke er i sit eget
rum.

BTW: Det med staldkat ville nok være synd - bla. pga. af hans lange pels
(Langhåret Brite). Gaf vide hvordan hans pels ville se ud efter 1 uge med
halmstrå.

MVH Anders

Fra : Kate

Dato : 24-02-04 00:16

"Anders Larsson \(fjern ikke noget fra email adr.\)"
<nospamfilter001@BotNak.dk> wrote in

> BTW: Det med staldkat ville nok være synd - bla. pga. af hans
> lange pels (Langhåret Brite). Gaf vide hvordan hans pels ville se
> ud efter 1 uge med halmstrå.

Også hvis han er så kælen og kontaktsøgende som du beskriver i et andet
indlæg. Det ville være direkte dyrplageri i mine øjne at sætte sådan en
kat ud i en stald uden menneskekontakt. Da alle dyr er individer, er de
jo forskellige, så hvor en kat ville trives så kunne en anden sygne
totalt hen.

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 23-02-04 17:25

"Anders Larsson (fjern ikke noget fra email adr.)"
<nospamfilter001@BotNak.dk> skrev i en meddelelse news:40395538$0$55921

Allerførst Anders - 1000 tak for oplysningerne, det gør det lidt nemmere *S*

> [...]

> foretager sit toilette, hvorfor han tydeligvis foretrækker et lidt ugenert

Ok er hans bakke med eller uden overdækning på?
Er bakken åben og når Mulle har det sådan, så er det måske der I skal
foretage en ændring.

> [...]
> drikker - og svømmer over på den anden side for at komme op ( vi har ikke
> havebasin mere , eller når mus bliver væk for ham - i hans pels)

*LOL* altså

> [...]

> desværre er det ikke altid muligt at tømme bakkerne i samme tempo som han
> bruger dem, hvilket jo kan ske mere end 1 gang mens man er på arbejde.

Prøv at skifte grusmærke - det kan være gruset han er utilfreds med.
Hvilket mærke bruger I nu?

> [...]
> hoften af en bil, og døde før vi nåede at komme til dyrlægen med hende.
> Dette var ca. 1 år efter vi var flyttet.

Se hende kan han jo sagtens gå og savne - måske han savner en som ham *S*

> Jeg tror som tidligere sagt ikke Mulle holder op med denne adfærd - i
> hvertfald ikke i denne familie.
>
> Og kom nu ikke og sig det er hundens skyld !!

Nej det vil jeg nu heller ikke, for det tror jeg simpelt hen ikke at det er.

Lige et spørgsmål mere - hvad vasker i gulv med? Hvilke midler?

Masser af hilsner
Joan
www.haarbolden.dk

Fra : Anders Larsson \(fje~

Dato : 23-02-04 23:30

> [...]
>
> Ok er hans bakke med eller uden overdækning på?
> Er bakken åben og når Mulle har det sådan, så er det måske der I skal

Hans bakke er typen, hvor der kan sættes en "kant" på - dvs. den er ikke
overdækket som et hus/hule. Kun ca, 5 cm ind fra kanten.
Er prøvet med og uden. Vi har nu valgt at fjerne siderne, da han har nogle
problemerne med balancen når han sidder på kanten.

>...snip..snap...
>
> Prøv at skifte grusmærke - det kan være gruset han er utilfreds med.
> Hvilket mærke bruger I nu?

Vi har prøvet forskellige. Vi har ikke kunne se nogen forskel - andet end
han tilsyneladende ikke synes om de parfumerede.
I øjeblikket bruges "Pet Shop - Moler kattegrus"

>...snip...snap...snude...
> Lige et spørgsmål mere - hvad vasker i gulv med? Hvilke midler?
Da der er linolium i kældergangen (hvor bakken står) er det sæbespåner/brun
sæbe.

MVH Anders (8900)

Fra : Katrine Nederby

Dato : 24-02-04 15:59

<nospamfilter001@BotNak.dk> skrev i en meddelelse news:403a7ef5$0$55938

> [...]
> Er prøvet med og uden. Vi har nu valgt at fjerne siderne, da han har nogle
> problemerne med balancen når han sidder på kanten.

Hej Anders.

Det kan meget vel være der "hunden ligger begravet". Det er ikke en ukendt
årsag til urenlighed, at katten føler sig utryg på bakken. Kan huske, jeg
har set en video om adfærd (venligst udlånt af min dyrlæge) af Peter
Neville, der også har skrevet bogen "Fra Killing til Kat". Og manglende
overdækning af bakken bliver nævnt som en kendt årsag til urenlighed begge
steder. Hvis ikke i har lyst til at investere i en bakke med tag (de fåes
billigt i supermarkederne) kan i jo skære en dør i en papkasse af passende
størrelse, og placere den over bakken. Det er vel heller ikke usandsynligt
at jeres kat på et tidspunkt er blevet forstyrret af hunden, imens den har
været på bakken? Men det er nok en idé at tilbyde katten begge bakketyper
til at begynde med

Jeg har ikke lige læst tråden igennem igen, så måske har det været nævnt,
men en anden meget kendt årsag til urenlighed er placeringen af mad og vand
i forhold til bakken. Disse ting bør ikke stå i nærheden af hinanden - helst
slet ikke i samme rum

--
Mange hilsner
Katrine

Fra : Louise Viborg

Dato : 22-02-04 23:00

Vi ved jo ikke hvad du har prøvet, så jeg bliver nødt til at spørge!
Nogle katte vil have en bakke til at tisse i og en anden til at lave
stort i. Har du prøvet at give hende en bakke til?

Mvh. Louise
Katteri DK Shuno Zahra
Opdræt af Smukke Selvsikre Skovkatte
http://www.shunozahra.dk
Dejlig hunkilling til salg!
Nyt kuld ventes i uge 15!

On Sun, 22 Feb 2004 20:09:06 +0100, "Anders Larsson \(fjern ikke noget

Fra : Anders Larsson \(fje~

Dato : 23-02-04 01:33

> Vi ved jo ikke hvad du har prøvet, så jeg bliver nødt til at spørge!
> Nogle katte vil have en bakke til at tisse i og en anden til at lave
> stort i. Har du prøvet at give hende en bakke til?

Ja - som der står i mit første indlæg.
Der er prøvet med 2 bakker - uden virkning, og både tæt på hinanden og
længere fra hinanden.

Og vedr. det andet spørgsmål ang. dyrlæge.
Der er intet der tyder på der er en fysisk årsag til problemerne.
Han tisser som sagt *altid* i bakken - de resterende 111m2 i kælderen er så
blot bakken tid det mere faste.
Men heldigvis ski** han i 9 af 10 gange ved siden af bakken - ca. 10-20 cm
fra den.

MVH Anders

Fra : Flemming N.

Dato : 23-02-04 12:50

>Men heldigvis ski** han i 9 af 10 gange ved siden af bakken - ca. 10-20 cm
>fra den.

Jeg har nok samme problem med min kat som jeg fik på vores kattehjem
sidste år, den har 2 bakker, men vælger ofte at skide lige uden for
bakken det kan godt værre lidt trælst, men for mig er det ikke et
stort nok problem til at jeg end ville overveje at få katten
aflivet.... jeg skal jo under alle omstændigheder fjerne lortet, og om
jeg skal gørre det i fra bakken, eller fra gulvet lige ved siden af
betyder ikke det helt store...

Mvh,

Flemming
--
- Did you ever ask those strangers what they're searching for? -
- Did they laugh and tell you they're not really sure? (G.O'Dowd) -

Fra : Anders Larsson \(fje~

Dato : 23-02-04 23:47

"Flemming N." <none@sibercity.se> skrev i en meddelelse

> [...]
> aflivet.... jeg skal jo under alle omstændigheder fjerne lortet, og om
> jeg skal gørre det i fra bakken, eller fra gulvet lige ved siden af

Ja - det er ikke noget man dør af, og er ganske overkommeligt.
Problemet er bare at det er lidt træls at sætte sig i en stol. og opdage der
er lort i sædet. Eller at hente de frosne rundstykker i fryseren (i
kælderen), og få crem mellem tærene.
Hvis den så bare nøjedes med at skide ved siden af bakken - hver gang, og
ikke en gang imellem gøre det andre steder i kælderen.

Det er netop det der er pointen.
På et tidspunkt er det ikke bare træls - det er et irritationsmoment,
dødirriterende. Og så er det at bægeret på et tidspunkt er fyldt, og så skal
der ske noget - NU !!

MVH Anders

Fra : -w

Dato : 24-02-04 00:40

> Men heldigvis ski** han i 9 af 10 gange ved siden af bakken - ca. 10-20 cm
> fra den.

Hvad med af prøve at få fat i en større bakke eller underlag af en slags som
er 30cm større end den gamle bakke, og så sætte den gamle bakke lige midt på
underlaget.
Hvis det lykkes at få den til at gøre det 9 af 10 gange på de 10-20cm af
underlaget som kassen ikke står på, så lad den gøre det et stykke tid, og
begynd så at strø en lille smule grus tæt ved bakken så den (katten) bliver
fortrolig med at "gøre det" så tæt på grus (måske den vil benytte gruset ved
siden af bakken til at skrabe i - godt tegn). Lad så løbende mængden af grus
stige til den "gør det" i gruset (som nu ligger rundt om bakken og stadig på
underlaget).
Hvis det lykkes kan i måske en dag helt fjerne den oprindelige bakke og få
skiftet underlaget ud med en bakke af samme størrelse med lidt sider på,
eller måske en todelt med lidt højdeforskel hvis det er det der skal til.
Den (katten) har nok aldrig fået styr på lige _den_ vane med at "gøre det"
efter flytningen, men måske du kan være heldig at få rykket vanerne stille
og roligt alligevel..

-w

Fra : Doris

Dato : 24-02-04 03:28

Prøv og få en ny Mille til Mulle, det kan være det løser problemet.