kun forbindelse på nogle computere
Fra : Robert Jensen

Dato : 20-02-04 18:38

Har trukket et langt kabel fra min cybercity zyxel router ned til den anden
ende af huset hvor min computer står.
kablet virker fint (har selv samlet det) dog lige bortset fra at jeg kun kan
bruge det på min bærbare d400.
først troede jeg at grunden var at jeg havde lavet det krydset og det kun
var min bærbares netkort der kunne auto detektere, men nu har jeg prøvet med
en switch der selv detekterer og dertil virker det fint. får også fint
forbindelse til min bærbare stadigvæk når jeg sætter et nyt kabel i
switchen, men når jeg sætter alle andre computere til får de ikke nogle ip
adresser.
alting er sat rigtigt op ellers.
har prøvet med 2 forskellige netkort i min stationære, uden det har gjort
nogen forskel.

har nogle af jer nogle ideer....for jeg er ved at løbe tør.

/Robert

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 20-02-04 19:18

"Robert Jensen" <fjerndette_svend_dellepude@hotmail.com> wrote in message

> kablet virker fint (har selv samlet det)

Ja det virker jo betrygende

> [...]
> forbindelse til min bærbare stadigvæk når jeg sætter et nyt kabel i
> switchen, men når jeg sætter alle andre computere til får de ikke nogle ip

Dvs der kommer link i switchen på de omtalte computere?

> alting er sat rigtigt op ellers.
> har prøvet med 2 forskellige netkort i min stationære, uden det har gjort
> nogen forskel.
>

> har nogle af jer nogle ideer....for jeg er ved at løbe tør.

Du er sikker på du ikke har rodet med et eller andet i din router, fx mac
filter?

Fra : Robert Jensen

Dato : 21-02-04 12:48

> "Robert Jensen" <fjerndette_svend_dellepude@hotmail.com> wrote in message

> Ja det virker jo betrygende

he he, ja ik

> med
>
> Dvs der kommer link i switchen på de omtalte computere?

Link lampen lyser helt fint når man sætter kablet til, og windows vil også
godt erkende at der sidder et kabel i maskinen, den får bare ikke nogen ip
fra routeren.

> Du er sikker på du ikke har rodet med et eller andet i din router, fx mac
> filter?

100 % sikker.

nu vil jeg gå en tur op på loftet og prøve at klippe enderne af og samle det
hele igen, og se om det hjælper.

/Robert

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 20-02-04 19:30

"Robert Jensen" <fjerndette_svend_dellepude@hotmail.com> wrote:

>har nogle af jer nogle ideer....for jeg er ved at løbe tør.

Mistanken må rette sig mod kablet - Jeg ville nok prøve at trække et extra kabel...

Det er træls at bruge timer på at rode med computerene hvis det er så simpelt som et kabelproblem.

<mlr>

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 20-02-04 19:34

"Michael Rasmussen" <mic@NO_SPAMdou.dk> wrote in message

> Mistanken må rette sig mod kablet - Jeg ville nok prøve at trække et extra
kabel...

> Det er træls at bruge timer på at rode med computerene hvis det er så
simpelt som et kabelproblem.

Når du nu siger, noget så simpelt som et kabelproblem.. Så er det da ellers
for det meste det der går galt når det er en hjemmebikser der laver det..
altså ikke så simpelt, når de fleste ikke kan forstå det skal laves
ordenligt.. Derimod ville det nok være overflødigt at trække et nyt kabel,
såfrem der er benyttet mindst cat5 kabel. Det er derimod connecteringen der
er vigtig.. Selvom det skulle være et problem på kablet, så skulle man nu
nok kunne få en Ip fra en DHCP server, når der nu er kommet link i switchen.

Fra : Robert Jensen

Dato : 21-02-04 15:18

> [...]
> nogen forskel.
>

> har nogle af jer nogle ideer....for jeg er ved at løbe tør.

så lykkedes det sku.

det må siges at være det man populært kalder en picnic fejl (problem in
chair, not on computer)
var kommet til at sætte ip pool på min cybercity router til 1, hvilket
selvfølgeligt gjorde at der kun var en af gangen der kunne komme på via
dhcp.

så tak for hjælpen gutter

/Robert