Adresse i Tyskland
Fra : Sniffer

Dato : 20-02-04 18:17

Jamen er det ikke bare og få en adresse i Tyskland, og så bo ved kæresten i
Danmark. Så kan man købe biler og motorcykler til under halv pris. Hvor
svært kan det være ?.

Fra : René Rolighed Christ~

Dato : 20-02-04 19:59

"Sniffer" <mepost@sol.dk> wrote in message news:c15fe7$e3h$1@sunsite.dk...
> Jamen er det ikke bare og få en adresse i Tyskland, og så bo ved kæresten
> Danmark. Så kan man købe biler og motorcykler til under halv pris. Hvor
> svært kan det være ?.

Ikke særlig svært... Men ulovligt!

/Rolighed

Fra : Sniffer

Dato : 20-02-04 20:06

> Ikke særlig svært... Men ulovligt!

Jamen så retter jeg den lige:

Du finder en lille bolig syd for grænsen, fordi du nu engang syntes, at
dette er et dejligt sted at bo, og så fortsætter du med at arbejde i
danmark. Ikke et ord om en kæreste i danmark !.

Fra : Allan Møller

Dato : 20-02-04 20:16

> Du finder en lille bolig syd for grænsen, fordi du nu engang syntes,
> at dette er et dejligt sted at bo, og så fortsætter du med at arbejde
> i danmark. Ikke et ord om en kæreste i danmark !.

Og sikke et kørselfradrag det kunne gi' !

Mvh. Allan

Fra : Sniffer

Dato : 20-02-04 20:30

> Og sikke et kørselfradrag det kunne gi' !
>

> Mvh. Allan

Ja, der er selvfølgelig den ulempe, at man spilder en masse tid på og tælle
penge :)

Fra : René Rolighed Christ~

Dato : 20-02-04 20:24

"Sniffer" <mepost@sol.dk> wrote in message news:c15lru$jbl$1@sunsite.dk...

> [...]
> dette er et dejligt sted at bo, og så fortsætter du med at arbejde i
> danmark. Ikke et ord om en kæreste i danmark !.

Hmm... Der er jeg så ikke lige helt klar over hvad reglerne er. Men
umiddelbart kunne jeg forestille mig at det sikkert ikke er galt med bilen
så... Men mon ikke du løber ind i nogle skattemæssige finurligheder? Altså
vedr. din indkomst?

/Rolighed

Fra : Ricky Petersen

Dato : 20-02-04 20:31

Du kan finde en masse info om det her:
http://www.sunddebat.com/forum.php
Og her:
http://www.dk-forum.de/forum/
Det første link er til det store Sverige/Danmark forum, men reglerne er de samme!
Jeg er selv ved at lede efter en lejlighed eller et værelse i Flensborg området
Jeg studerer i Odense pt. men selvom jeg flytter til Tyskland kan jeg fortsætte
med det. Også med at få SU..
Skatten betaler man i det land hvor man har indkomsten. Altså i DK. Og du kan også
få dit kørselsfradrag. Har selv undersøgt alt i den forbindelse.
Og her kan du finde en billig bil:
http://www.mobile.de/cgi-bin/searchPublic.pl?bereich=pkw&sprache=1

Mvh Ricky

"Re: Adresse i Tyskland"

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:80.161.123.22)

Fra : Sniffer

Dato : 20-02-04 21:18

Hej Ricky. Tak for linkene, men når jeg sådan læser hvad andre mener, så er
det næsten med livet som indsats når man flytter til udlandet, alene for at
købe en dejlig stor dyt. Nej, altså ikke officielt !!.

Fra : Michael Thrane

Dato : 21-02-04 01:42

"Ricky Petersen" <steenholdt@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
området
> Jeg studerer i Odense pt. men selvom jeg flytter til Tyskland kan jeg

Du har bare ingen kørselsfradrag når du er på SU.

mvh Mik

Fra : Sniffer

Dato : 21-02-04 08:52

> Du har bare ingen kørselsfradrag når du er på SU.
>
> mvh Mik

Det største problem er vel, at man jo bliver et jaget vildt. Et vildt som
jages både af en masse danskere. Danskere som stikker en og slutteligt af
politiet.
Det er jo så typisk dansk. Hvis du åbenlys undlader, at betale til vores
store fællesskab samtidig med, at du køre rundt i en stor lækker bil på
tyske plader, som kan gøre enhver misundelig i jantelovens hovedland, ja, så
er du landsforræder og skal meldes til politiet. MEN hvis du midt i december
stormer ned i din bank for at gøre de sidste krumspring så du slipper for
den horrible danske skat, ja så er det i orden. Men hvad er forskellen ???.

Nej, det danske samfund vil altid være opdelt i 2 lejre:

Dem som ønsker, at det offentlige skal klare alt. Bl.a passe deres børn og
give forældrene orlov i al evighed, naturligvis med store pengegaver i
kølvandet. Det er samfundet vi har nu !.

Den anden gruppe er dem, som ønsker, at det offentlige bare skal klare de
nødvendige ting, der gør at samfundet fungere. Og så lade den enkelte
arbejdende borger beholde størstedelen af sin egen surt tjente løn, og ikke
give den til andre sådan, at de kan få dækket deres fritidsinteresser som
fx.: børn, svømmehaller, biblioteker, musikhuse, teatre, museer osv. osv...
Ikke så mærkelig at vi har verdens absolut højeste - både direkte og
indirekte skat :(

Fra : Ole Thomsen

Dato : 21-02-04 16:20

Sniffer wrote:

> [...]
> gøre de sidste krumspring så du slipper for den horrible danske skat,
> ja så er det i orden. Men hvad er forskellen ???.

Ved du ikke det, eller er det et retorisk spørgsmål?

At flytte sin adresse proforma til udlandet for at unddrage
sig skattebetaling er en forbrydelse, mens at foretage en
opsparing eller investering i de fleste tilfælde er lovligt.

Når du får tørret tårerne væk og spist kiksen tror jeg også
godt du kan forstå hvorfor

Ole Thomsen

Fra : Sniffer

Dato : 22-02-04 02:14

> At flytte sin adresse proforma til udlandet for at unddrage
> sig skattebetaling er en forbrydelse, mens at foretage en
> opsparing eller investering i de fleste tilfælde er lovligt.

Du fatter ikke en skid.

> Når du får tørret tårerne væk og spist kiksen tror jeg også
> godt du kan forstå hvorfor
>
> Ole Thomsen

Godnat Ole Lukøje

Fra : Ole Thomsen

Dato : 22-02-04 21:22

Sniffer wrote:

> Du fatter ikke en skid.

Sikkert ikke.

> Godnat Ole Lukøje

Godnat Snøfte.

Ole Thomsen

Fra : Sniffer

Dato : 20-02-04 20:47

Men mon ikke du løber ind i nogle skattemæssige finurligheder? Altså
> vedr. din indkomst?

Nej da, der er - så vidt jeg ved - mange danskere som bor i udlandet og
arbejder her i landet, hvor de så også betaler kildeskatten.
Kørselsfradraget gælder vel stadig efter de almindelige danske regler, da
man jo betaler kildeskatten her i landet !?.

Så igen ... hvor svært kan det være. Store dejlige biler og motorcykler til
langt under halv pris :)

Fra : Martin Sand.

Dato : 21-02-04 11:43

Sniffer wrote:
> [...]
> Så igen ... hvor svært kan det være. Store dejlige biler og
> motorcykler til langt under halv pris :)

Hvor stor en bil kan man købe i Tyskland, når man er på SU?
For dit vedkommende skal bilen vel betales kontant, da du ikke skal regne
med at kunne få den finansieret. I Tyskland følger gælden ikke bilen, men
dig som person. Og hvis du får SU eller ingen øvrig tilknytning har til
Tyskland, så tror jeg ikke at du kan låne penge i en tysk bank. HVIS du kan,
så er løbetiden markant kortere end i Danmark og man kan ikke trække
renteudgifterne fra (selvom renten selvfølgelig er meget lav dernede).

MVH Martin

Fra : Sniffer

Dato : 22-02-04 02:17

> Hvor stor en bil kan man købe i Tyskland, når man er på SU?

Hvad folk laver, og hvor mange penge de tjener, har vel ikke nogen relation
til denne tråd.

Fra : Martin Sand.

Dato : 23-02-04 00:04

Sniffer wrote:
> Hvad folk laver, og hvor mange penge de tjener, har vel ikke nogen
> relation til denne tråd.

Jeg undres bare over, at man vil flytte til Tyskland kun for at få en billig
bil - når man er på SU. Det giver ikke rigtig nogen mening.

/Martin

Fra : John Sahl

Dato : 23-02-04 00:12

Martin Sand. wrote:
> Jeg undres bare over, at man vil flytte til Tyskland kun for at få en
> billig bil - når man er på SU. Det giver ikke rigtig nogen mening.

Næh slet ikke når man på SU ikke får noget kørselsfradrag.

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Jogster

Dato : 21-02-04 11:47

Det har jeg også tænkt på... Hva hvis man samler et par stykker og deler
huslejen?? det er jo i bund og grund ligemeget om der bor 4 på et lillet
værelse ikke?? så kunne man deles om huslejen.... Billigt Billigt
Billigt.... Hvem er med på ideen??

Fra : Ricky Petersen

Dato : 21-02-04 17:14

Jeg skal ikke låne pengene. Jeg har haft bil i en 5 år, så på den måde har jeg
sparet lidt op
Har ca. 70K at køre godt med..
Overvejer denne eller enj 523ia
http://www.mobile.de/SIDzIFG6MN9xzdgLbKZWYKYnA-t-vaNexlCsAsK%F3P%
F3R~BmSB10LsearchPublicJ1077383159A1LsearchPublicCCarX-t-vctpLtt~BmPA1A1B20B95t-t-
vMkMoPRSm_X_xsO~BSRA6D3500C528H90000000C528A2A0A0/cgi-bin/da.pl?
bereich=pkw&top=20&id=11111111133213515&
Omregnet i danske kroner koster den kun lige omkring 55.000 kr. Og den kan
forsikres for ca. 6500 kr om året med "Teilkasko" ..
Tilsvarende i DK koster mindst 225000 kr +!
Hvis man er nogen stykker ville et fælles lejemål da være en fin ide.
Jeg påtænker dog at bo i Tyskland noget af tiden. Som loven foreskriver kan man
godt bo i Tyskland i weekenden, og bo og arbejde i DK resten af ugen. Også selvom
man kører tysk bil i DK!!

Ricky

"Re: Adresse i Tyskland"

Fra : Mogens...

Dato : 21-02-04 17:30

On Sat, 21 Feb 2004 17:13:54 +0100, "Ricky Petersen"
<steenholdt@hotmail.com> wrote:

>Jeg skal ikke låne pengene. Jeg har haft bil i en 5 år, så på den måde har jeg
>sparet lidt op Har ca. 70K at køre godt med..
> [...]

Den har da kørt ALT for meget -> for de samme penge kan du købe noget,
der har kørt det halve:
www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?top=26&bereich=pkw&id=11111111132733331&
-> ej klima!

www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?top=25&bereich=pkw&id=11111111133139960&
www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&id=11111111133206951&top=37&

Køb nu IKKE uden klima -> du kommer aldrig af med bilen igen!

/Mogens

Fra : Sniffer

Dato : 22-02-04 02:24

> [...]
kan man
> godt bo i Tyskland i weekenden, og bo og arbejde i DK resten af ugen. Også

Er det virkeligt sandt ?. Hvorfor så al den menneskejagt og
dyneløfteri-lignende aktivitet fra polities og toldvæsnets side ?.

Jeg er.

Fra : Sniffer

Dato : 22-02-04 02:30

Som loven foreskriver kan man
> godt bo i Tyskland i weekenden, og bo og arbejde i DK resten af ugen. Også
> [...]

Hvad er det for en lov, og hvor kan jeg læse mere om dette ?.

Fra : Ukendt

Dato : 22-02-04 10:13

> Som loven foreskriver kan man
Også
> selvom

> Hvad er det for en lov, og hvor kan jeg læse mere om dette ?.

Karnov......på biblioteket

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Sniffer

Dato : 22-02-04 02:19

> [...]
> huslejen?? det er jo i bund og grund ligemeget om der bor 4 på et lillet
> værelse ikke?? så kunne man deles om huslejen.... Billigt Billigt

Lyder som en god ide. Men hvordan vil du forklare det til det danske politi,
når de kommer og besøger dig på adressen i Tyskland ?.

Fra : Jogster

Dato : 22-02-04 09:28

> Lyder som en god ide. Men hvordan vil du forklare det til det danske
politi,
> når de kommer og besøger dig på adressen i Tyskland ?.

Forklarer hvilket?? hvis der bor 4 skal der vel bare værer 4 madresser....
Det da ikke unormalt at se mennesker fra andre lande end Danmark som er
flyttet til Danmark, som der bor f.eks. flere generationer og rigtig mange
børn på et lillet sted.....

Fra : Sniffer

Dato : 22-02-04 11:31

> [...]
> flyttet til Danmark, som der bor f.eks. flere generationer og rigtig mange

Jo, men 4 granvoksne mænd på 4 madrasser i et lille rum ???.

Fra : Ukendt

Dato : 22-02-04 10:17

> Lyder som en god ide. Men hvordan vil du forklare det til det danske
politi,
> når de kommer og besøger dig på adressen i Tyskland ?.

Dansk Politi har ingen bemyndigelse til at sætte en statsfod i tyskland og
det ville blive betragtet som krigslignende situation fra tysk side. (Når vi
taler om anholdelser)
Sålænge man opholder sig på tysk jord er man omfattet af tysk lovgivning og
der har det danske statsapparat intet at gøre.

Fra : Sniffer

Dato : 22-02-04 11:39

> [...]
og
> der har det danske statsapparat intet at gøre.

Så må det danske politi have et tæt samarbejde med det tyske politi på dette
område. Jeg tænker specielt på det man i øjeblikket ser i medierne mht.
Hells Angels, som har postadresser i tyskland.

Men konklusionen må så være, at man godt kan bo i et lille værelse syd for
grænsen, opholde sig hos bekendte midt i ugen og så køre "hjem" i weekenden.
Men hvem og hvordan vil de checke, at man køre til tyskland i weekenden ?.

Fra : Mogens...

Dato : 22-02-04 11:43

On Sun, 22 Feb 2004 11:39:23 +0100, "Sniffer" <mepost@sol.dk> wrote:

>Så må det danske politi have et tæt samarbejde med det tyske politi på dette
>område.

Selvfølgelig har de det. Ift. Sverige gennemgår man pt. ret mange
danske "adresser" dér - det er nemlig i alles (begges) interesse.

>Men hvem og hvordan vil de checke, at man køre til tyskland i weekenden ?.

Uha - dét er der sgu nok andre, der gør for dem. Hvis der er noget,
som kan bringe folk op af sofa'en, er det "svindel" med dén slags.
Politiet modtager en del anmeldelser på folk, der snyder med systemet.
Endvidere fungerer "nabohjælp" i bedste velgående på området

/Mogens

Fra : Sniffer

Dato : 22-02-04 13:07

- det er nemlig i alles (begges) interesse.

Så høre jeg ikke til blandt "alle".

> Uha - dét er der sgu nok andre, der gør for dem.

Kan du navngive "andre" og "dem" ?.

>Hvis der er noget,
> som kan bringe folk op af sofa'en, er det "svindel" med dén slags.

Ja, når det er synlig som fx en stor lækker bil på tyske plader. Jeg ser det
dog ikke som svindel, da manden jo selv har betalt bilen, med sine egne
surttjente penge. Men jeg forstår godt hvad du mener !.

> Politiet modtager en del anmeldelser på folk, der snyder med systemet.

Ja, det er jo så dansk som der kan være. Nu hvor det er blevet forbudt at
brænde hekse, så må vi jo finde på noget andet !.

> Endvidere fungerer "nabohjælp" i bedste velgående på området

Jamen er det ikke dejligt med alt den næstekærlighed :)

Fra : Mogens...

Dato : 22-02-04 13:10

On Sun, 22 Feb 2004 13:06:32 +0100, "Sniffer" <mepost@sol.dk> wrote:

>- det er nemlig i alles (begges) interesse.

>Så høre jeg ikke til blandt "alle".

Du er vel en del af samfundet?
"Alles" er dybest set lig samfundet

>Kan du navngive "andre" og "dem" ?.

Beskriver jeg jo efterfølgende, hvor du nævner: "Men jeg forstår godt,
hvad du mener". Der er mange (naboer, kolleger, "tilfældige"), som
angiver de ting, de oplever...

/Mogens

Fra : Sniffer

Dato : 22-02-04 13:49

> Du er vel en del af samfundet?
> "Alles" er dybest set lig samfundet

Det er ikke i min interesse og stikke mennesker, som flygter fra verdens
højeste skat. Men du mener åbenbart, at det er i alles interesse. Nej, det
er ikke i alles interesse. Det er ikke i min interesse, og da jeg tilhøre
"alle", så kan det ikke være i alles interesse !!!.

>Der er mange (naboer, kolleger, "tilfældige"), som
> angiver de ting, de oplever...

Ja, andres skade er ikke at foragte.

Fra : Leonard

Dato : 22-02-04 14:13

"Sniffer" <mepost@sol.dk> wrote:

>Det er ikke i min interesse og stikke mennesker, som flygter fra verdens
>højeste skat.

Jamen så flygt dog.
Men lad være med at komme tilbage til DK for at nyde godt af de ting
vi andre betaler vores skat til.
Du kan jo bare flytte til Luxemborg eller Andorra eller et andet sted
hvor skatten er tilpas lav til dit humør, men så bliv der og lev i det
samfund det giver.

--
Leonard
http://leonard.dk/foredrag/uheld.php

Fra : Sniffer

Dato : 22-02-04 14:56

> Jamen så flygt dog.
> Men lad være med at komme tilbage til DK for at nyde godt af de ting
> vi andre betaler vores skat til.

Det gør jeg ikke i forvejen, men jeg betaler til det; Musikhuse,
svømmehaller, museer, teatre, alskens institutioner, biblioteker,
politikernes forkerte fordeling af skattekronerne i øvrigt osv. osv. osv.

Min interesse er biler og motorcykler, men her får men ikke ligefrem tilskud
i dette skattebefængte land.

> Du kan jo bare flytte til Luxemborg eller Andorra eller et andet sted
> hvor skatten er tilpas lav til dit humør, men så bliv der og lev i det
> samfund det giver.

Nu er jeg jo ikke en tøsedreng som dig der flygter fra alt og alle. Nej, jeg
vil hellere blive hvor jeg har mine rødder, og så forsøge, at skubbe til den
lidt underlige danske kommunist-lignende holdning, hvor staten til enhver
tid skal bestemme hvordan vi skal bruge vores fritid.

Fra : Leonard

Dato : 22-02-04 15:11

"Sniffer" <mepost@sol.dk> wrote:

> [...]
>lidt underlige danske kommunist-lignende holdning, hvor staten til enhver
>tid skal bestemme hvordan vi skal bruge vores fritid.

Nåh, det er derfor du vil have en proformaadresse i Tyskland så du kan
undgå at betale registreringsafgift for din bil.
Det flytter nok også en hel del på beslutningerne der tages inde på
Chr.borg ...

Fra : Sniffer

Dato : 22-02-04 15:15

> Nåh, det er derfor du vil have en proformaadresse i Tyskland så du kan
> undgå at betale registreringsafgift for din bil.

Er du sikker på du kan læse ?.

> Det flytter nok også en hel del på beslutningerne der tages inde på
> Chr.borg ...
> --

Ja, hvorfor er det nu lige, at cigaretter og spiritus er faldet i pris !!!

Fra : Mogens...

Dato : 22-02-04 14:20

On Sun, 22 Feb 2004 13:49:01 +0100, "Sniffer" <mepost@sol.dk> wrote:

>Det er ikke i min interesse og stikke mennesker, som flygter fra verdens
>højeste skat.

Det har jeg ligesom forstået - dét skriver jeg heller ikke.

>Men du mener åbenbart, at det er i alles interesse.

Det er i de 2 samfunds interesse, at man overholde lovene.
Dét kan du da umuligt være uenig i?

>Nej, det er ikke i alles interesse.

Okay!

>Det er ikke i min interesse, og da jeg tilhører
>"alle", så kan det ikke være i alles interesse !!!.

Et spørgsmål om formulering.
Når jeg oprindeligt skrev "alles interesse" var det ift. de 2
offentlige myndigheder, som forvalter lovene for alle os andre.

Jeg er da _i princippet_ hamrende ligeglad, hvorledes folk de tér sig
i denne her forbindelse. Jeg render ikke rundt og har ondt i røven af
min nabo'es Jaguarer, eller min "genbo's" Ferrari på engelske plader.
Det rager mig da en fjer, men det er der altså ret mange andre
mennesker, som ser en hobby i.

Og det var sådan set blot det "vi kom fra/jeg ville give udtryk for"
Held og lykke med projektet - du får brug for det...

/Mogens

Fra : Sniffer

Dato : 22-02-04 15:03

> Det er i de 2 samfunds interesse, at man overholde lovene.
> Dét kan du da umuligt være uenig i?

Hvis en lov er total sindsyg, som fx den danske afgiftslov på
motorkøretøjer, så ville jeg aldrig kigge skæv til en person som ikke
overholder denne.

> [...]
> min nabo'es Jaguarer, eller min "genbo's" Ferrari på engelske plader.
> Det rager mig da en fjer, men det er der altså ret mange andre

Enig.

> Og det var sådan set blot det "vi kom fra/jeg ville give udtryk for"
> Held og lykke med projektet - du får brug for det...

Ja, jeg tror jo mere vi piller ved emnet, jo før får vi en beskatning på
motorkøretøjer, som svare til vores nabolande !.

Fra : Ukendt

Dato : 22-02-04 18:04

"Sniffer" <mepost@sol.dk> wrote in message news:c1a0t0$sj$1@sunsite.dk...
> Men hvem og hvordan vil de checke, at man køre til tyskland i weekenden ?.

Det er som regel mobiltelefonen, folk bliver nappet på. Folk der "siger" at
de bor i et andet land, bliver som regel noget blege når statsapparaturet
hiver et par regninger frem fra mobliselskabet...... sikke mange opkald du
havde i Danmark, selvom du ellers sagde at du var i Uhauha....

*/D