Olie på Sierra 2,0i Doch?
Fra : Morten Lorenzen

Dato : 20-02-04 16:33

Hvad for en olie skal sådan en fætter fyldes med?

-M

Fra : jan@stevns.net

Dato : 20-02-04 16:40

"Morten Lorenzen" <MortenLorenzenSPAM@yahoo.dk> skrev :

>Hvad for en olie skal sådan en fætter fyldes med?

motorolie ;)

den er sgu'tte særligt kritisk

skal man sige tillykke nu ?

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 20-02-04 16:42

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> motorolie ;)

Tænkte på noget delsyntetisk?

> den er sgu'tte særligt kritisk

Nej, men min skat skal have det bedste.:)

> skal man sige tillykke nu ?

Det må man gerne :)

-M
1993 Sierra 2,0i Doch

Fra : jan@stevns.net

Dato : 20-02-04 16:49

>Tænkte på noget delsyntetisk?

Min triller Mobil1 - og er stadig sprælsk, på trods at km-tælleren

>Nej, men min skat skal have det bedste.:)

Tag du blot noget Mobil 1, eller tilsvarende. Hvis du ellers passer
olie/filterskift, lever den længe.

>Det må man gerne :)

Tillykke - håber du bliver lige så glad for den, som jeg er for mig

Sedan, hatch ?

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 20-02-04 17:06

> Min triller Mobil1 - og er stadig sprælsk, på trods at km-tælleren

Ok, synes heller ikke min bærer præg af mange km.

> Tag du blot noget Mobil 1, eller tilsvarende. Hvis du ellers passer
> olie/filterskift, lever den længe.

Hver 10.000 er planen.

> Tillykke - håber du bliver lige så glad for den, som jeg er for mig

Jeg tror jeg bliver rigtig glad for den, men der er lige et par ting der
skal laves ved den.

> Sedan, hatch ?

Sedan, hvid :)

-M

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 20-02-04 17:09

"Morten Lorenzen" <MortenLorenzenSPAM@yahoo.dk> writes:

> Sedan, hvid :)

Blev Sierra lavet i andet end hvid? Eller er de hvide i bedre kvalitet
end resten? Syntes ikke man ser ret mange Sierra'er der ikke er hvide
mere, hvilket undre mig en smule.

Anywho, tillykke med den.

/Thomas

--
/"\ | Human Knowledge Belongs To The World
\ / | -- Milo Hoffman in "AntiTrust"

Fra : jan@stevns.net

Dato : 20-02-04 17:18

Thomas Rasmussen <simpsons@invalid.kom.auc.dk> skrev :

>Blev Sierra lavet i andet end hvid? Eller er de hvide i bedre kvalitet
>end resten? Syntes ikke man ser ret mange Sierra'er der ikke er hvide
>mere, hvilket undre mig en smule.

Du er ikke den eneste der kigger sjovt på phænomenet ....

Jeg har nu også en bordeaux (just slagtet), den store tøs's gule
DOHC'er, og en sølvfarvet ...... men alle de andre i familiens er
hvide, det er nu praktisk nok ;)

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 20-02-04 17:16

"Thomas Rasmussen" <simpsons@invalid.kom.auc.dk> skrev i en meddelelse

> Blev Sierra lavet i andet end hvid? Eller er de hvide i bedre kvalitet
> end resten? Syntes ikke man ser ret mange Sierra'er der ikke er hvide
> mere, hvilket undre mig en smule.

Jeg aner det ikke. Jeg har haft 3 Sierraer (1985 3 door hatch, 1988 Sedan,
1993 Sedan), og der er alle hvide :)

> Anywho, tillykke med den.

Tak.

-M

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 20-02-04 17:25

"Thomas Rasmussen" <simpsons@invalid.kom.auc.dk> wrote in message

> Blev Sierra lavet i andet end hvid? Eller er de hvide i bedre kvalitet
> end resten? Syntes ikke man ser ret mange Sierra'er der ikke er hvide
> mere, hvilket undre mig en smule.

Jeg så en rød idag da jeg var på posthuset - så ja de findes :)

--
/Dennis
Pug 106GTI

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 20-02-04 18:06

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> writes:

> Jeg så en rød idag da jeg var på posthuset - så ja de findes :)

Jeg tror det var en Sierra der led af bil-ligheds-spaltning, eller at ejeren
har malet det rød Den var sikkert hvid som barn

/Thomas

Fra : Jesper Kristensen

Dato : 20-02-04 21:09

havde en i lys blåmetal, damn den var flot, lige til jeg smadrede den

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> skrev i en
meddelelse news:403634bf$0$251$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 20-02-04 22:49

> [...]
>
> Blev Sierra lavet i andet end hvid? Eller er de hvide i bedre kvalitet
> end resten? Syntes ikke man ser ret mange Sierra'er der ikke er hvide

Jeg har været ude og køre i en Smokestone i dag

og så holder den også i indkørslen til daglig.

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : jan@stevns.net

Dato : 20-02-04 23:05

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev :

>Jeg har været ude og køre i en Smokestone i dag

Du forstår at tvære i det ;)

>og så holder den også i indkørslen til daglig.

Og dreje kniven rundt , tilmed ;)

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 20-02-04 23:51

> Du forstår at tvære i det ;)

Er du da ikke kommet på hjulene igen ?

> Og dreje kniven rundt , tilmed ;)

Det var da ikke meningen, blot påpege at de findes i andet end hvid.
Som jeg foriøvrigt fik forbud mod at kigge efter.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 20-02-04 23:57

>Er du da ikke kommet på hjulene igen ?

Joehhh, men min DOHC er ... tadahhhh: Hvid

Den er stadig ......

>Det var da ikke meningen, blot påpege at de findes i andet end hvid.
>Som jeg foriøvrigt fik forbud mod at kigge efter.

Du skulle høre husvaranen da jeg luftede noget om at det var tid at
sende hendes (?) bil til maleren ;)

Fik du min mail iøvrigt ?

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 21-02-04 00:08

> Du skulle høre husvaranen da jeg luftede noget om at det var tid at
> sende hendes (?) bil til maleren ;)

Du kan da bare sige at bilen er inddraget
Lad venligst være med at sige at den ide kommer fra mig......

> Fik du min mail iøvrigt ?

Den er modtaget.
Tro det eller ej, der var en der havde lagt en mail på 5Mb, så limit var
ikke så langt væk.
Er ved at kigge lidt på dit setup.

Hmmmmm, et gø-dyr på 56 kg, det er ca 19 x vores gø-dyr
og nej, det er ikke en hvalp, ca 8 år.

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 21-02-04 09:00

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Som jeg foriøvrigt fik forbud mod at kigge efter.

Sidste gang vi skulle have ny bil, sagde min kæreste at det var helt op til
mig, bare det ikke blev en Sierra og den var hvid :)
Denne gang sagde hun det samme, - så jeg købte igen en hvid Sierra. 3 ud af
3

-M

Fra : jan@stevns.net

Dato : 21-02-04 11:02

> [...]

>mig, bare det ikke blev en Sierra og den var hvid :)
>Denne gang sagde hun det samme, - så jeg købte igen en hvid Sierra. 3 ud af

Sådan !

Hvis du skal drille hende rigtigt - så gå forsigtigt ind af en dør -
kig mistænkeligt bag døren inden du lukker den (og lad hende opdage
det)

Når hun så spørger dig hvad du laver så siger du :

Der står jo kvinder bag alt, så man skal være forsigtig når man lukker
en dør

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 21-02-04 13:25

"Morten Lorenzen" <MortenLorenzenSPAM@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mig, bare det ikke blev en Sierra og den var hvid :)
> Denne gang sagde hun det samme, - så jeg købte igen en hvid Sierra. 3 ud

og så er vi nok flere som spørger:
Er det så den samme kæreste, eller er det også nummer 3 ?

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Thomas Krath

Dato : 21-02-04 13:27

> Er det så den samme kæreste, eller er det også nummer 3 ?

ROFL ;) Det må han sgu selv svare på :)

--
Mvh/Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - guide

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 21-02-04 14:23

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> og så er vi nok flere som spørger:
> Er det så den samme kæreste, eller er det også nummer 3 ?

Den samme :)

-M

Fra : Thomas Krath

Dato : 21-02-04 04:13

> Blev Sierra lavet i andet end hvid? Eller er de hvide i bedre kvalitet
> end resten? Syntes ikke man ser ret mange Sierra'er der ikke er hvide
> mere, hvilket undre mig en smule.

Min DOHC 16v'er er ebony metallic. Det er en 1992'er.

Fra : Peter G C

Dato : 20-02-04 17:29

"Morten Lorenzen" <MortenLorenzenSPAM@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Det må man gerne :)
>
> -M
> 1993 Sierra 2,0i Doch

Til lykke med potten.

Fortæl fortæl, tak.

Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 20-02-04 19:07

"Peter G C" <peter@FJERNDETTEnospam.dk> skrev i en meddelelse

> Til lykke med potten.

Takker :)

> Fortæl fortæl, tak.

Solgte den gamle... Ak, jeg savner den alligevel...

Har fundet et pænt eksemplar fra 1993, med 2 ejere, ALT i udstyr(dog ikke
læder), og kun 152.000 km. :)
Dog skal der slibes og males et par steder, men der er for ca. 4.000 alt
inkl. Og når det er gjort, tjaa, så er den i orden. :)

-M

Fra : Peter G C

Dato : 21-02-04 09:39

"Morten Lorenzen" <MortenLorenzenSPAM@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> [...]
> Dog skal der slibes og males et par steder, men der er for ca. 4.000 alt
> inkl. Og når det er gjort, tjaa, så er den i orden. :)

Lyder sørme dejligt - så har du da også en vogn der kan flytte sig lidt.

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 21-02-04 11:41

"Peter G C" <peter@FJERNDETTEnospam.dk> skrev i en meddelelse

> Lyder sørme dejligt - så har du da også en vogn der kan flytte sig lidt.

Ja, det er skam ok. :)

-M

Fra : jan@stevns.net

Dato : 21-02-04 12:06

"Morten Lorenzen" <MortenLorenzenSPAM@yahoo.dk> skrev :

>Ja, det er skam ok. :)

Har du allerede fået vænnet dig til koblingen ?

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 21-02-04 12:23

> Har du allerede fået vænnet dig til koblingen ?

Jep, no probs.

-M

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 20-02-04 16:59

Morten Lorenzen wrote:
> Hvad for en olie skal sådan en fætter fyldes med?

Tillykke med den lille ny
Er det en sedan eller ?
Vi får vel snart nogle billeder ?
Jeg kørte med Mobil 1 på min (mener det var 0-40).

PS. Det hedder DOHC (Double Over Head Camshaft) og ikke DOCH.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 20-02-04 17:05

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Tillykke med den lille ny

Takker :)

> Er det en sedan eller ?

Sedan, naturligvis.

> Vi får vel snart nogle billeder ?

Der skal lige laves lidt rust i den først... :(

> Jeg kørte med Mobil 1 på min (mener det var 0-40).

Ok, det kører Jan også på kan jeg se.

> PS. Det hedder DOHC (Double Over Head Camshaft) og ikke DOCH.

Ups, sorry...

-M

Fra : jan@stevns.net

Dato : 20-02-04 17:11

>Ok, det kører Jan også på kan jeg se.

Vi kører som smurt i olie ;)

Alle mine biler kører på Mobil1 - det er mere praktiske indkøb, der
gør det. En tønde er ikke voldsomt dyr ;)

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 20-02-04 17:15

> "Morten Lorenzen" <MortenLorenzenSPAM@yahoo.dk> skrev :

> Alle mine biler kører på Mobil1 - det er mere praktiske indkøb, der
> gør det. En tønde er ikke voldsomt dyr ;)

He he, men det har jeg ikke lige umiddelbart plads til.

-M

Fra : jan@stevns.net

Dato : 20-02-04 17:19

"Morten Lorenzen" <MortenLorenzenSPAM@yahoo.dk> skrev :

>He he, men det har jeg ikke lige umiddelbart plads til.

Hold op mand, du ruller den da bare til side ;)

Og når du har tømt den, har du en god spand at brænde havekvas i

det giver herlige pølser

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 20-02-04 17:22

> Hold op mand, du ruller den da bare til side ;)
>
> Og når du har tømt den, har du en god spand at brænde havekvas i
>
> det giver herlige pølser

Må jeg lige minde om at jeg ikke har have :)

-M

Fra : jan@stevns.net

Dato : 20-02-04 17:42

"Morten Lorenzen" <MortenLorenzenSPAM@yahoo.dk> skrev :

>Må jeg lige minde om at jeg ikke har have :)

Må jeg minde om at jeg ikke husker at have set dig jokke i spinaten ;)

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 20-02-04 19:10

> Må jeg minde om at jeg ikke husker at have set dig jokke i spinaten ;)

Ikke fysisk, men det forekommer da :)

-M

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 20-02-04 17:22

Morten Lorenzen wrote:

> Der skal lige laves lidt rust i den først... :(

Er det meget ?
Må man spørge om pris, udstyr og andre relevante ting ?

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 20-02-04 19:10

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Er det meget ?

Kun overflade, de klassiske steder som bagskærm og dørbund.

> Må man spørge om pris, udstyr og andre relevante ting ?

C-lås, el-ruder, sædevarme, servostyring, abs, soltag, armlæn for og bag,
splitbagsæde, nakkestøtter i bag, justerbart rat, førersædet kan justeres i
højden, lændestøtte kan justeres i begge sider.
152.000 km, 2 ejere.

-M

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 20-02-04 20:40

Morten Lorenzen wrote:

> Kun overflade, de klassiske steder som bagskærm og dørbund.

OK, det lyder ikke så slemt.

> [...]
> bag, splitbagsæde, nakkestøtter i bag, justerbart rat, førersædet kan
> justeres i højden, lændestøtte kan justeres i begge sider.

Det lyder til at du har fundet et rigtigt lækkert veludstyret eksemplar af
racen, endnu engang tillykke med den.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 20-02-04 21:32

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse

> OK, det lyder ikke så slemt.

Nej, men alligevel for små 4000 kr. med lakering :(

> Det lyder til at du har fundet et rigtigt lækkert veludstyret eksemplar af
> racen, endnu engang tillykke med den.

Det mekaniske er 132% i orden, interiøret er som nyt, det udvendigt
kosmetiske trænger til en omgang.

-M

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 20-02-04 22:54

> [...]

> splitbagsæde, nakkestøtter i bag, justerbart rat, førersædet kan justeres
> højden, lændestøtte kan justeres i begge sider.

Kan se at jeg kun mangler sædevarme og ABS
Men nu ved jeg jo hvor det forefindes.

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Thomas Krath

Dato : 21-02-04 04:15

> Kan se at jeg kun mangler sædevarme og ABS
> Men nu ved jeg jo hvor det forefindes.

Jeg har heller ikke sædevarme, men det er fordi en komplet Recaro
læderkabine ikke leveres med sædevarme ;)

Fra : Olesen

Dato : 21-02-04 08:31

"Thomas Krath" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg har heller ikke sædevarme, men det er fordi en komplet Recaro
> læderkabine ikke leveres med sædevarme ;)

Det har min 1.6 heller ikke, og Recaro sæderne
er også en mere civil stof-udgave af Recaro, men Recaro er det..
(det står der i aller-faller på een af skinnerne under sædet...)

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 21-02-04 11:04

Uffe Bærentsen wrote:

> Kan se at jeg kun mangler sædevarme og ABS

Suk, jeg har kun sædevarme samt højde/bredde/lændestøtte justerbart
førersæde.
Alt det andet mangler

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 21-02-04 13:30

> Suk, jeg har kun sædevarme samt højde/bredde/lændestøtte justerbart
> førersæde.
> Alt det andet mangler

Se på det positive.
Det er da en Sierra

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Møller

Dato : 20-02-04 17:47

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> wrote in message

> [...]
> Jeg kørte med Mobil 1 på min (mener det var 0-40).
>
> PS. Det hedder DOHC (Double Over Head Camshaft) og ikke DOCH.

Hvor ved du det fra?
Det kan da være at han har fået fingrene i en helt speciel model der ikke er
meget kendt. )
--
Møller

Fra : Jesper Kristensen

Dato : 20-02-04 21:08

Køb du det billigste i jem og fix, det gjorde jeg. Havde selv en silsvarende
model, fra ´92. kørte simpelthen fantastisk, desværre gik den i stykker. Det
var dog min egen skyld. Kører nu i en Peugeot 306 fra 99, lækker bil, men
ikke helt det samme som min elskede Sierra DOHC

hilsen
Jesper

Fra : Troels Pedersen

Dato : 22-02-04 22:52

Per Beer Hansen wrote:
> PS. Det hedder DOHC (Double Over Head Camshaft) og ikke DOCH.

Skægt, jeg lavede samme fejl da jeg fik min!
Da var det også dig der var efter mig

--
MVH Troels
Ford Sierra 2.0i DOHC

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 23-02-04 18:26

Troels Pedersen wrote:

> Skægt, jeg lavede samme fejl da jeg fik min!
> Da var det også dig der var efter mig

Ja ja, så ka' i lær' det
Ligesom der efterhånden er en del der skiver WV (Wagen Volks)

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Troels Pedersen

Dato : 23-02-04 19:57

Per Beer Hansen wrote:
> Ja ja, så ka' i lær' det

Ja, nogen skal jo slå de ind i knolden på os små unger

> Ligesom der efterhånden er en del der skiver WV (Wagen Volks)

Jo, jeg har også bemærket det...

--
MVH Troels
Ford Sierra 2.0i DOHC

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 23-02-04 20:21

Troels Pedersen wrote:

> Jo, jeg har også bemærket det...

He he, jeg kom lige til at tænke på noget, i stedet for Fau-Wee, så ville
det blive til Wau-Fee

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 20-02-04 22:55

"Morten Lorenzen" <MortenLorenzenSPAM@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

Tillykke med den 'ny'

Tjaaaaa
Må nok tilstå at Bilkas tilbud mange gange er svære at stå for.

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 20-02-04 23:24

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Tillykke med den 'ny'

Tak :)

> Tjaaaaa
> Må nok tilstå at Bilkas tilbud mange gange er svære at stå for.

Shell Helix?

-M

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 20-02-04 23:54

> Shell Helix?

Ikke nødvendigvis, bare hvad de har på det tidspunkt hvor jeg har brug for
det.

Det er mange gange de har noget på hylden som ikke er i bladet.
Kan måske være en rest fra et tidligere tilbud, hvad ved jeg.

Men jeg tror næsten jeg vil være god ved bilen og finde noget syntetisk
næste gang.

Forresten har de også oliefiltre

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Thomas Krath

Dato : 21-02-04 04:16

> Må nok tilstå at Bilkas tilbud mange gange er svære at stå for.

Det kører jeg også på... de har ofte Castrol RS 10W60 olie på tilbud... 4
liter for DKK 299.

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 23-02-04 19:30

> Det kører jeg også på... de har ofte Castrol RS 10W60 olie på tilbud... 4
> liter for DKK 299.

Det lyder ganske fair.

-M

Fra : Troels Pedersen

Dato : 22-02-04 22:57

Morten Lorenzen wrote:
> Hvad for en olie skal sådan en fætter fyldes med?

10W40 kommer der på min, og den spinner gør den

Tillykke med den (Og velkommen i klubben)... Den lyder lidt mere veludstyret
end min!
Du bliver med garanti glad for motoren, jeg kan i al fald mægtig godt lide
min. En rigtig slider!

Jeg håber da vi snart ser billeder af dyret... Specielt inde fra... Hvilken
model er der tale om, GLX/Ghia? (Min er jo kun en bætte CLX'er...)

--
MVH Troels
Ford Sierra 2.0i DOHC

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 23-02-04 19:29

"Troels Pedersen" <troels_p[fjern]@[fjern]12mail.dk> skrev i en meddelelse

> Tillykke med den (Og velkommen i klubben)... Den lyder lidt mere
veludstyret
> end min!

Tak :)

> Du bliver med garanti glad for motoren, jeg kan i al fald mægtig godt lide
> min. En rigtig slider!

Hmm, havde nu regnet med at behandle min pænt
Men jeg kan godt lide at bilen også kan flytte sig hvis den skal :) -
Hvilket man jo må sige udeblev i særdeleshed i min gamle.

> Jeg håber da vi snart ser billeder af dyret... Specielt inde fra...
Hvilken
> model er der tale om, GLX/Ghia? (Min er jo kun en bætte CLX'er...)

GLX.

-M
1993 Sierra GLX

Fra : Troels Pedersen

Dato : 23-02-04 19:58

Morten Lorenzen wrote:
> Hmm, havde nu regnet med at behandle min pænt

Det lyder fornuftigt!

> Men jeg kan godt lide at bilen også kan flytte sig hvis den skal :) -
> Hvilket man jo må sige udeblev i særdeleshed i min gamle.

Det må man sige, jeg husker svagt min fadres gamle 1,6 Sierra, zZ!

> GLX.

Hmm.. Øv
Jeg ville gerne have fat i kabinen fra sådan en, med kortlommer på sæderne,
lænestøtte og nakkestøtter i bag + selvf. armlænene!

--
MVH Troels
Ford Sierra 2.0i DOHC

Fra : Thomas Krath

Dato : 23-02-04 21:14

> Hmm.. Øv
> Jeg ville gerne have fat i kabinen fra sådan en, med kortlommer på
> sæderne, lænestøtte og nakkestøtter i bag + selvf. armlænene!

Hvis jeg var dig, ville jeg da hellere få fat på en Cosworth kabine... de
sæder sidder du rigtig godt i - både i stof og læder udgaverne!

Fra : Troels Pedersen

Dato : 24-02-04 15:06

Thomas Krath wrote:
> Hvis jeg var dig, ville jeg da hellere få fat på en Cosworth
> kabine... de sæder sidder du rigtig godt i - både i stof og læder
> udgaverne!

Det ville jeg også meget hellere, specielt en sort læderkabine... Men i DK
er den noget pebret, selv en stof Cosworth kabine. Jeg har ikke fundet den
under 6 kkr, og en læder koster jo 10 kkr. Tilgengæld er de jo "billige" syd
for grænsen... Men så er der det med fragt osv... Og det er heller ikke tit
du er udbudt.

Men ser du en komplet stue billigt, så sig endelig til, evt. bare et par
forstole, da det også ville være rart med nogle med ordentlig sidestøtte!
Jeg går ud fra du snakker med lidt flere Cosworth gutter end jeg selv gør

--
MVH Troels
Ford Sierra 2.0i DOHC

Fra : Thomas Krath

Dato : 24-02-04 23:45

> [...]
> fundet den under 6 kkr, og en læder koster jo 10 kkr. Tilgengæld er
> de jo "billige" syd for grænsen... Men så er der det med fragt osv...

Det lyder dyrt. En læderkabine koster ca. DKK 4.000 og en stofkabine ca.
DKK 3.000... begge priser fra ebay.co.uk. Der er flere til salg på evay, så
hold øje derinde ;) Mener fragten er omkr. DKK 500-1.000.

> [...]
> par forstole, da det også ville være rart med nogle med ordentlig
> sidestøtte! Jeg går ud fra du snakker med lidt flere Cosworth gutter

Jeg skal nok se efter det. Hvis du kun er interesseret i forstole, vil jeg
mene et sæt RS Turbo forstole også passer over. Dem sidder man også KANON
godt i!

Fra : Troels Pedersen

Dato : 25-02-04 07:28

Thomas Krath wrote:
> Det lyder dyrt. En læderkabine koster ca. DKK 4.000 og en stofkabine
> ca. DKK 3.000... begge priser fra ebay.co.uk. Der er flere til salg
> på evay, så hold øje derinde ;) Mener fragten er omkr. DKK 500-1.000.

Jeps, jeg synes også det var dyrt. Det var hvad jeg kunne fremskaffe af DK
priser hos huggere o.lign.
Jeg må holde øje på ebay. Bliver der ikke problemer med forstolene fra en UK
bil i en DK bil, er de to forstole ens mht. indstillinger osv.? For det er
da lidt surt hvis man må overlade en f.eks. lænestøtte til forsødepassageren
og selv undvære!

> Jeg skal nok se efter det. Hvis du kun er interesseret i forstole,
> vil jeg mene et sæt RS Turbo forstole også passer over. Dem sidder
> man også KANON godt i!

Ok. Det kunne også være en muglighed.
Jeg er sådan set interesseret i begge dele. Forstole for at sidde bedre,
selv kæresten klager sig, og er villig til at give en slat penge til nye
stole... Vi kom jo fra nogle dejlige Mazda 626 Coupe sæder med læne og
sidestøtte over i std. Sierra... Øv!
Men resten af kabinen har også interesse, da jeg savner et midterarmlæn og
nakkestøtter i bag. Så hvorfor ikke kombinere det hele, og bare finde den
Cosworth kabine

--
MVH Troels
Ford Sierra 2.0i DOHC

Fra : Thomas Krath

Dato : 25-02-04 18:03

> osv.? For det er da lidt surt hvis man må overlade en f.eks.
> lænestøtte til forsødepassageren og selv undvære!

Der er ingen forskel på de to forstole, så du bytter bare rundt på dem, hvis
det endelig skulle være at der var en forskel. En af de andre
Cossiebanditter har en UK læderkabine i sin og det virker fint.

> midterarmlæn og nakkestøtter i bag. Så hvorfor ikke kombinere det
> hele, og bare finde den Cosworth kabine

Det er da bare at komme igang?

Fra : Troels Pedersen

Dato : 25-02-04 19:44

Thomas Krath wrote:
> Der er ingen forskel på de to forstole, så du bytter bare rundt på
> dem, hvis det endelig skulle være at der var en forskel. En af de
> andre Cossiebanditter har en UK læderkabine i sin og det virker fint.

Ok, så er det da ikke et problem. Hvilke justeringsmuligheder har du
egentligt på sådan en par forstole, højde læn, mere?

> Det er da bare at komme igang?

Jep, finde/tjene pengene og komme igang!

--
MVH Troels
Ford Sierra 2.0i DOHC