ASUS P4S533 problem
Fra : Michael \(8200\)

Dato : 20-02-04 15:39

Hej

Jeg har et problem. Jeg regner med at det er mit bundkort den er gal med, så
derfor i denne gruppe.

Da jeg startede min pc op, skrev den "Primary Master drive failure", her gav
den mig mulighed for at gå ind i Bios, og derinde kunne den ikke finde min
HD. Da jeg genstartede maskinen, gik jeg ind i Bios med det samme, og der
kunne den godt finde min HD. Da jeg går ud igen, og den leder efter min
primære og sekundære master og slave drev finder den dem igen, men lige
bagefter kommer den samme fejlmeddelelse igen.

Jeg har så sat HD over i en anden PC, hvor den ikke fejler noget. Jeg har
sat en anden HD over min PC, og der er der en fejl, hvor den kommer så langt
som til at jeg kan starte Windows op i fejlsikret tilstand, men den kommer
hurtigt med en fejl på en blå skærm, hvor den skriver at jeg kan have virus
osv.

Derefter valgte jeg at prøve med en gammel HD på 1,2 GB, som den startede
fint op med, er der nogen der kan hjælpe mig?

Hvis det har noget med min hardware at gøre, er den her: Asus P4S533, med en
P4 1800 Hz CPU, 2x256 samsung pc 2700 ram, HD Maxtor +9 120 GB ATA 133, 8MB,
Sapphire Radeon 9600 Pro ATLANTIS

Hilsen
Michael

Fra : sls

Dato : 21-02-04 10:07

> Da jeg startede min pc op, skrev den "Primary Master drive failure", her
gav
> den mig mulighed for at gå ind i Bios, og derinde kunne den ikke finde min

Har det virket før, eller har du fået ny HD?
Har du sat Jumperne rigtigt på HD Master/Slave
Har du prøvet med kun 1 HD som Master?
Bruger du ATA100 Kabel?
Har du prøvet at sætte den til AUTO i Bios?
Har du nyeste bios på bundkortet?
Er din computer overclocket?

Mvh Sid

Fra : Michael \(8200\)

Dato : 22-02-04 13:56

> gav
>
> Har det virket før, eller har du fået ny HD?
Det har virket før, og der var ikke sket nogle ændringer af hardware eller
lign, siden den sidst virkede, et par timer tidligere.

> Har du sat Jumperne rigtigt på HD Master/Slave
ja, den er sat som Master

> Har du prøvet med kun 1 HD som Master?
ja, jeg har pillet alt af MB, så der kun var graffikkort og HD

> Bruger du ATA100 Kabel?
ja, eller det vil sige jeg bruger ATA133 kabel, hvilket HD også er.

> Har du prøvet at sætte den til AUTO i Bios?
ja, det står den altid til.

> Har du nyeste bios på bundkortet?
Det ved jeg ikke?

> Er din computer overclocket?
Nej, den har kun været det i en kort periode for 1 år siden i en lille
uge...

> Mvh Sid

Hilsen
Michael