MS Windows
briani 27239
Kan man se en anden computer i netværk ?
Fra : John

Dato : 20-02-04 15:23

I w2k windows explorer kan man se en ikon "My Computer" indeholdende alle
drev mv. men kan man også se en "anden computer" på lokalnettet på samme
måde ?
Altså UDEN at dele hvert drev osv.
Kan man have en liste med "Computer 1", "Computer 2" osv ?

Hilsener

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 20-02-04 15:54

Nej, hvis det ikke er delt kan du ikke se det over nettet.
Det ville ellers være en enorm sikkerhedsrisiko.

Fra : Jan Damkjær Dahl

Dato : 21-02-04 09:51

nej men hvis man er Administrator kan man bruge C$, D$ osv.

alle drev er delt på en NT, 2k, XP, men kun med adgang for administrator

Fra : ///JJ

Dato : 22-02-04 15:19

"Jan Damkjær Dahl" <jdd@cykel.dk> wrote in message
> nej men hvis man er Administrator kan man bruge C$, D$ osv.
>
> alle drev er delt på en NT, 2k, XP, men kun med adgang for administrator

I NT og Win2K ja, men i XP kan man ikke tilgå C$, D$ osv..... hvis
fil-deling ikke er slået til........ (properties på et drev, fanebladet
Sharing. Her skal man acceptere at dele roden af sit drev)
Anyway, der skal laves deciderede delinger før jeg kan tilgå dem via
netværk.......

mvh
///JJ