Superandmeldelse af V50
Fra : EjS

Dato : 20-02-04 15:05

Hej gruppe

Med det nye BM i hånden og Karsten Lemches anmeldelse af Volvo V50 skal jeg
love for komplimenterne står i kø. Et kort referat:

- Designet er forrygende - både indvendig og udvendig

- Ergonomien er i topklasse

- Køredynamisk den største positive nyhed i bilverdenen i et år (!)

- En 2.0 HDi motor fra PSA der er så overbevisende at Lemche fortrækker den
fremfor en ellers helt udmærket 2.4 L 170 Hk Volvo motor

Volvos gode gener har åbenbart haft godt af lidt udenlandsk DNA (lidt
ligesom det danske kongehus!)...

MVH EjS

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 20-02-04 15:30

EjS wrote:

> - Køredynamisk den største positive nyhed i bilverdenen i et år (!)

Det afhænger så af hvad forventningen var på forhånd.. Med det
rygte Lada's nuværende model har, kan den hurtigt blive årets
positive køredynamiske nyhed blot fordi den kommer til at køre
hæderligt i stedet for miserabelt..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Claus Sørensen

Dato : 20-02-04 20:47

Nu er den nye S40 og V50 jo baseret på den nye Focus platform fra Ford, som
også Mazda3 er baseret på, så det borger jo for gode køreegenskaber

Jeg har selv haft en Mazda3 siden november, og må indrømme at jeg ikke har
savnet min 206 GTI fra 2002 blot et øjeblik. "M3'en" har minimum samme
køreegenskaber, og så langt mere komfort og finesse. Med samme undervogn i
Volvo'en er jeg ikke i tvivl om at den kører suverænt, om end lidt til den
hårde side.

Jeg savner blot 2.0 HDi'en med 136 hk til Mazda3, men mon ikke den kommer på
et tidspunkt?

Mvh. Claus Sørensen

Fra : EjS

Dato : 21-02-04 16:43

> Nu er den nye S40 og V50 jo baseret på den nye Focus platform fra Ford,
som
> også Mazda3 er baseret på, så det borger jo for gode køreegenskaber

Den kører allerede i C-Max!

> [...]
> Volvo'en er jeg ikke i tvivl om at den kører suverænt, om end lidt til den

Volvo har uden tvivl justeret undervognen til deres "smag". Bilen skulle
være overraskende komfortabel - bortset små skarpe ujævnheder. Volvo har
selv et par undervognskoncepter som de sikkert har sneget ind i
konstruktionen...

> Jeg savner blot 2.0 HDi'en med 136 hk til Mazda3, men mon ikke den kommer

> et tidspunkt?

Det gør den bestemt - men om den kommer til DK afhænger vist af prisen...

Iøvrigt forstår jeg til fulde din glæde for M3 - tillykke med den ;)

MVH EjS

Fra : Kim Kristensen

Dato : 23-02-04 00:37

"EjS" <ejsREMOVE@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> som
>
> Den kører allerede i C-Max!
>

> MVH EjS

C-Max får nu en ordentlig en på låget her, men ikke de to andre

http://www.aftonbladet.se/vss/bil/story/0,2789,434796,00.html

Med venlig hilsen Kim