Pluto synsrapport :)
Fra : Thore Sorensen

Dato : 20-02-04 14:41

Hej...
Var til syn i dag - bestået :)

Men historien startede igår:

Den sædvanlige højre svingarm er skiftet for 4 uger siden, ligeledes de
sædvanlige bremsekraftfordelere løsnet og smurt.
Endvidere har Fiat betalt nye bremserør, skiftet for 2 mdr. siden..:)

Moderens Pluto (1,2 l 60SX fra 1997) skulle til periodesyn i dag, (i
Rødovre) så jeg kørte en lille tur i går aftes for lige at sikre at alt
var OK. (Checkede lys, luft i hjul m.m.)

Her bemærkede jeg at den bremsede skævt---shit! - nå, klokken var efter
1800, så jeg skulle alligevel betale i stedet for at ændre tiden...
Så jeg kørte derind alligevel...på vej derind bremsede den også skævt -
trak til højre, derefter lidt til venstre, hvorefter den var nogle
sekunder om at "slippe" - ligesom hang lidt...
Ret ubehageligt, egentlig...:(

Tiden oprandt og med gru og forberedt på det værste kørte jeg på
liften...han kiggede - ingen problemer, bemærkede at svingarm og
bremserør var skiftet...
Han trillede ud og kørte på den udendørs bremseprøvestand, hvor jeg
kunne se viserne....der var grønt for det meste og lidt gult
indimellem... han checkede CO og kom ind i hallen igen...

Fint, men betinget godkendt, sagde han...Nå, hvorfor, spurgte jeg....
Jo, bagerste blinklygter har ikke samme farve! lol!

Kørte til værkstedet på Frederiksberg, og bemærkede, at den Ikke trak
til højre når man bremsede...hmmm.....min mekaniker, siger at caliprene
er brugt op....vi kiggede lidt, og opdagede at der kom en smule
bremsevæske ud i samlingen mellem rør og slange i venstre side
foran,,,!!!

Bilinspektøren har nok trådt så hårdt på bremsen på prøvestanden, at
noget gik galt.....

Alt imens mek. kiggede på bremserne skiftede jeg begge bagerste
blinklyspærer, samt den baglygtepære, der også var gået...(den er dog
gået siden ca. 20.30 i går....)

Nå, men bilen er jo nysynet og betingelsen udbedret...:)

Jeg mener jeg har været heldig at Rødovre har mange små haller nu og en
fælles bremseprøvestand udenfor....i gamle dage, hvor man kørte ind i
den lange hal, hvor stelnummer blev checket først, derefter bremseprøve
og _derefter_ på liften...ja den gang var den nok ikke gået....så havde
han jo set utætheden, og bilen fået kørselsforbud...

Calipre og nye slanger er bestilt og arriverer mandag...:)
(Jeg får jo på et tidspunkt del i konens pension, så bilen skal jo
holdes)...:)

God weekend til alle...

--
Venlig hilsen / Best regards
Thore Sorensen - DK2700 Brønshøj / DK2620 Albertslund

(fjern eventuelle 'Z'-er hvis du mailer direkte)