Kørsel i USA - i motorhome
Fra : Ukendt

Dato : 20-02-04 14:11

Hej gutter

Min kæreste og jeg overvejer at tage til USA til sommer sammen med min
kærestes søster og hendes kæreste (som er min gamle ven fra barndommen).

Vi agter at være afsted i måske 3 uger og har tænkt på at leje sådan en fyr
her.

http://www.elmonte.com/products/mhome_31_34.asp

eller måske bare sådan en her:

http://www.elmonte.com/products/mhome_30_31.asp.

Det skal være et køretøj, som man kan holde ud at være fire mennesker i så
længe. Det vil sige, at den skal have to seperate soveværelser og et rigtige
badeværelse. Busserne kan tilsyneladende køres på alm kørekort og koster fra
5-11.000 om ugen. Vi napper nok en, der koster 7.000 kr/uge.

Vi lejer den måske i New York og kører så rundt og hygger os de
efterfølgende tre uger.

Er der nogen, der har nogle gode kommentarer til sådan et projekt..?

/Jan W Nielsen

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 20-02-04 14:27

> Er der nogen, der har nogle gode kommentarer til sådan et projekt..?

sørg for pigdæk og en skarpladt Colt 45

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 20-02-04 14:40

> sørg for pigdæk og en skarpladt Colt 45

Hva´ saa´tan - er det nu ikke ham dommedagsprofeten, der igen er på banen..

Den der med en stor Colt er skrevet bag øret. He-he..

/ Jan W Nielsen

Fra : Michael Jørgensen

Dato : 20-02-04 14:54

[snip]
> sørg for pigdæk og en skarpladt Colt 45

Brrrr - nok er motorerne i staterne generelt større, men en 4,5 liters i en
Colt - DET ku' jeg godt tænke mig at prøve )

(måske er det i virkeligheden 45 CUI

Michael

Fra : H.S.

Dato : 20-02-04 15:51

"Jan W Nielsen" <Intet svar> skrev i en meddelelse
> Hej gutter
>
> Min kæreste og jeg overvejer at tage til USA til sommer sammen med min
> kærestes søster og hendes kæreste (som er min gamle ven fra barndommen).

Du får sgu da også de fedeste ture..

Jeg er dybt misundelig. Men 3 uger - det er for liiiiidt - Lej den i New
York, og aftale at aflevere den igen i Los Angeles - og så sæt 2 måneder af
til det, og så se det hele

Fra : Glenn [Odense]

Dato : 20-02-04 18:40

> Jeg er dybt misundelig. Men 3 uger - det er for liiiiidt - Lej den i New
> York, og aftale at aflevere den igen i Los Angeles - og så sæt 2 måneder
af
> til det, og så se det hele

....men tag turen omvendt, det er måske billigere at leje i Los A. end i
N.Y., det gælder hvis man lejer alm. bil, så det kunne også være at det galt
mobilhome

Glenn

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 20-02-04 19:26

> ...men tag turen omvendt, det er måske billigere at leje i Los A. end i
> N.Y., det gælder hvis man lejer alm. bil, så det kunne også være at det
galt
> mobilhome

Det vil jeg undersøge. Tak for rådet.

/Jan W Nielsen

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 20-02-04 19:26

> Du får sgu da også de fedeste ture..

He-he..

Turen til Nordsverige er billig - den kan de fleste med en bil få råd til,
hvis man selv tager noget koge-grej med. Turen til USA er nok ikke noget,
jeg regner med at gøre mere end en gang. Jeg har altid drømt om at fræse
landet rundt i en åben bil med en kammerat i 5-6 uger. Men nu er tiden jo
gået, og man er blevet så etableret, at kæresterne skal med. Ergo bliver det
ingen V8 convertible - men et motorhome. *LOL*

> Jeg er dybt misundelig. Men 3 uger - det er for liiiiidt.

Helt enig - men det skal passe ind i alles ferieplaner, så mere kan ikke
lade sig gøre i år - og vi vælger netop i år på grund af dollarens kurs. Det
gør nok turen 20.000 kroner billigere, inden vi alle fire er hjemme igen.

> Lej den i New
> York, og aftale at aflevere den igen i Los Angeles

Det kunne jeg også godt tænke mig, men det er meget, meget dyrt at leje så
dyr en bus og så sætte den af i den anden ende af USA. Anderledes hvis det
havde været en mindre lille bil.

/Jan W Nielsen

Fra : Peter Weis

Dato : 20-02-04 21:57

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:

> [...]
det
> ingen V8 convertible - men et motorhome. *LOL*

Det er vist eller lige så billigt at basere sig på moteller.

mvh
Peter

Fra : H.S.

Dato : 23-02-04 14:20

> Det kunne jeg også godt tænke mig, men det er meget, meget dyrt at leje så
> dyr en bus og så sætte den af i den anden ende af USA. Anderledes hvis det
> havde været en mindre lille bil.

Jeg har ingen links eller lign. Men der er 'bil - transport - firmaer' i USA
som lever af at køre en bil fra én by til en anden. Dvs. de 'lejer' den ud
til nogen billigt, til gengæld skal lejeren så bare aflevere bilen i en by
(ex. 1000 km væk) i løbet af 1-2 uger.

Måske det var noget ?

Fra : Peter Weis

Dato : 20-02-04 16:14

"Jan W Nielsen" <Intet svar> wrote:

> Er der nogen, der har nogle gode kommentarer til sådan et projekt..?

Jeg har planer om at gøre det med kone og børn næste år.
Washington - New York - New England - Algonquin - Toronto - Niagara eller
noget lignende.

mvh
Peter

Fra : Christian

Dato : 20-02-04 16:54

Vær opmærksom på at der som oftest kun er ca. 100 miles pr.dag nkluderet i
prisen. Derudover koster det normal ca $ 0,3 pr mile udover de 100. Med
andre ord - det kan hurtigt blive dyrt !

Du kunne evt prøve om du kunne leje en privat.

Hilsen

Christian

Fra : Brian M

Dato : 20-02-04 20:37

"Jan W Nielsen" <Intet svar> wrote in message news:<40360a3a$1$277$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...
Vi napper nok en, der koster 7.000 kr/uge.

> Vi lejer den måske i New York og kører så rundt og hygger os de
> efterfølgende tre uger.
>
> Er der nogen, der har nogle gode kommentarer til sådan et projekt..?

Tjaa, jeg har selv været i staterne i en måned, hvor vi var 5 mand der
kørte fra LA og endte i Miami, efter 10.000km gennem sydstaterne.

Sådan en mobilhome er et stort køretøj at kommer rundt med. Vi lejede
en Astrovan og brugte moteller. Derovre er der ingen by der er så
lille at der ikke er mindst et motel. De er nærmest over alt. Holder
man sig uden for turistområderne koster en overnatning ikke meget.
Morgenmad fik vi på Wendys eller hvad sådan nogle spisesteder hedder.
Fik en burger eller lign. undervejs, hvis vi blev sultne og fandt så
et sted at spise om aftenen i den by hvor vi ville overnatte.

Jeg tror ikke det bliver meget dyrere, men i bliver meget mere mobile
og det er meget lettere at finde en parkeringsplade, når man holder i
centrum af en eller anden by.

Jeg syntes det var et fedt land at være turist i, der er bare så meget
at se. Amerikanere er generalt meget gæstfrie og snaksalige. Det er et
stort land og landskabet ændre sig meget efter hvor man er, ligesom
hvis du køre rundt i Europa.
3 uger er ihvertfald ikke for lang tid, hvis man skal nå at se lidt.
Vejene er gode, men afstandene er også store.

PS. Verdenen er ikke ret stor! Vi var et hurtigt smut i Solvang og ...
hovsa.. vi mødte nogen vi kendte fra Danmark. De var også på rundtur i
USA, også havde de valgt at holde 100m fra os, i samme gade den samme
dag. Mærkeligt!

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 20-02-04 20:51

> Sådan en mobilhome er et stort køretøj at kommer rundt med. Vi lejede
> en Astrovan og brugte moteller. Derovre er der ingen by der er så
> lille at der ikke er mindst et motel.

Jeg ville også leje noget mindre, hvis jeg havde en kammerat med. Men
pigerne er ikke ret tændte på sådan noget "bil-tur". Derfor skal der gerne
være mulighed for at "slappe ordentlig af" på turen. Ligeldes tror jeg
gerne, vi vil udenfor "lands lov og ret på et tidspunkt.. Noget
natur-park-noget, hvor man kan bo et par dage og måske fiske og bade.

> Morgenmad fik vi på Wendys eller hvad sådan nogle spisesteder hedder.

Uhhmn.. Savner en burger fra Wendys - my favorite..!

> Jeg tror ikke det bliver meget dyrere, men i bliver meget mere mobile
> og det er meget lettere at finde en parkeringsplade, når man holder i
> centrum af en eller anden by.

Pyt med det - til gengæld kan man bare sove, når man har lyst

> [...]
> at se. Amerikanere er generalt meget gæstfrie og snaksalige. Det er et
> stort land og landskabet ændre sig meget efter hvor man er, ligesom

Jeg har desværre kun være i det nordøstlige hjørne af USA, det par gange,
jeg har været der. New York og Washington. Jeg vil ud at møde rigtige
bonderøvsamerikanere og ikke bare sådan nogle europæisk orienterede og
veluddannede typer på østkysten.

> [...]
> hovsa.. vi mødte nogen vi kendte fra Danmark. De var også på rundtur i
> USA, også havde de valgt at holde 100m fra os, i samme gade den samme

Har prøvde det samme i Italien engang - det var en af mine absolut bedste
veninder, som jeg pludelig rendte ind i på et badeværelse. Meget sjov
oplevelse.

/Jan W Nielsen

Fra : Leonard

Dato : 20-02-04 22:13

> [...]

>Har prøvde det samme i Italien engang - det var en af mine absolut bedste
>veninder, som jeg pludelig rendte ind i på et badeværelse. Meget sjov

Vel ikke kun sjov ...
--
Leonard
http://leonard.dk/foredrag/uheld.php

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 20-02-04 23:05

> Vel ikke kun sjov ...

Jo, jo.. Der var ingen hanky panky der..

/Jan W Nielsen

Fra : Peter Weis

Dato : 20-02-04 22:00

> [...]

> gerne, vi vil udenfor "lands lov og ret på et tidspunkt.. Noget
> natur-park-noget, hvor man kan bo et par dage og måske fiske og bade.

Min erfaring fra Canada siger at der ofte er nogle resorts med hytter i
naturparkerne.

mvh
Peter

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 20-02-04 23:05

> Min erfaring fra Canada siger at der ofte er nogle resorts med hytter i
> naturparkerne.

Lyder kanoooon dejligt..

Jeg kunne godt tænke mig nogle uger med jagt og fiskeri i Canada. Det ville
være toppen for mig.

Men det må blive en anden gang..

/Jan W Nielsen

Fra : John Sahl

Dato : 20-02-04 22:31

Jan W Nielsen wrote:
> Uhhmn.. Savner en burger fra Wendys - my favorite..!

Når du render rundt inde i Kbh så smut ind forbi Rialto Grillen
på Frederiksberg, bestil en Super Bacon Cheese Burger, du vil
ikke blive skuffet

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 20-02-04 23:04

> Når du render rundt inde i Kbh så smut ind forbi Rialto Grillen
> på Frederiksberg, bestil en Super Bacon Cheese Burger, du vil
> ikke blive skuffet

Det vil jeg huske på..

/Jan W Nielsen

Fra : John Sahl

Dato : 20-02-04 23:28

Jan W Nielsen wrote:
> Det vil jeg huske på..

Pas på, de er vanedannende ;c)

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 20-02-04 23:26

> Pas på, de er vanedannende ;c)

Det kan jeg forestille mig..

/Jan W Nielsen

Fra : Brian M

Dato : 21-02-04 15:53

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote in message news:<403664ff$0$24679$ba624c82@nntp03.dk.telia.net>...

> [...]
> gerne, vi vil udenfor "lands lov og ret på et tidspunkt.. Noget
> natur-park-noget, hvor man kan bo et par dage og måske fiske og bade.

Nu ved jeg jo heller ikke om pigerne er vant til den amerikanske
bilpark. Jeg ville da selv nødig kører rundt i 3 uger i en af de små
kasser vi holder os i Europa. Amerikanerne er vant til at skulle køre
store afstande. Derfor er bilerne indrettet derefter.
Sådan en Astrovan vi kørte i, havde alt i udstyr, aut.gear, fartpilot,
kaptainstole med armlæn, aircon og stort stereo.
Ja der var også iskasser i siderne ved bagsæderne. Dem fylder man med
isterninger, som ihvertfald i det sydlige kan købes overalt. Så i med
øl og vand, så er der kolde drikke resten af dagen. Der er dræn i
bunden så de løber selv ud. Skidesmart!

Men en autocamper kan men sikkert også have meget glæde af. Der er jo
mange pensionister derovre der sælger hus og bil og køber en, som de
så køre landet tyndt i.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 21-02-04 13:23

> Derovre er der ingen by der er så
> lille at der ikke er mindst et motel. De er nærmest over alt.

Hej igen

Hvad koster et motelværelse typisk pr nat, hvis der skal være plads til
to...?

/Jan W Nielsen

Fra : chr

Dato : 21-02-04 13:57

> Hej igen
>
> Hvad koster et motelværelse typisk pr nat, hvis der skal være plads til
> to...?
>
> /Jan W Nielsen

fra www.roomsaver.com

i LA området, der er det forskelligt, tit er der også morgenmad med
(continental)

Best western
$65.95
2/01/04 thru 5/31/04
+tax.
1-4 per room

Super-8
$54.00
5/07/03 thru 5/07/04
1-2 per room

Super-8
$39.95
2/01/04 thru 5/31/04
+ Tax. 1 Bed.
1-2 per room

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 21-02-04 14:08

> fra www.roomsaver.com

Tak.

/ Jan W Nielsen

Fra : Brian M

Dato : 21-02-04 20:11

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote in message news:<40374dab$0$24706$ba624c82@nntp03.dk.telia.net>...

> Hej igen
>
> Hvad koster et motelværelse typisk pr nat, hvis der skal være plads til
> to...?
>
> /Jan W Nielsen

Hvis jeg husker rigtigt havde vi priser mellen 25$ og 80$ dengang i
95`. Priserne er meget afhængige af hvor du er, jo længere ude på
landet jo billigere og er der noget turist halløj lige i nærheden
ryger prisen op.

De 80$ gav vi i Las Vegas hvor vi var for langsomme til at bestemme os
hvor vi ville sove, samtidig med at der var en eller anden stor
kongres så det meste var optaget.
Der er et hav af Motelkæder derovre og forskellige standarder derfor
varierer prisen meget. Vi var både på nogle meget simple og dem hvor
der både er inden- og udendørs swimingpool. Tit gjorde vi det at alle
fem mand delte et 4-mands værelse. Især på de dyre steder.

Alt i alt brugte jeg faktisk ikke mere end godt 15.000kr på en måneds
rejse, incl fly. Jeg følte ikke at vi sparede på pengene. Vi var rundt
at se en masse, f.eks 2 gang drag race, til et af de store Nascar løb,
i Universal Studios og selvfølgelig forbi Elvis, på Corvette
fabrikken, plus meget meget mere.

Fra : chr

Dato : 21-02-04 11:46

> [...]
> kærestes søster og hendes kæreste (som er min gamle ven fra barndommen).
>
> Vi agter at være afsted i måske 3 uger og har tænkt på at leje sådan en

Jeg har været i USA en del gange med leje bil, og vil altid sværge til
lejebil, pga. en almindelig bil er nemmere at komme rundt med, og tit har
man lige brug for at køre i bilen bare for at komme rundt til museum,indkøb
etc, det kan man ikke når ens mobilhome er hooked op på RV pladsen...så skal
man pakke hele balladen sammen og drøne rundt i den.
Hoteller har jeg altid fundet med kuponhæfter (www.exitguide.com), jeg har
haft telt med til USA en enkelt gang og det var helt OK at bruge det i et
par nationalparker, kan anbefales!!!.

med det med mobilhome,-det gad jeg ihvertfald ikke,-pakke et mobilhome
sammen flere gange om dagen, bare fordi man skal ud og købe ind,se muesum
eller seværdighed...

på den anden side har jeg en kollega som har købt en RV der står i USA, han
har ikke noget imod at bruge den som 'almindelig bil' og om aftenen eller om
dagen lukke den sammen og drøne rundt og se seværdigheder,-så i bund og
grund er det jo en smagssag!.

forresten så ved at at Elmonte før i tiden havde 'oneway' driveraways dvs.
billige mobilhome man kunne leje, på en betingelse af at de kom fra A til B
inden X antal dage!.

Chr.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 21-02-04 12:41

> med det med mobilhome,-det gad jeg ihvertfald ikke,-pakke et mobilhome
> sammen flere gange om dagen, bare fordi man skal ud og købe ind,se muesum
> eller seværdighed...

Pakke sammen - det er da ikke sikkert, man har pakket alting ud. Og jeg tror
ikke, det betyder så meget for os at bruge 5-10 min på at blive køreklar.

> [...]
om
> dagen lukke den sammen og drøne rundt og se seværdigheder,-så i bund og

Ja, det tror jeg.

> forresten så ved at at Elmonte før i tiden havde 'oneway' driveraways dvs.
> billige mobilhome man kunne leje, på en betingelse af at de kom fra A til
> inden X antal dage!.

Det ville være ideelt. Jeg kikkede lidt på deres hjemmeside, men kunne ikke
rigtigt finde noget - måske er jeg blind.

Når tiden nærmer sig, vil jeg naturligvis ringe til dem og høre.

/Jan W Nielsen

Fra : chr

Dato : 21-02-04 12:56

> Det ville være ideelt. Jeg kikkede lidt på deres hjemmeside, men kunne
ikke
> rigtigt finde noget - måske er jeg blind.
>
> Når tiden nærmer sig, vil jeg naturligvis ringe til dem og høre.

http://www.myelmonterv.com/specials.htm#FltMngr

men alligevel ring til dem, og hør om de har en 'deal'

Chr.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 21-02-04 13:16

> http://www.myelmonterv.com/specials.htm#FltMngr

> men alligevel ring til dem, og hør om de har en 'deal'

Kanon - tak for linket..!

/Jan W Nielsen