Elspareskinne og strøm til/fra USB
Fra : Dan Andersen

Dato : 20-02-04 11:50

Jeg har købt en el-spareskinne og monteretusb tilslutningen til mit ASROCK
K7VT2 bundkort. men der er stadig strøm på når PC er slukket. ErI bios ser
jeg ingen mulighed for (eller er der) at slå denne feature fra?
Er der nogen der har kendskab til en løsning omkring dette?

--
Med venlig hilsen - Dan Andersen
www.dbamott.dk

Fra : Hans Greve

Dato : 20-02-04 13:09

"Dan Andersen" <dan@dbamott.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg ingen mulighed for (eller er der) at slå denne feature fra?
> Er der nogen der har kendskab til en løsning omkring dette?

På min K7S8X er det en jumper på bundkort der skal flyttes

--
Venlig hilsen
Hans

Fra : Dan Andersen

Dato : 21-02-04 10:12

AHA. hvad hedder den jumper?
mvh. Dan

Fra : Hans Greve

Dato : 21-02-04 10:51

> AHA. hvad hedder den jumper?
> mvh. Dan

Den hedder 1. PS2_USB_PWR1 jumper. Sidder øverst til venstre, lige bag PS2
port. På K7S8X

--
Venlig hilsen
Hans Greve

Fra : Hans Greve

Dato : 21-02-04 11:11

> [...]
>
> "Dan Andersen" <dan@dbamott.dk> skrev i en meddelelse

> Den hedder 1. PS2_USB_PWR1 jumper. Sidder øverst til venstre, lige bag

I følge manual til K7VT2 sidder den samme sted som på K7S8X
Link: http://www.asrock.com/support/index_manual.htm

mvh.
Hans

Fra : Ukendt

Dato : 20-02-04 15:48

Dan Andersen wrote:
> Jeg har købt en el-spareskinne og monteretusb tilslutningen til mit ASROCK
> K7VT2 bundkort. men der er stadig strøm på når PC er slukket. I bios ser
> jeg ingen mulighed for (eller er der) at slå denne feature fra?

Er bundkortet opgraderet til nyeste Bios-version?

Fra : Dan Andersen

Dato : 21-02-04 10:12

Nej, men jeg har set på ændringerne his ASROCK, at denne feature ikke er
opgraderet..
Mvh. Dan

Fra : Ukendt

Dato : 21-02-04 12:10

Dan Andersen wrote:
> [...]
> Mvh. Dan
>
> "Jens C. Hansen [Odense]" <"[usenet]±[greylion]=[dk]"> skrev i en meddelelse

Ok. Med ATX blev der forresten indført, at der stadigvæk kunne være
spænding til (PS/2) tastatur og mus mens PC'en var slukket, og det kunne
tænkes, at det er samme spænding som er ført videre til USB-stikket.
Hvis der et sted i Bios'en står noget med Power-on by keyboard/mouse, så
prøv at slå det fra.

Dem, der skriver i toppen, får svar i bunden..

Fra : Leony

Dato : 20-02-04 16:15

In news:DzlZb.1683$eM3.819@news.get2net.dk,
Dan Andersen <dan@dbamott.dk> typed:

> [...]
> feature fra?
> Er der nogen der har kendskab til en løsning omkring dette?

En række gode råd her:
http://www.sparel.dk/article.asp?DocumentID=337

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Dan Andersen

Dato : 21-02-04 10:13

Tak.. jeg har lige kiget på det og det ser interessant ud.
Mvh. Dan