Q: Madonnas "Love Profusion" overstyret?
Fra : Peter Theglev

Dato : 20-02-04 11:05

Når jeg hører sangen på hendes cd, American Pie, virker trommesporet
helt vildt overstyret. Det lyder som om membranerne i
højttalerne/hovedtelefoner er feset af.

Er der nogen, der har samme oplevelse?

/Peter

Fra : Mikkel Eide Eriksen

Dato : 20-02-04 15:12

On 2004-02-20 11:04:33 +0100, Peter Theglev <123@123.dk> said:
> [...]
vildt overstyret. Det lyder som om membranerne i højttalerne/hovedtelefoner

Der var en lille artikel i Wired 12.01 om hvordan volumen på CDer er blever
højere og højere de sidste 20 år. Nu er den efterhånden så høj at lyden
bliver kvast fordi der skal komprimeres så meget. Det skulle ikke undre mig
om det samme er sket med Madonna.

mvh
Mikkel Eide Eriksen

Fra : Benny Mortensen

Dato : 21-02-04 02:13

"Peter Theglev" <123@123.dk> skrev i en meddelelse
> Når jeg hører sangen på hendes cd, American Pie, virker trommesporet
> helt vildt overstyret. Det lyder som om membranerne i
> [...]
Hej Peter

Det er åbenbart også flere metoder at indspille dem på, og CD afspillerne
har forskellige måder at læse dem på.
Sidst var det en CD med Keld & Hilda. På min Pioneer er den helt vildt
overstyret, men på min Philips lyder den ganske udmærket. Førhen havde en
ven af mig, en Philips CD afspiller, og jeg en Sony. Dengang var Sony'en
blevet kåret som Nr 1 og Philips'en som Nr 2 blandt CD afspillere til en
pris under Kr 2.000,- Der havde vi flere skiver, som lød matte og kedelige
på den ene, men kanon godt på den anden.

M.V.H....Benny..