Skærme
Fijala 3554
Viewsonic PT770 tøndeformet
Fra : Kasper

Dato : 24-04-01 18:34

Hej

Jeg har en 17" PT770 ViewSonic monitor, hvor billedet er indadvendt
tøndeformet (kun horisontalt), indtil monitoren er varm, hvorefter det
hopper på plads (efter ca. 6 min). Er der nogen der ved om man kan afhjælpe
denne fejl på en eller anden måde? Jeg har ikke erfaring med at reparere
elektronik.

Jeg er af den opfattelse, at PT770 serien var temmelig uheldig. Den skærm
jeg har nu, er den TREDIE som jeg har fået inden for garantiperioden.
ViewSonic terminerede ret hurtigt produktionen af PT770. På den første skærm
jeg havde klappede billedet simpelthen sammen, på den anden virkede den blå
farvekanon ikke ordentligt og på den som jeg har nu (den tredie) har alt
indtil for nyligt fungeret, men nu kommer så denne irriterende fejl
(garantien er udløbet).

/Kasper

Fra : Nicolai Boilesen

Dato : 24-04-01 19:37

"Kasper" <xkx@sol.dk> wrote in message
> [...]
afhjælpe
> denne fejl på en eller anden måde? Jeg har ikke erfaring med at reparere

Det lyder som dårlige lytter, da du ingen erfaring har med elektronik, bør
du ikke selv rode med skærmen, da det sikkert er nødvendigt at have
monitoren tændt for at finde fejlen. (ved nedkøling / opvarmning af diverse
lytter)

Indlever den derimod hellere til service.

--
MVH / Regards
Nicolai Boilesen