MS Windows
briani 27239
Program til at lave tekstombrydning?
Fra : _*_*_Lars_*_*_

Dato : 20-02-04 11:16

Hej

I OE kan bestemme man tekstombrydningen, når man sender i
nyhedsgrupper, men hvilke andre programmer kan også gøre det?
På forhånd tak og god weekend

Fra : Britt Malka

Dato : 20-02-04 11:38

"_*_*_Lars_*_*_" <nomail@notmail.com> skrev:

>I OE kan bestemme man tekstombrydningen, når man sender i
>nyhedsgrupper, men hvilke andre programmer kan også gøre det?

Agent kan i hvert fald.
--
Britt Malka
Gratis hovedbrud, puslerier og hjernegymnastik: http://www.hovedbrud.com

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 20-02-04 13:06

> I OE kan bestemme man tekstombrydningen, når man sender i
> nyhedsgrupper, men hvilke andre programmer kan også gøre det?

Mener du andre nyhedslæsere eller add-ons? Hvis du taler om sidstnævnte,
så er OE-QuoteFIX nok blandt de bedste.

--

"Sic gorgiamus allos subjectatos nunc"
Med venlig hilsen (Citroner Bananer)

Fra : Mickel Hedemand

Dato : 20-02-04 17:43

> I OE kan bestemme man tekstombrydningen, når man sender i
> nyhedsgrupper, men hvilke andre programmer kan også gøre det?
> På forhånd tak og god weekend

I Mozilla kan man under "Composing Messages" sætte "Wrap Plain text messages
at [ ] characters" - hvis det er det, du refererer til. Man kan dog kun
sætte det samlet for mail og newsgroups.

- M

Fra : _*_*_Lars_*_*_

Dato : 20-02-04 22:44

"_*_*_Lars_*_*_" <nomail@notmail.com> wrote in message

> På forhånd tak og god weekend

Undskyld, jeg kan nemlig se, at jeg må have formuleret mig for
utydeligt.

Sagen er, at jeg skal kunne lave tekstombrydning til at sætte
text ind i notepad uden manuelt at skulle lave alle
linieskiftene. Det har intet med OE og lign. programmer at
gøre, men bare hvordan laver tekstombrydning i normalt program
til formålet (tror ikke at Word kan).

Fra : Britt Malka

Dato : 20-02-04 22:01

"_*_*_Lars_*_*_" <nomail@notmail.com> skrev:

>Sagen er, at jeg skal kunne lave tekstombrydning til at sætte
>text ind i notepad uden manuelt at skulle lave alle
>linieskiftene.

Men du kan da få notesblok til at ombryde teksten. Ihvert fald de
nyere versioner. Bare vælg Formater -> tekstombrydning.

Fra : Jens Jensen

Dato : 20-02-04 23:13

Er du sikker på det, kære Britt?

Fra : Britt Malka

Dato : 20-02-04 23:50

"Jens Jensen" <hansemannæluchter@mail.dk> skrev:

>Er du sikker på det, kære Britt?

Jeps, i hvert fald indtil man fjerner fluebenet igen.

Fra : sfdfds

Dato : 21-02-04 00:23

"Britt Malka" <news@foxladi.com> wrote in message

> Men du kan da få notesblok til at ombryde teksten. Ihvert
fald de
> nyere versioner. Bare vælg Formater -> tekstombrydning.

Du tænker Word Wrap i den engelske under formater, men den går
det kun visuelt og indsætter ingen permanente linieskift.

Fra : Ukendt

Dato : 20-02-04 23:07

_*_*_Lars_*_*_ wrote:
> "_*_*_Lars_*_*_" <nomail@notmail.com> wrote in message
>

> linieskiftene. Det har intet med OE og lign. programmer at
> gøre, men bare hvordan laver tekstombrydning i normalt program
> til formålet (tror ikke at Word kan).

Word kan godt. Hvis du vælger Courier New skrifttypen, så vil alle bogstaver
være lige brede og du vil på statuslinien se linier og kolonner.
Er det ikke det du leder efter ?

/karsten

Fra : sfdfds

Dato : 21-02-04 00:20

"Karsten Madsen" <6 SNABELA drosselvej PUNKTUM dk> wrote in
message news:403684f3$0$55941$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Er det ikke det du leder efter ?

Nej, ikke det.

Det handler om, at man skal kunne bestemme, hvornår der skal
være linieskift. Det kan man i OE, hvor den vist som standard
står til 76.

Fra : Morten Bowman

Dato : 21-02-04 00:39

On Fri, 20 Feb 2004 21:44:22 -0000, "_*_*_Lars_*_*_" <nomail@notmail.com>
wrote:

> [...]
>linieskiftene. Det har intet med OE og lign. programmer at
>gøre, men bare hvordan laver tekstombrydning i normalt program

Stones TextTool kan.
http://www.stoneware.dk/

--
Morten Bowman
mortensnabelabowmanpunktumdk

Fra : sfdfds

Dato : 22-02-04 03:04

"Morten Bowman" <newsFJERN@bowmanNOSPAM.invalid> wrote in
message news:5j6d30t34ululo7bkbnjc2hh1dpl1nqk7k@4ax.com...

> Stones TextTool kan.
> http://www.stoneware.dk/

Desværre ikke. Den indsætter nemlig ikke linieskift som fx OE
gør.