Hejsa...
Uden at vide det, tror jeg at det er et problem med firmwaren !
Jeg var ude og sætte et NetGear trådlåst netværk op her den anden dag
for en kunde. Og der blev jeg også smidt af hele tiden. Det viste sig
at firmwaren i produkterne var af ældre dato. Jeg opdaterede firmwaren
i switchen/routeren, installerede nyeste drivere fra Internettet
istedet for dem på CD'en, og yupti så spillede alt.
Husk nu lige at sætte noget kryptering på den forbindelse !
Med Venlig Hilsen
Jesper Andersen
On Fri, 20 Feb 2004 04:23:46 +0100, Moe_Zart
<e.hansen"FJERN"@mail1.stofanet.dk> wrote:
>Lad mig først understrege, at jeg er totalt newbie mht.
>netværksopsætning. Jeg har dog de sidste par dage kæmpet en brav kamp
>for at få min ny-indkøbte SMC2804WBR router og SMC2835W Wireless
>Cardbus adapter til at fungere.
>
>Det tog sin tid, men nu er der hul igennem - både imellem mine 2
>computere og ud på internettet via Stofanet.
>
>Jeg oplever dog ca. hver 5-6 time, at jeg bliver kastet af
>internettet. I loggen står der følgende:
>
>" **Smurf** 0.0.0.0->> 212.10.10.20, Type:5, Code:1 (from WAN
>Outbound) "
>
>Er der nogen der kan forklare mig hvad der sker? Hvorfor bliver jeg
>smidt af og hvad kan jeg gøre for at udbedre det?
>
>Lige nu kan jeg kun finde ud af at genoprette forbindelsen ved at
>resette routeren og herefter gennemgå hele konfigurationen igen.
>
>På forhånd tak for hjælpen...
>
>mvh.
>Erling Hansen