PDA GPS og hvad har vi altsammen ?
Fra : Lars Clement

Dato : 20-02-04 00:47

Er der nogen der har erfaring med navigationssystemer, til bil og båd ?
Fattig som jeg er, overvejer jeg at købe den der bilkating " ipaq 2210 med
gps" det lyder jo besnærende, men er der nogen erfaringer med den til søs ?
Kan den feks tage dls ??

Lars Clement

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 20-02-04 08:25

Nej DLS kører kun alm. windows. Bådnyt havde sidste sommer en test af
PDA'er og tilhørende software til navigation.

Jeg har prøvet det lidet "i det små". Jeg er ikke imponeret. en PDA (med
Oziexplorer, som jeg prøvede med) er hverken fugl eller fisk. For lille
skærm til at man virkelige kan få en kortplotter fornemmelse og alligevel
lige så bøvlet som en pc'er (ledninger og gør-det-selv software ..)

Jeg mener stadig valget står mellem en rigtig kortplotter til og en pc
løsning (hvis man vil lege med dlsk). Heldet er jo, at dlsk faktisk kan køre
på en rimelig gammel bærbar, som man kan få i den blå avis for mindre end
hvad en 2210'er koster.

MEN, det er jo meget en smagssag ....

/Bjarke

Sidste sommer havde bådnyt en artikkel

Fra : Morten Hansen

Dato : 20-02-04 10:37

"Lars Clement" <clement@post9.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
med
> gps" det lyder jo besnærende, men er der nogen erfaringer med den til søs

Som Bjarke skriver - det kan den ikke.
Og så er skærmen for lille - en bærbar her jo væsentligt større skærm.....
Eneste problem jeg her ser er holdbarheden - saltvand er
jo ikke sundt for ret meget

Jeg sidder selv og leger med http://www.gpspossmart.nl/
(Tester for programmøren....) det er ved at komme rigtigt godt med !
Du kan endda have flere PC'er tilsluttet - f.eks. en nede og en oppe.
Og så er det freeware - du skal så bare have kortene
over det område du skal sejle i.

--
Morten Hansen

Fra : Calle.

Dato : 20-02-04 18:22

Morten Hansen wrote:
> [...]
> Og så er skærmen for lille - en bærbar her jo væsentligt større
> skærm..... Eneste problem jeg her ser er holdbarheden - saltvand er

det gør et vandtæt lomme meget ved
--
Calle

Fra : Hans-Henrik Andresen

Dato : 23-02-04 08:35

Hej Lars,

Jeg bruger oziexplorer til min ipaq, og det virker fint.

Faktisk er skærmen på ipaq'en ikke ret meget mindre end på der garmin
kortplotter jeg så på messen i går-

/HHA

Fra : Lars Clement

Dato : 24-02-04 22:57

Hvordan har den det så med fugt er gps delen nogenlunde vejrbestandig ??

Lars Clement

Der sættes " Lars. " foran
Clement@c.dk

Der sættes " Lars. " foran