Placere elementer lidt præcist
Fra : Lars Olesen

Dato : 20-02-04 00:44

Jeg skal lave noget, der ligner det her:

<http://www.insitu-duo.dk/index.html>

Jeg har forsøgt mig lidt frem på:

<http://www.insitu-duo.dk/index.htm>

Men jeg er ikke i nærheden. Nogen, der kan give mig et par hint?

--
Lars Olesen
Konkurrence på <http://www.fodboldenslegestue.dk>

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 20-02-04 01:25

Lars Olesen <lsolesen@hotmail.com> skrev :

>Men jeg er ikke i nærheden. Nogen, der kan give mig et par hint?

Der kræves en enhed angivet i css, undtagen når værdien er 0.

Kan forestille mig, at det er årsagen, når du vælger at bruge
strict xhtml.

skal være
osv.

Start med at rette det og lad os så se, hvad resultatet bliver.
--
Knud

Fra : Lars Olesen

Dato : 20-02-04 08:58

Knud Gert Ellentoft wrote:

> skal være
> osv.

Ja, det var naturligvis en god start. Nu står elementerne også
ordentligt, og jeg har skærpet koden lidt, så jeg ikke bruger span, men
div til at placere elementerne.

Nu vil jeg imidlertid gerne have der til at stå tekst i stedet for de
billeder, jeg oprindeligt fik tilsendt fra ham jeg laver siden for. Kan
jeg sikre mig, at det ser nogenlunde ordentligt ud - eller hvordan er
det smartest at lave, når nu tingene skal være sådan lidt præcise. Jeg
plejer altid at lave flydende layout, men det er lidt svært i dette
tilfælde, hvor billedernes højde kommer til at diktere en masse, eller...