Røde streger!
Fra : Ann Nielsen

Dato : 19-02-04 22:40

Hej.

Jeg har en hvid hund der "græder" (øjnene løber i vand) så han får røde
striber. Vi har været til dyrlægen (ikke kun for det, men for han skulle
vaccineres), og hund gav os lidt salve, som måske kunne hjælpe, hvis der var
noget der irriterede hans øjne. Det hjalp ikke spor.

Så nu kunne jeg (og sikkert også andre) godt tænke mig om der var nogle
derude i universet, der har nogle gode råd til evt. at fjerne de røde
striber (andet end via operation), eller gøre det bedre på en eller anden
måde? :)

På forhånd tak,

Ann Nielsen

Fra : Holm

Dato : 19-02-04 23:10

"Ann Nielsen" <annn@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> derude i universet, der har nogle gode råd til evt. at fjerne de røde
> striber (andet end via operation), eller gøre det bedre på en eller anden

Hej Ann

Mange hvide hunde døjer med røde "tårer striber" fordi tårevæsken bedre ses
på hvide hunde .
Jeg kan dog ikke forstå du fik salve , havde hunden betændelse i øjnene ?
Fik du den grundigt undersøgt for entropion se link :

http://www.netdyredoktor.dk/Hund/Hund_Sygdomsleksikon/hund_syg_entropion.htm

Håber du finder årsagen , og så kan du ihverfald skylle hundens øjne med
saltvand , som kan købes i små doserings flasker på apoteket , dette kan du
også vaske øjenomgivelserne med , på en tot vat .
Brintoverilte vil også fjerne de røde striber , men pas meget på øjnene!!!
Ingen brintoverilte der !!!!

Venlig hilsen Holm

Fra : Ann Nielsen

Dato : 19-02-04 23:17

Hej Holm

Jeg ved godt at det er pga. den hvide pels at man kan se de røde striber.
Hun gav os salve til øjnene, for hvis der evt. var noget der irriterede
øjnene. Pencilin var det vidst! Hun undersøgte hans øjne, og hvis det var
pga. øjn hår der irriterede ham, så burde hun havde set det. Hun havde
ihvertfald kikkert på!
Hun kunne ikke se noget betændelse eller lign i øjnene. Jeg har noget
saltvand som jeg købte i sidste uge via internettet. Der stod desværre ikke
hvordan det skulle bruges, og jeg har i mellem tiden ikke fået kontaktet
firmaet.
Vasker man med det? Jeg plejer at bruge nogle runde vat-totter (kan ikke
lige komme på navnet), som jeg vasker øjnene med. Hvorfor skulle saltvand
virke bedre?

Hilsen

Ann

Fra : Holm

Dato : 19-02-04 23:45

Hej Ann

> [...]
> ihvertfald kikkert på!
> Hun kunne ikke se noget betændelse eller lign i øjnene.

Det lyder lidt mærkeligt . Hvis man intet finder er der jo ikke noget at
behandle....
Dyrlæger giver normalt ikke salve og slet ikke pencillin , hvis der ikke er
påviselig infektion.
Entropion kan være meget vanskeligt at se , men det burde være udelukket ,
eftersom dyrlægen havde kikkert på.
Hvis hun fandt en lille rift på øjet , er det måske årsagen til behandlingen
??

> [...]
> lige komme på navnet), som jeg vasker øjnene med. Hvorfor skulle saltvand

Lad være med at bruge vat rondellerne i øjet,..det tror jeg heller ikke
du gør , men løft hundens hovede op , og skyl øjnene med saltvandet .
Almindeligt vand svier og gør ondt i øjet , det gør saltvandet ikke ,da det
har samme PH værdi som vores eget ( eller hundenes ) øjne ( saltindhold )...
Tør efter rundt om øjnene , med vat totterne.

Håber du kan bruge rådet.

Mange hilsener Holm

Fra : Peter Andersen

Dato : 20-02-04 01:02

Hej Dorthe
"Holm" <dortheholm@mail.dk> wrote in message

> Dyrlæger giver normalt ikke salve og slet ikke pencillin , hvis der ikke
er
> påviselig infektion.

En ting er teori en anden er praksis, jeg tro nu ofte at der gives
antibiotika for en sikkerheds skyld, nu når folk alligevel har betalt for en
konsultation, eller er det bare mig der er skævt på den?

mvh
Peter

Fra : Holm

Dato : 20-02-04 10:56

"Peter Andersen" <baloonews@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
en
> konsultation, eller er det bare mig der er skævt på den?

Hej Peter .

Ja ..der er jo unægtelig forskel på dyrlæger .
Jeg har arbejdet på 4 forskellige klinikker , under mange forskellige
dyrlæger...
De fleste vil bestemt ikke overbehandle , da det kan skade mere end det
gavner , og det kan jo i praksis skade deres omdømme .
Jeg forstår godt dit argument , for så føler "klienten" at han/hun har fået
noget for pengene ( Men ud over at betale for en konsultation , får de også
pålagt at betale for medicin som er unødvendigt ..ikke så godt )

Jo der gives antibiotika hvis der er mistanke om en evt. infektion , det er
rigtigt , men lige mht øjne , så kan betændelse tydeligt ses , derfor kunne
jeg ikke forstå denne behandling .

Venlig hilsen Holm

Fra : qfha

Dato : 20-02-04 16:41

Hej Ann,

Du kan ved den velassorterede dyrhandel få noget til at rense pelsen i
øjenomgivelserne. Det laves af nogle af shampo-firmaerne.

http://www.kandu.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 20-02-04 16:55

"Ann Nielsen" <annn@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

Klip

> [...]
> derude i universet, der har nogle gode råd til evt. at fjerne de røde
> striber (andet end via operation), eller gøre det bedre på en eller anden

Hej Ann

Vi har selv to westier (som jo er hvide) du kan bruge noget der hedder
"Diamant øjne" til at fjerne de røde tårestriber med. Se link:
http://www.kataya.com/Oejenpleje.htm

Mvh
HP

Fra : k.j.k

Dato : 22-02-04 21:26

> [...]
> Hej.
>
> Jeg har en hvid hund der "græder" (øjnene løber i vand) så han får

De øjendråber du har købt via internettet bruges således: Tag et stykke
fnugfrit bomuldsvat, hæld øjendråberne på, så vattet er fugtigt. Hold
vattet mellem fingrene og pres på det, således at der drypper et par
dråber ned i hvert af hundens øjne. Del vattet i 2 stykker, og brug 1
stykke til at vaske omkring hvert øje, så evt. smitte fra øjet ikke
bliver overført.

Det vil ved jævnligt brug få tårerenderne til at forsvinde.

Hilsen Karin
www.loppetjansen.dk

http://www.kandu.dk/

Fra : Ann Nielsen

Dato : 22-02-04 21:32

Tak Karin.

De dråber jeg endda købt igennem loppetjansen ;)

Dejlig butik ;)

--
Ann R. Nielsen